Ga naar inhoud


[Televisie] Op bres voor behoud van analoge tv


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

uhm,

begrijp ik jou niet goed of herhaal je de stelling nogmaals om analoog te blijven doorgeven op kabel?

 

iemand draait de knop om mbt analoog

want dat is zijn netwerk

en daar heeft die gegronde redenen voor

 

het kan dus NIET analoog blijven

 

als iemand anders een parallel netwerk wil blijven beheren en bekostigen MET analoog zal die zich zelf moeten aanmelden

 

vergelijkingen gaan vaak hun eigen leven lijden, maar een poging tot

 

je bent toch ook met je oldtimer DS 20 nog steeds onderweg omdat JIJ zelf lood additief toevoegt aan de huidige loodvrije benzine (dus voor dat additief zelf extra betaalt)

ciao

I MIss You

Douglas Firs

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: Tonskidutch
uhm,
begrijp ik jou niet goed of herhaal je de stelling nogmaals om analoog te blijven doorgeven op kabel?

Ja, ik vind dat een goede zaak.
Mensen moeten zelf de keuze maken om om te schakelen, uit vrije wil.
Niet omdat een tiran de knop omdraait.
Zo is het ook gegaan met kleuren TV, HDTV, 3DTV, CD speler, DVD, enz.

Origineel bericht van: Tonskidutch
iemand draait de knop om mbt analoog
want dat is zijn netwerk

En zet miljoenen mensen op zwart beeld ?

Origineel bericht van: Tonskidutch

je bent toch ook met je oldtimer DS 20 nog steeds onderweg omdat JIJ zelf lood additief toevoegt aan de huidige loodvrije benzine (dus voor dat additief zelf extra betaalt)
ciao

En jij denkt nu werkelijk dat als analoog verdwijnt er plots heel veel kanalen gaan bijkomen, en het zal goedkoper worden ?
Keep on dreaming.
Digitaal zal voor hen veel goedkoper zijn, en de winst zal rechtstreeks naar de aandeelhouder gaan.
Extra kanalen ?
Er zal dan wel extra ruimte zijn, maar dat betekent nog niet dat die er zo 1-2-3 komen.

Wanneer gaan de mensen eens stoppen met dat naïeve idee dat als een bedrijf kosten bespaart dit tot lagere prijzen leidt ?
Kostenbesparingen *kunnen* leiden tot lagere prijzen, maar in de meeste gevallen leiden ze gewoon tot hogere winsten.

Kijk maar hier naar de kabel (Telenet).
Die hebben hun bandbreedte uitgebreid.
Er is welgeteld één zender bijgekomen (Eurosport HD).
De rest gebruiken ze voor hoge snelheid internet.
Maar de winsten zijn wel weer heel veel gestegen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
je legt wel heel veel eigen bedenkingen en eigen gedachte goed in mijn reactie aan LittleSat.

tiran
naïviteit
extra kanalen

Ik geef dan ook mijn reactie, dat die niet gelijk is aan de jouwe lijkt mij normaal.

Origineel bericht van: Tonskidutch
dvb-s dvb-s2 daar ben ik gebruiker van en ga ik voor. (punt)

Maar als je zegt dat ze de knop mogen omdraaien, dan gaat dat over meer dan alleen jouw kijkplezier.
Ik kijk ook digitaal, maar als anderen analoog willen blijven kijken, en het gaat over een belangrijk aantal, zoals de miljoenen analoge kabelkijkers, dan vind ik niet dat die knop zomaar moet omgedraaid worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ja ja, maar het is ZIJN netwerk

 

je zult niet kunnen ontkennen dat als het jouw netwerk is dat je kunt doen en laten wat je wilt

 

echter dat is niet zo. (jouw netwerk)

 

je kunt pleiten voor en vragen stellen aan een firma maar helaas is het beginsel communisme allang vergane glorie.

 

in mijn bovenstaande verhaal omtrend de "geschiedenis" van mijn observaties gedurende bijna 50 jaar schreef ik nadrukkelijk over die 145 gulden die de kosten van kabelmaatschappijen voor 3/4 dekten

 

je kunt enkel stellen dat toen de regering alle ether en kabelmaatschappijen op de markt gezet hebben dat er een extreem onterechte situatie ontstond.

dat nu terug draaien kan staatsrechtelijk niet.

 

ciao

 

I MIss You

Douglas Firs

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
ja ja ja, maar het is ZIJN netwerk

je zult niet kunnen ontkennen dat als het jouw netwerk is dat je kunt doen en laten wat je wilt


De kabel is een openbaar telecommunicatienetwerk. Voor uitbaters van openbare telecommunicatienetwerken geldt dat zij aan publieke belangen dienen te voldoen. Vergelijk met KPN, die is ook eigenaar van jouw telefoonkabel naar de centrale, maar is verregaand gedwongen tot een aantal zaken die het publiek belang dienen en strijdig zijn met de belangen van KPN.

