Ga naar inhoud


[Televisie] Op bres voor behoud van analoge tv


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: satvet
Onderhoud en vervanging vallen weg, het ontmantelen kan gewoon bij reguliere bezoeken plaatsvinden, het spul kan zelf blijven staan, geeft toch niets meer door, dat kost erg weinig. Die infrastructuur in stand houden kost wel degelijk.


je moet het wel afschrijven. Alles wat de laatste jaren gebouwd moet dan ineens uit de boeken.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gewoon uitzetten dat analoog. Is al gebeurd op de 3 nederlandse kanalen een paar jaar geleden. Vergeten zeker? Je hoort er niemand meer over. Voordeel: 26 kanalen via digitenne over het hele land. Dus als we nu ook analoog op de kabel uitzetten dan zullen we 2 maanden wat gemor horen en daarna ruimte genoeg hebben voor heel veel digitale kanalen.

 

Kan het al uit????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter

En dat vind jij een voordeel, dat je dan nog steeds technieken uit 1950 gebruikt???

Overigens klopt datgene wat je zegt inderdaad alleen voor ZWART/WIT televisie. Dus als je het niet erg vindt, koop ik wel een nieuwe ontvanger en mag jij je zwart/wit-teeveetje tevoorschijn halen om naar de franse (analoge) tv te kijken...


Neenenenenee... Omdat analoge TV zo lang compatibel is, heeft iedereen in zijn eigen tempo, als de tijd er rijp voor was, van de nieuwe technologie kunnen profiteren. Dat betekent dat er een gigantische voorraad apparatuur in het veld staat die daarmee werkt. Niet alleen dat, er is gigantisch veel compatibele apparatuur op de markt gekomen (videorecorders bijvoorbeeld) die met analoge tuners werkt.

Dat heeft helemaal niets te maken met dat ik oude zwartwit-TV's wil gebruiken. Ik kijk digitaal satelliet op een 85cm 16:9 beeldbuis, en ja, die TV blijft nog wel een paar jaar. Desondanks erken ik dat analoge TV een beregoed produkt is, waar leveranciers van digitale TV goed naar moeten kijken want dat digitale produkt ontbreekt veel kwaliteiten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Vergeten zeker? Je hoort er niemand meer over.

Logisch dat je hier niemand meer over hoort. Destijds waren er misschien enkele duizenden huishoudens die alleen naar Nederland 1,2 en 3 analoog keken. Wat betreft analoge kabelkijkers hebben we enkele miljoenen huishoudens. Een factor 1000 maal zo veel...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

er bestonden toen nog televisie toestellen van Erres met voorkeur knoppen Ned1 en Ned2

 

mijn Pa had een van de eerste draaibare hark antennes in de wijk

 

in de herfst kon je wel eens tienduizenden spreeuwen zien neerdalen voor hun trek naar warmere landen op al die sprieten en antennes

 

de aanleg van kabel werd door de aansluitkosten van 145 gulden eigenlijk al voor driekwart gedekt.

 

de daken waren plots leeg

 

het aanbod was grandioos

24 zenders met weinig ruis of sneeuw

 

de zuilen werden doorbroken en de tros kwam er als eerste bij

 

nog steeds waren de ether piraten echter mijn meest beluisterde zender (popmuziek uit het buitenland)

 

Overdag was er enkel schooltv

 

je moest nog opstaan en de zender aan het toestel omschakelen

 

er kwamen "transistor" TV's (de buizen waren te duur)

 

de Reclame blokken werden uitgebreid

 

de commerciëlen deden hun intrede

 

de tv zenders met programma's starten voor die tijd enkel vanaf 16:00 uur (wie kent het testbeeld nog?)

 

de CD speler deed zijn intrede!

 

der kwamen kabelraden en commissies die op de beperkte bandbreedte (destijds) gingen beslissen wat we moesten zien

 

de betutteling starte maar ook de abonnementprijzen stegen

 

plots besefte men toch ook een beetje dat analoog via de masten Megawatts aan stroom koste en dat kon via satelliet veel goedkoper

 

de consumer product werden zo goedkoop dat iedereen zich de electric dreams kon permitteren.

