Ga naar inhoud


[Televisie] Op bres voor behoud van analoge tv


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Daarvoor hebben fabrikanten zoals Hirschmann, Bosch en Kathrein diverse oplossingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dan snap je het nog steeds niet.

 

Welke van die oplossingen is verstandig?

 

Voorbeeld: Je zou bijvoorbeeld onder elke TV een digitale ontvanger kunnen plaatsen. Als de kabelboer over 2 jaar echter naar MPEG4 overstapt ben je je geld als hoteleigenaar kwijt.

 

Misschien is het verstandigste wat een hoteleigenaar kan doen wel het investeren in een set UHF-modulatoren. Dan kan de apparatuur op de kamers nog vele jaren mee. Maar dan zijn we weer terug bij af: Analoge TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk maar eens in de productenlijst van die fabrikanten.

Die hebben pasklare modulaire oplossingen, met ingangskaarten voor sat, digitenne en analoog, en aan de uitgangskant... HF modulatoren. Ander insteek kaartje in het slot en voor een minimale investering heb je beeld in je hotel of whatever.

Je kan daarbij kiezen of je analoog als uitgangs signaal wilt hebben, of dvb.

Verder hebben hotels meerdere info kanalen, of pay-tv voor de eenzame reiziger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al jaren geleden van analoog afgestapt, noodgedwongen want UPC maakte er een puinhoop van, was niet om aan te zien.

 

Ik mis het niet want met de platforms DVB-c en DVB-t is alles bij mij voldoende afgedekt. De DVT-t in de tv lijkt het meest op analoog, je hebt er geen kastje voor nodig, originele AB is voldoende.

 

De huidige stand van zaken, en dan vooral de HD kanalen doen mij absoluut niet terugverlangen naar analoog.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn onlangs overleden moeder (82) is volgens mij een goed voorbeeld.

Ze had vele jaren een gewone (4:3) TV.

Dat ding werd langzamerhand slecht en was versleten.

Een andere moest er komen en ze kocht een jaar of 4 geleden een 16:9 beeldbuis TV. Waarschijnlijk de laatste der Mohikanen. :D

Aangesloten op de analoge kabel op haar flat, vond ik het beeld treurig slecht, maar mijn moeder was er prima tevreden mee. Ze keek vooral naar RTL-Z vanwege de beursberichten en ´s avonds naar het nieuws en aktualiteiten.

Van HDTV had ze nog nooit gehoord en zat er ook niet op te wachten. Ze was er prima mee tevreden.

Als zij nog had moeten omschakelen naar digitaal: kastjes, kaarten, kabel, afstandsbedieningen...ze was er niet uitgekomen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was niet in 1995 dat RTL/SBS stopte met de analoge doorgifte via de satelliet. In tegendeel toen begon juist Veronica en SBS 6 analoog in luxcrypt....

 

Een jaar later - Augustus 1996 was de digitale overstap. De enige keuze was toen een veel te dure Pace digitale Irdeto ontvanger met zeer beperkte mogelijkheden (geen B-frames, geen Duitse en andere zenders).

 

Het was niet CanalDigitaal of zo die de satelliet kijker pestte. In tegendeel er was in Nederland toen nog geen satelliet provider. De commerciële omroepen zaten toen zelf op de satelliet en wij konden 'meekijken' met de luxcrypt decoder via de satelliet. De Commerciële omroepen bespaarden destijds veel transponder huur door digitaal te gaan - ten koste van de satelliet kijker. In princype was de feed naar de kabel hierdoor goedkoper. Glasdraden had men toen nog niet...

 

Het in principe gratis meekijken naar de commerciële zenders heeft nog een hele tijd geduurd. Daar is het SetTop pakket van EUR 5.83 nog altijd een erfenis.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Mijn onlangs overleden moeder (82) is volgens mij een goed voorbeeld.
Ze had vele jaren een gewone (4:3) TV.
Dat ding werd langzamerhand slecht en was versleten.
Een andere moest er komen en ze kocht een jaar of 4 geleden een 16:9 beeldbuis TV. Waarschijnlijk de laatste der Mohikanen. :D
Aangesloten op de analoge kabel op haar flat, vond ik het beeld treurig slecht, maar mijn moeder was er prima tevreden mee. Ze keek vooral naar RTL-Z vanwege de beursberichten en ´s avonds naar het nieuws en aktualiteiten.
Van HDTV had ze nog nooit gehoord en zat er ook niet op te wachten. Ze was er prima mee tevreden.
Als zij nog had moeten omschakelen naar digitaal: kastjes, kaarten, kabel, afstandsbedieningen...ze was er niet uitgekomen.


Als ze een DVB/t module in de tv had geplaatst is de bediening exact hetzelfde als via de analoge wijze.

Grappig overigens dat ze na de beursberichten zat te kijken!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder deze hele discussie te hebben doorgelezen, is het volgens mij onontkoombaar dat die analoge signalen de nek worden omgedraait. Of dat nu dit jaar of over 5 jaar begint.

 

En, waar zie je nog zo'n ouderwetse spriet op het dak staan? Volgens mij zijn dat niet meer veel mensen, en als die er al zijn, kunnen ze met beperkte investeringen gewoon doorgaan met Ned1, 2 en 3 te kijken.

 

Jammer, maar dat is nu eenmaal zo. Die oude bakeliet telefoon met draaischijf en die grote witte doorverbindtoets doet het ook niet meer, of toch?

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Zonder deze hele discussie te hebben doorgelezen, is het volgens mij onontkoombaar dat die analoge signalen de nek worden omgedraait. Of dat nu dit jaar of over 5 jaar begint.