Het is dus heel goed mogelijk, dat als wij vinden dat een analoog signaal in het publiek belang is, de aanbieders te dwingen dat door te geven. Hetgeen ook gebeurt, Ziggo en UPC mogen hun analoog signaal niet afzetten. Caiway ontspringt die dans vooralsnog, maar als de wens daar is kan ook Caiway aan het publiek belang ondergeschikt gemaakt worden. Dat is een eenvoudige politieke beslissing.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
ja ja ja, maar het is ZIJN netwerk

Dat ontken ik ook niet.
Maar een beetje respect voor je klanten mag toch ook.
Waarom denk je dat ze niet ineens naar digitaal gegaan zijn ?
Schrik natuurlijk dat er dan massaal zou overgestapt worden natuurlijk.
Stel, jij bent bakker en je hebt nog duizenden klanten die een klassiek bruin brood komen halen.
Voor dat bruin brood heb je een speciale oven nodig.
Je hebt ook een nieuw soort brood die volgens jou veel lekkerder is, goedkoper te maken is en je dus meer aan verdient, en heel veel mensen kiezen daar tegenwoordig voor.
Dan kun jij natuurlijk als bakker beslissen : ik leg die dure oven af want die verbruikt teveel, dan moeten ze maar mijn nieuw soort brood komen halen.
Klantvriendelijk is het echter niet, en je riskeert dat ze dan eens goed het aanbod van cornflakes en pistolets van de (min of meer) concurrerentie gaan bekijken.
Ik schrijf min of meer concurrentie omdat kabel, satelliet, IPTV, DVB-T toch niet echt hetzelfde product zijn.

Origineel bericht van: Tonskidutch
je zult niet kunnen ontkennen dat als het jouw netwerk is dat je kunt doen en laten wat je wilt

Natuurlijk ontken ik dat niet, maar je kunt je klanten ook daarmee wegjagen, natuurlijk.

Origineel bericht van: Tonskidutch
je kunt pleiten voor en vragen stellen aan een firma maar helaas is het beginsel communisme allang vergane glorie.

Vreemd genoeg lijkt kapitalisme in zijn extreme vormen soms heel erg op communisme.
Ik ken de Nederlandse situatie niet zo goed, maar hier in Vlaanderen heb je geen keuze qua kabelleverancier.
Het is Telenet of geen kabel.
En satelliet, DVB-T en IPTV bieden niet hetzelfde aanbod, en hebben technisch heel andere kenmerken.
Dat gebrek aan keuze was ook typisch voor het communisme.
En in die communistische landen had die ene fabrikant van schoenen ook een dergelijke macht om op zijn eentje te beslissen welk type schoenen dat jaar beschikbaar zou zijn.
Net zoals een kabeloperator kan beslissen welke settop box toegelaten is.
En dan heb je die veel vrijheid geven (Caiway bijv.) en anderen die zeer beperkend te werk gaan (bijv. UPC, Telenet)

Origineel bericht van: Tonskidutch
je kunt enkel stellen dat toen de regering alle ether en kabelmaatschappijen op de markt gezet hebben dat er een extreem onterechte situatie ontstond.
dat nu terug draaien kan staatsrechtelijk niet.

Hier heb je ook soortgelijke scheeftrekkingen.
Ik heb het in mijn betoog echter op het belang van de consument, niet of dat dan in het voordeel is van kabel, satelliet, IPTV of om het even welk medium.
Link naar reactie
Delen op andere sites

als dat zo is...

dan spring ook allemaal op de bres

 

wanneer is het een publiek belang en wanneer enkel die paar mensen die niet voort willen

dat is ook een politieke beslissing / opvatting

 

die paar man op een hand te tellen?

 

kom met cijfers / groeperingen / petities en gebruik de bezwaar procedures

dat is DEMOcratie

 

ik geloof er echter niet in (haalbaarheid:lobby) en denk dat je beter af bent met slim en vernieuwend meegaan met de ontwikkelingen.

de rots in de branding moet nog gevonden worden

 

de kabel zou open moeten staan voor derden (ook al omdat de infrastructuur zich allang terugbetaald heeft en inderdaad ons eigendom zou moeten zijn), die situatie is echter NOG STEEDS niet het geval.

 

ciao

 

 

 

 

I MIss You

Douglas Firs

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DAT is inderdaad erger.

zo gezien is er na een redelijk korte "extreem lage" introductieprijs van Caiway nu een inhaalslag aan de gang en wordt men uitgebuit

 

dat kan men niet meer goedpraten met ontwikkelingen die gedurende decennia zouden voorzien zijn

 

dan mag er wel eens een kamervraag en debat aan gewijd worden

 

laat onverlet dat het thema analoog<>digitaal en deze roof actie niet helemaal hetzelfde zijn.

ciao

 

 

I MIss You

Douglas Firs

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Wat zeuren al die mensen toch?

