Ga naar inhoud


[Televisie] NPO-baas wil kijk- en luistergeld terug


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Die reclame vrije zenders kan je dan ook blijven zien, al is het dan wel als betaaltv.

Zo heeft een ieder zijn ding en betalen we allemaal op onze eigen manier voor wat we willen zien.

Mijn vrouwtje en kids betalen in dat geval door het kijken naar reclame, en jij door het betalen van reclamevrij zijnde programmering.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Clarke
Die reclame vrije zenders kan je dan ook blijven zien, al is het dan wel als betaaltv.
Zo heeft een ieder zijn ding en betalen we allemaal op onze eigen manier voor wat we willen zien.
Mijn vrouwtje en kids betalen in dat geval door het kijken naar reclame, en jij door het betalen van reclamevrij zijnde programmering.


Dan ga ik naar AH en vraag om een produkt waar geen reclame is voor gemaakt. Dat zou dan goedkoper moeten zijn volgens jouw redenering!
Zou AH dat werkelijk gaan doen denk je? whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

PO, is echt niet onafhankelijk van de politiek, het is 1 en al politiek.

Denk je dat commerciele omroepen politiek neutraal zijn.... In de US is o.a. Fox (News) hier een goed voorbeeld van!
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

PO, is echt niet onafhankelijk van de politiek, het is 1 en al politiek.

Denk je dat commerciele omroepen politiek neutraal zijn.... In de US is o.a. Fox (News) hier een goed voorbeeld van!


Je haalt iets aan wat niet mijn note was!

Ik zal nooit zeggen dat helemaal onafhankelijkheid is van de politiek. Maar je kan er in iedergeval voor zorgen dat het de maximale onafhankelijkheid heeft. Met andere woorden het kader er voor maken, ruimte geven dat omroepen in vrijheid en onafhankelijk kan functioneren. Zonder invloed van politiek zoals in China, Rusland en zelfs in Duitsland bij het ZDF nog onlangs was.

De omroepen staan ook voor de politieke kleur voor wat het ooit was en nog maar enkel zo nog steeds is.
Maar de commerciele omroepen zijn ook inderdaad zoals je zegt niet zo vrij en onafhankelijk. Fox is bekend. Maar Frits Wester was ook ooit actief bij de jongerenbeweging van het CDA, het CDJA. Dit zal nog steeds een rol spelen met zijn visie op de huidige politieke agenda.
Daar geef ik verder geen waarde over. Het is wel belangrijk dat je weet uit welke hoek iemand spreekt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Laten wij nou net in Nederland een systeem hebben waarbij de staat minder in te brengen heeft in de staatsomroep. Een omroep in Nederland is namelijk een verening met leden, en die leden bepalen via ledenvergaderingen het beleid van de omroep.


heb je nou echt niets begrepen van deze discussie?
Link naar reactie
Delen op andere sites

De minister bepaald het budget... Niet de inhoud!! Als de PO weer op de oude wetse manier kijk en luistergeld zal krijgen dan kun er er donder op zeggen dat de PO ook weer het budget bepaald... Dus WIJ meer gaan betalen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
De minister bepaald het budget... Niet de inhoud!! Als de PO weer op de oude wetse manier kijk en luistergeld zal krijgen dan kun er er donder op zeggen dat de PO ook weer het budget bepaald... Dus WIJ meer gaan betalen.


Ken je Medy van de Laan nog? Staatssecretaris die ging over de omroepen, die de NPS wilde opdoeken?
Zij ging zeer zeker over het budget en was er totaal op uit om de kritische NPS te laten verdwijnen. En dat bedoel ik nou met afhankelijkheid van de minister/staatssecretaris.
Zij deed het verfijnd door het allemaal te brengen als reorganisatie van de PO. Maar in werkelijkheid was zij gewoon bezig om de omroepen met kritische programmeringen te decimeren.
Deze mevrouw Vd Laan is voor mij dan ook op tijd vertrokken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95

één zender zou betekenen dat er alleen maar Boer Zoekt Vrouw zou worden uitgezonden.

De ervaring leert (zie ook de commerciele zenders) dat je met x zenders ook x zenders met Boer Zoekt Vrouw krijgt. Meer zenders betekent niet meer soorten programma's...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb je eerst popstars en vervolgens the X-faktor. Voor heen sing like Micheal Jackson, even later weer Move like Micheal Jackson. Zo heb je Hart van Nederland en RTL Boulevard en House op SBS6 en House op RTL5......;-)

 

Wie danste er allemaal op het ijs?