 

ondanks het parallel systeem analoog ether en kabel starte een prachtige ontwikkeling per satelliet

eerst analoog en toen digitaal

 

Chapparal Monterrey en rotors

 

eindelijk weer kijken wat je kon (ontvangen) zonder betutteling

 

de kabel werd geprivatiseerd

de ether werd verkocht door de regering

 

analoog via masten werd pas extreem laat uitgeschakeld

want volledig achterhaald en te duur

veel te laat als je het mij vraagt

 

satelliet tv is met aanbod en uitgezonden extra kwaliteiten pas zeer recent geëvenaard door "digitale kabel" en zeer zeker niet door analoge kabel

(niet wat betreft het zender aanbod)

 

de digitale revolutie is op alle gebieden met rasse schreden en kwaliteit stijging in de maatschappij ontvangen en bevestigd

 

vooralsnog zijn alle digitale kabelboxen bijna gratis aangeboden indien je een abonnement nam

wat er nu zo door die strot gedrukt wordt is mij niet duidelijk

 

ciao

 

 

 

 

 

 

Dance Like A Goose

Arno

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom is er geen tussen weg?

Gewoon alleen nog de belangerijkste zenders analoog doorgeven ipv alles uitzetten.

Dus Nederland 1,2 en 3, RTL4,5,7 en8, SBS6, Veronica, Net5, Regionale omroep en een lokale omroep (TV krant).

En derest is dan te ontvangen met digitale tv.

 

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Desondanks erken ik dat analoge TV een beregoed produkt is, waar leveranciers van digitale TV goed naar moeten kijken want dat digitale produkt ontbreekt veel kwaliteiten.

En naast de voordelen die je opnoemt : analoge TV zit niet vol DRM vuiligheid, waar men je eindeloos kan mee leegmelken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Gewoon alleen nog de belangerijkste zenders analoog doorgeven ipv alles uitzetten.
Dus Nederland 1,2 en 3, RTL4,5,7 en8, SBS6, Veronica, Net5, Regionale omroep en een lokale omroep (TV krant).
En derest is dan te ontvangen met digitale tv.

Denk je nu echt dat dit een oplossing is. Mijn Oma kijkt nog altijd graag naar ARD, ZDF en WDR...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dan zullen ook de publieke zenders uit onze buurlanden in het analoge pakket thuishoren

Kon vroeger thuis ook met de antenne Duitsland1,2 en 3 ontvangen. wink

 

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ARD en ZDF schakelen in 2012 analoog uit

dus iemand moet iets doen om het te kunnen blijven (graag) ontvangen

 

en dat kan

 

maar dan enkel digitaal

 

eenvoudiger oplossen kan niet

of wil iemand analoog uitzenden als groep gaan bekostigen?

ciao

Dance Like A Goose

Arno

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
wat is DRM en in dat verband leegmelken?

Eigenlijk is het wel vreemd.
Analoge kabel was qua veiligheid 1 of 0.
Of je kon het ontvangen of je kon het niet ontvangen.
Kon je ontvangen dan was jij er baas over, en kon je ermee doen wat je wou (of dat allemaal mocht is dan weer een andere zaak).

Bij digitaal geeft DRM de leveranciers enorm veel mogelijkheden om je mogelijkheden in te perken.
Zij kunnen bijv. bepalen dat je reclames niet mag doorspoelen, dat je opnames maar x aantal dagen kunt bewaren ("geldigheidsdatum"), dat je een zender alleen mag bekijken als je box interactief is (signaal terugstuurt via netwerk), dat een opname gedegradeerd wordt in kwaliteit als je ze via component afspeelt, enz. enz.
De mogelijkheden zijn eindeloos, en ze kunnen je daar dan ook eindeloos mee uitmelken.

Als jij vroeger "Thuis" opnam, en je buurvrouw had het gemist, kon je het op een DVD'tje branden en haar laten kijken.
Via DRM kunnen ze dat beletten.
Buurvrouw kan dan enkel nog "Thuis" opvragen via Video On Demand, tegen betaling natuurlijk...

Natuurlijk, dergelijke systemen werken alleen als je de hardware in de hand hebt.
Dan kun je die genadeloos dichttimmeren.
Dat is wat UPC en Telenet doen.
Caiway lijkt mij een heel redelijke provider als ik hoor dat die via DVB-T een basispakket ongeëncrypteerd aanbieden.
Natuurlijk, het kan ook een lokmiddel zijn.
Eens iedereen overgeschakeld, kunnen ze dan toch encryptie doorduwen, en ondertussen is er natuurlijk geen weg terug meer.

In de VS is er ook een aantal jaren ongeëncrypteerde digitale kabel geweest, wat geleid heeft tot bijv. Mediacenters met DVB-C tuners erin.
De kabelmaatschappijen hebben daar nu echter toelating bekomen om ook dat basispakket te encrypteren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...