Bij ons in Krimpen aan den IJssel schakelt Caiway zowel analoog als DVB-C uit.


Voor het eerst dat ik dit lees, en ik snap het ook niet... Waarom het kabelsignaal niet over de glasvezel moduleren? Kan zowel analoog als DVB-C aan blijven, evenals de coaxkabels in de huizen.

Eh trouwens... niet zo lang geleden was Caiway de hemel voor je?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Wat programmaaanbod is Caiway volgens mij nog steeds de beste. 13 HD zenders in het basispakket.

Geen kabelaar die ze dit nadoet.

 

Maar wat Caiway ons nu flikt in Krimpen aan den IJssel door DVB-C uit te schakelen, slaat werkelijk alles!!!

 

Vele gezinnen worden nu behoorlijk financieel gedupeerd zonder enige compensatie.

Het spijt ons zeer dat we bij u de indruk gewekt hebben lichtvoetig met de belangen van onze klanten om te gaan. U heeft veel moeite genomen om uw vragen aan ons te stellen en uw zorgen te delen. Dat waarderen we bijzonder en we beschouwen uw reactie als een belangrijke bijdrage aan onze dienstverlening.

 

Het doel van Caiway is om haar klanten met nieuwe diensten ook mooie, nieuwe ervaringen te bieden op het gebied van tv-kijken. Caiway heeft altijd voorop gelopen met de ontwikkeling van nieuwe diensten, tot grote tevredenheid van onze klanten. We begrijpen dat deze ontwikkelingen soms wat ongemak kunnen betekenen, maar vertrouwen erop dat u er als klant per saldo duidelijk op vooruit gaat.

 

Hieronder vindt u het antwoord op uw vragen, voor zover mogelijk in deze introductiefase.

 

Digitale televisie via IP

Caiway kiest bewust voor een digitale tv via het internet protocol (IPTV) in plaats van DVB-C. IPTV over glasvezel is de meest toekomstvaste oplossing en naar verwachting op termijn de standaard in de markt. Een DVB-C dienst over glasvezel betekent een additionele investering in het netwerk, terwijl de mogelijkheden voor nieuwe diensten over DVB-C beperkter zijn. Caiway heeft inmiddels diverse nieuwe, interactieve diensten in voorbereiding.

 

Huisbekabeling

Voor de aansluiting in huis van de IPTV-ontvanger bieden we verschillende mogelijkheden. Uiteraard de genoemde UTP-kabel. Als u ondersteuning wenst bieden we een voordelige installatieservice (aanbieding volgt binnenkort). Daarnaast komen we met een draadloze oplossing die geschikt is voor IPTV en testen we een plug&play Ethernet over Power set. Hiermee wordt op eenvoudige wijze de bestaande electriciteitsbekabeling gebruikt als Ethernetverbinding. In eerste instantie zal IPTV in de woonkamer gebruikt worden. In de meeste gevallen is dat ook de plaats waar het glasvezelmodem geplaatst wordt.

 

Opnemen

We testen momenteel verschillende oplossingen voor het opnemen van programma's. Uw huidige opnameapparatuur kan voorlopig nog gebruikt worden op de coax-aansluiting. Caiway komt tijdig met een goede oplossing en zal hierbij haar klanten tegemoet komen met interessante inruilaanbiedingen.

 

Ingebouwde ontvanger

Een externe IPTV ontvanger is inderdaad nodig. Dikwijls is ook bij TV's met ingebouwde DVB-C tuner extra apparatuur zoals een PVR in huis aanwezig. De IPTV ontvangers zijn mooi vormgegeven en kleiner dan veel van de huidige DVB-C-ontvangers. We onderzoeken diverse oplossingen hiervoor.

 

Mocht u vragen hebben over deze afwikkeling, dan horen wij dat graag via ons servicenummer 088 2249 111 (lokaal tarief). Ook in de toekomst zijn uw opmerkingen bij ons van harte welkom.

Met vriendelijke groet,

Caiway

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm... Misschien een klacht bij de OPTA indienen?

 

IPTV in huidige vorm kan nooit de toekomst zijn omdat er geen standaard vergelijkbaar met DVB is. De kabelboer krijgt een lock-in bij zijn leverancier en de consument krijgt keuze uit maar een paar ontvangers. Uiteindelijk zal dit tot achterstand zal leiden.

 

Het is niet voor niets dat Reggefiber van IPTV naar DVB-C overstapt; IPTV-ontvangers zijn niet goedkoop en DVB-ontvangers worden zoetjes aan alom beschikbaar, ook denkend aan de integratie van DVB-C in televisies.

 

En ethernet over het lichtnet... walgelijk...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

IPTV is echt wel de toekomst en er zullen steeds meer ontvangers voor op de markt komen. Lees je eerst maar eens goed in de materie.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...