Ga naar inhoud


Caravan schotel op dak al met DUO LNB beschikbaar?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sinds jaren gebruik ik op het dak van mijn caravan een Kathrein BAS50 vierkante SAT schotel voor de ontvangst van 19,2.

Als ik wat langer op een camping verblijf dan zet ik buiten de caravan een Triax 60 schotel neer met een DUO LNB.

Tot voor kort had ik onderweg meestal voldoende aan de BAS50 maar sinds dat bijna alles HD is geworden en op Astra 23,5 staat moet ik nogal wat met de zenderlijsten rommelen om onderweg alles op ASTRA 19,2 in SD / HD te kunnen ontvangen.

Weet iemand of er al Camper - Caravan schotels voor dakmontage zijn á la BAS50 die met een DUO LNB uitgevoerd zijn zodat ik tegelijkertijd zowel 19,2 als 23,5 kan ontvangen?

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sjaak,

Onderweg gebruik ik alleen de schotel bovenop de caravan want dan is het teveel moeite om steeds de buitenschotel op te stellen.

We zijn vaak maar één of twee nachten onderweg en dan wil ik toch wel de Nederlandse CD zenders ontvangen zonder de buitenschotel op te stellen.

De binnenschotel is in een 'piep en een zucht' uitgericht.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satvet
Als je toch al mobiel bent en steeds moet richten, waarom dan niet draaibaar?
Mocht geld geen bezwaar zijn, zijn er leuke setjes, primair voor schepen maar ook prima voor campers.

Daar heb je helemaal gelijk in maar de prijs die je daarvoor moet betalen en het behoorlijke gewicht van een automatische antenne staat niet in verhouding tot het aantal dagen dat ik de schotel op de caravan gebruik.
Als in het zuiden langer op een camping verblijf dan sta ik meestal onder bomen waardoor ik een automatische schotel ook al niet kan gebruiken.

In feite allemaal niet zo`n ramp, een echt luxe probleem, maar als er een schotel met een DUO LNB zou bestaan die ik op het dak van mijn caravan kan plaatsen zou dit een uitkomst kunnen zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...