En, waar zie je nog zo'n ouderwetse spriet op het dak staan? Volgens mij zijn dat niet meer veel mensen, en als die er al zijn, kunnen ze met beperkte investeringen gewoon doorgaan met Ned1, 2 en 3 te kijken.

Jammer, maar dat is nu eenmaal zo. Die oude bakeliet telefoon met draaischijf en die grote witte doorverbindtoets doet het ook niet meer, of toch?


Het is inderdaad dat je het topic niet gevolgd hebt,
het gaat hier om kabel en niet om ether, en volgens mij hangt
jouw spriet al 'jaren' in de wilgen want analoog via de spriet
is al jaren geleden gestopt! wink

Trouwens, voorzover ik weet is de bakeliet telefoon idd. nogsteeds te gebruiken op het oude netwerk van KPN.

Pluk een roos, die is rood.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze er niet uit zou zijn gekomen betwijfel ik.

Mijn moeder wordt binnenkort 89 en kijkt sinds vorig jaar digitaal (Digitenne). Ze heeft gewoon de afstandbediening van de TV in een laatje liggen en doet alles met de afstandsbediening van de ontvanger, niets aan de hand.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik dat men mensen gewoon zoiets niet door de strot moet duwen.

Indertijd met de overgang van platenspeler naar CD was dat ook niet het geval, en toch ging die overgang heel snel.

Iedereen zag er de voordelen van in, het was gewoon een goed product.

Bij de overgang van analoog naar digitaal is dat zwart/wit verhaal echter helemaal niet zo zwart/wit.

 

Bij het analoge signaal is de kijker baas, gaat hij naar digitaal dan zit hij met een systeem waar de kabelmaatschappij waakhond speelt en vindt dat zij recht hebben om van elke uitzending te gaan baas spelen over wat je er mee mag of niet mag doen.

 

Analoog heeft ruis, maar anderzijds, je kunt overal in je huis een extra toestel aansluiten.

Bij digitaal moet je overal decoders zetten, en als je storing hebt, heb je ineens blokjes, wat een veel grotere degradering van het beeld geeft.

 

Je zit over het algemeen dus ook met decoders die je moet leren gebruiken, en die voor bijkomende problemen en complexiteit zorgen, terwijl bij analoog gewoon alles rechtstreeks op de TV gebeurt.

 

Als er dus vanuit de kabelmaatschappijen zelf een initatief komt om analoog de nek om te wringen, is dat omdat hun verhaal niet voldoende kan overtuigen.

 

Toch heb ik dan veel meer respect voor een bedrijf als Caiway dat een basisaanbod onversleuteld doorgeeft dan bedrijven als UPC en Telenet (Vlaanderen), die quasi alles encrypteren om je hun settop box met bijbehorende tyrannieke neigingen door de strot te duwen.

Vermits door een ongeëncrypteerd basisaanbod het mogelijk is met om het even welke (in de TV ingebouwde) decoder te kijken, vallen toch veel van de nadelen van digitaal weer weg.

Je bent opnieuw baas over je opnames, en bij een volgende TV kun je er eentje kopen met ingebouwde tuner, zodat het gebruiksmak van analoge TV geëvenaard wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan

Dat, en het feit dat de uitzendnorm niet stabiel is: MPEG2 wordt MPEG4, QAM64 wordt QAM256 bijvoorbeeld, en dan nog alle codeerongein als CI wordt CI+, Irdeto2 zal niet lang meer meegaan, .... Dit soort wijzigingen maakt dat apparatuur snel veroudert en het lastig wordt een televisie met digitale ontvanger uit te brengen die over 15 jaar nog steeds beeld geeft. Dat terwijl de analoge uitwisselbaarheid van apparatuur nog altijd teruggaat tot het zwart-wittijdperk.

En dat vind jij een voordeel, dat je dan nog steeds technieken uit 1950 gebruikt???

Overigens klopt datgene wat je zegt inderdaad alleen voor ZWART/WIT televisie. Dus als je het niet erg vindt, koop ik wel een nieuwe ontvanger en mag jij je zwart/wit-teeveetje tevoorschijn halen om naar de franse (analoge) tv te kijken...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Het was niet in 1995 dat RTL/SBS stopte met de analoge doorgifte via de satelliet. In tegendeel toen begon juist Veronica en SBS 6 analoog in luxcrypt....
Klopt smile

Citaat:
Een jaar later - Augustus 1996 was de digitale overstap. De enige keuze was toen een veel te dure Pace digitale Irdeto ontvanger met zeer beperkte mogelijkheden (geen B-frames, geen Duitse en andere zenders).
Destijds , 28,2°oost TCM tooenog FTA , jawel , metpace te bekijken smile
Heb nogzo'n Rotkreng liggen (vorigjaaar gekregen) blush


Verder , tv: All'bout themoney !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan begrijpen dat vooral oudere mensen zich nog steeds prettig voelen met wat ze gewend zijn, maar van mij mag het zo snel mogelijk verdwijnen. Al is het alleen maar dat ik het verplicht ben om te nemen bij UPC, bij mijn internet abo. Kost me maandelijks 17 euro die takke shit terwijl ik een hd abo heb van CD. Ik kijk nooit naar die troep van UPC, maar je bent wel verplicht het te nemen.

I have a cunning plan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 17 euro heeft zo direct niks meer te maken met het analoge pakket als dat verdwenen is.

Ik verwacht eerder dat we een naamswijziging krijgen in de vorm van analoog naar vastrecht.

Dus je raakt waarschijnlijk geheel gratis je analoge pakket kwijt. smile

Maar als je in UPC gebied zit moet je voor het inleveren van het analoge pakket waarschijnlijk wel betalen. frown

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...