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95

Ken je Medy van de Laan nog? Staatssecretaris die ging over de omroepen, die de NPS wilde opdoeken?
Zij ging zeer zeker over het budget en was er totaal op uit om de kritische NPS te laten verdwijnen. En dat bedoel ik nou met afhankelijkheid van de minister/staatssecretaris.
Zij deed het verfijnd door het allemaal te brengen als reorganisatie van de PO. Maar in werkelijkheid was zij gewoon bezig om de omroepen met kritische programmeringen te decimeren.
Deze mevrouw Vd Laan is voor mij dan ook op tijd vertrokken.


Juist. En er zijn meerdere manieren waarop het beleid van de onafhankelijke omroepen beïnvloedt wordt. De netmanagers bijvoorbeeld, die de programmering op de netten onder strakke regie houden. Feit blijft dat de omroepverenigingen (voorlopig) eindverantwoordelijk zijn voor hun programmering en daardoor de staatsinvloed beperkt wordt, iets wat in veel landen ontbreekt.

De NPS is overigens een vreemde eend in de bijt. Het is een afsplitsing van de NOS en is aldus een omroep zonder leden. De NPS zou je de echte staatsomroep kunnen noemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan

Juist. En er zijn meerdere manieren waarop het beleid van de onafhankelijke omroepen beïnvloedt wordt. De netmanagers bijvoorbeeld, die de programmering op de netten onder strakke regie houden. Feit blijft dat de omroepverenigingen (voorlopig) eindverantwoordelijk zijn voor hun programmering en daardoor de staatsinvloed beperkt wordt, iets wat in veel landen ontbreekt.

De NPS is overigens een vreemde eend in de bijt. Het is een afsplitsing van de NOS en is aldus een omroep zonder leden. De NPS zou je de echte staatsomroep kunnen noemen.

Welnee, de netmanagers zorgen er in de eerste plaats voor, dat gelijksoortige programma's niet tegelijk op de verschillende zenders worden uitgezonden, zodat er minder te kiezen valt. Ze coordineren.

En wat het Nederlandse omroepsysteem betreft: onafhankelijk, wat is dat? NCRV/CDA, AVRO/VVD, VARA/PvdA?

NPS staatsomroep? Hoezo? Heeft het dan geen onafhankerlijke redactie?

En tenslotte: krijgen de Nederlandse kranten ook geen subsidie?
Conclusie?

Het Nederlandse systeem heeft veel verspilling tot gevolg met al die hokjes uit de jaren 50. Geen land ter wereld ziet dit systeem als een goed voorbeeld.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07

Welnee, de netmanagers zorgen er in de eerste plaats voor, dat gelijksoortige programma's niet tegelijk op de verschillende zenders worden uitgezonden, zodat er minder te kiezen valt. Ze coordineren.


Dat ze coördineren klopt, dat is hun taak. Desondanks hebben ze veel invloed en ze zijn een politieke uitvinding.

Origineel bericht van: Eduard07

En wat het Nederlandse omroepsysteem betreft: onafhankelijk, wat is dat? NCRV/CDA, AVRO/VVD, VARA/PvdA?


Dat zijn de klassieke zuilomroepen. Prima toch?

In Italië controleert Berlusconi nu de RAI, en kan de oppositie zijn visie aanzienlijk slechter verkondigen. Hier kan de AVRO het liberale woord prima laten horen, ondanks dat we een linkse regering hebben gehad.

Origineel bericht van: Eduard07

NPS staatsomroep? Hoezo? Heeft het dan geen onafhankerlijke redactie?


Nee, dat heeft die niet. Waarbij ik niet zeg dat de NPS-redactie daadwerkelijk in zijn journalistieke taken beïnvloedt wordt, maar er bestaat geen formeel instrument die de onafhankelijkheid van de NPS garandeert.

Citaat:

En tenslotte: krijgen de Nederlandse kranten ook geen subsidie?


Nee, die moeten hun eigen broek op houden. De reden dat dat journalistiek redelijk goed werkt is dat de abonnee's het leeuwedeel van de inkomsten betalen en niet de adverteerders, men kan dus de belangen van de lezer laten prevaleren voor die van de adverteerders.

Citaat:

Conclusie?


Citaat:

Het Nederlandse systeem heeft veel verspilling tot gevolg met al die hokjes uit de jaren 50. Geen land ter wereld ziet dit systeem als een goed voorbeeld.


Maar dan beoordeel je op een ander criterium. Ik had het over het criterium onafhankelijkheid en die is hier naar mijn mening zeker niet slecht geregeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...