Ga naar inhoud


[Televisie] Op bres voor behoud van analoge tv


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Gast calculator

In ieder geval hebben we geen keus bij ons.

De coax wordt bij ons gewoon uitgeschakeld.

 

Ik begrijp niet dat de gemeente niks voor zijn burgers doet, maar ik heb dan ook geen verstand van besturen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Veel nut zal het niet hebben daar het besluit al genomen is.

Wat je wel kunt doen de stukken opvragen waarop het besluit is genomen en toetsen aan de regelgeving over doorgifte van media signalen. Het lijkt mij sterk dat je verplicht wordt tot een systeem.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er niet van uitgaan dat de politiek in dit soort zaken niets kan doen. Natuurlijk is er besloten het netwerk aan Caiway te geven, maar dat betekent niet dat de politiek tegen alles ja en amen wil zeggen. En mocht dat onverhoopt toch zo zijn, dan kom je erop die manier ook snel achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus Caiway wordt naast signaalaanbieder dus gewoon keihard een hardware leverancier.

Merendeel kiest dan wel voor hun aanbieding omdat al die "technische" kreten een doorsnede inwoner (tv-kijker) niet kent.

 

Kan al die tv-kijkers maar één advies geven "Niet mokken, lekker wokken"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Het erge is dat de meeste dorpsgenoten nog naïef denken dat het niet zo'n vaart zal lopen. Als ik het onderwerp aansnijd geloven de meesten me niet

 

Totdat het te laat is...

 

 

Deze IPTV box gaat Caiway bij ons gebruiken.

 

http://www.airties.com/datasheets/AIR7120EN_DS.pdf

 

Heb je meer toestellen in huis, jammer dan.

Je kijkt tot 1 januari 2012 daarop maar lekker analoog. ( ziet er niet uit op een groot scherm)

 

Dat je niet meer kan opnemen ( ik heb een Humax 5050c)

 

Ook jammer dan, je krijgt straks programma gemist... en je kan pauzeren !!!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hadden ze bij ons maar Caiway!

 

Voor iptv zou ik misschien nog overwegen de schotel de deur uit te doen, dat is de toekomst. Maar allerlei ouwe meuk, met name analoge tv, dat mag van mij toedeledokie de prullebak in.

 

Er wordt wel eens vergeten dat tv-kijkend nederland niet alleen uit ouwe omaatjes bestaat met een tv uit 1970.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak wordt ook vergeten dat er zo wel nog veel mennsen die van al die digitale toestanden geen kaas hebben gegeten .

 

Heb net hetzelfde gezien bij mijn ouders .Jarenlang digitaal gekeken naar het ongecrypteerd basis aanbod op de INDI kabel met een simpel lcd tv met ingebouwde tuner .

 

Toen kwam het geliefde TN en smeet alles dicht,Dus maar een jaartje een box gehuurd , die nooit gebruikt werd , er werd alleen nog analoog gekeken . Is veel minder van kwaliteit , dat wel . Maar dat is van minder belang dan het storend banner geweld , onhandelbare settop boxen enz .

 

Digitale TV kan mooi zijn , maar zoals de ontwikkelingen nu lopen ( CI+ , HD+ ) , ziet het er niet goed uit .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet mensen verleiden om over te stappen, dus dat men zelf de keuze maakt over te gaan in plaats van dat ze het gevoel krijgen iets opgedrongen te krijgen.

 

Hoe doe je dat?

 

Door ze een beter alternatief te bieden. En dat alternatief is er: HDTV. De beeldkwaliteit daarvan is zo hoog dat ook een goed analoog signaal daar niet tegenop kan. Een goed analoog signaal dat in de praktijk bijna niemand heeft, omdat het signaal door de kabelboer al in matige kwaliteit wordt aangeleverd, men thuis nog eens gaat splitten en slechte kabels en connectors van de bouwmarkt gebruikt.

 

De flatscreen is allang en breed doorgebroken en deze toestellen zijn allemaal bedoeld om HDTV weer te geven. Dus biedt al die huishoudens datgene waar ze werkelijk wat aan hebben: HDTV. Dan is het met de vraag naar analoog snel gedaan. Want waarom zou je nog naar zo'n wazig en ruiserig beeld willen kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Je kan het voorbarig noemen. Maar met de feiten die tot twee maanden geleden bekend waren, deed ik dat volkomen terecht.

 

Caiway is nog steeds de enige kabelaar die zijn basispakket ongecodeerd doorgeeft in DVB-C via de coaxkabel.

 

Caiway is de enige kabelaar die 13 HD zenders zonder meerkosten aanbiedt in zijn basispakket.

 

Caiway blokkeert niet zoals Ziggo het gebruik van CI modules in CI+ toestellen.

 

Dat er opeens in Krimpen aan den IJssel en Loenen uit een heel ander vaatje wordt getapt was toen niet aan de orde.

 

Maar je ziet hopelijk wel nu Caiway zo'n rare sprong maakt dat ik net zo kritisch ben naar Caiway als dat ik ben naar de andere aanbieders.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Hulde voor het feit dat Canal Digitaal bijna alle Nederlandse HD zenders doorgeeft?

 

 

Voor de buitenlandse FTA HD zenders uiteraard niks hulde Canal Digitaal.

 

En heb je al eens berekend wat HD kijken op meerdere toestellen kost bij Canal Digitaal?

 

Voor de Nederlandse HD zenders kost je dat volgens mij minstens 6,50 euro per toestel per maand extra.

1,50 extra smartcard plus 5 euro HD pakket op de extra kaart.

 

Volgens mij geeft Caiway meer Nederlandse HD zenders door dan Canal Digitaal. Tevens kost het bij Caiway niks extra als je op meerdere toestellen naar die HD zenders wil kijken.

 

De voorsprong van Canal Digitaal zie ik nog niet zo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allure, daar heb je helemaal gelijk in!!

Maaaaaar.... heel erg veel mensen zitten helemaal niet te wachten op HDTV... de meeste mensen zijn reuzetevreden met wat ze nu hebben, en waarom zouden ze dan willen veranderen?

 

Ik weet het allemaal... je kan zoveel petities indienen als je wil... bovenop een dak staan roepen wat je wel en wat je niet wil, helpen doet dat toch niet! Het enige wat je kan doen, is door de gewijzigde voorwaarden je contract per direct en kosteloos opzeggen! Als genoeg mensen dit doen zou het kunnen helpen, al acht ik de kans ontzettend klein... Dus: of je gaat mee in wat "ze" je aanbieden, of je bent het niet eens, en zegt je contract op.

Dat laatste heb ik overigens al diverse malen met erg veel succes toegepast...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...