Ga naar inhoud


[Televisie] Op bres voor behoud van analoge tv


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

ik denk dat een oplossing op de kabel zou zijn als de tien grootste zenders analoog worden doorgegeven en verder alles digitaal. Mensen die niets om digitaal geven en met een ouderwetse beeldbuis kijken zullen ook geen optimaal gebruik maken van het huidige aanbod.

 

Zo worden voorlopig alle partijen bediend, maar dient een ieder wel te realiseren dat digitalisering gewoon verder gaat. De FM band zal de volgende zijn, denk ik.

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:

Voor de buitenlandse FTA HD zenders uiteraard niks hulde Canal Digitaal.

Inderdaad geeft CDS niet zelf deze zenders door. Maar laat hete nu duidelijk zijn dat dit wel een groot voordeel is van satelliet. Daar kun je doorprikken en FTA zenders meekijen.... De kabel MOET alles zelf doorgeven en dat is dan ook een nadeel van de kabel. En tja neem je er een basispakketje met HD erbij van CanalDigitaal... dan is dat nog altijd goedkoper dan de analoge kabel...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat laatste gaat ook niet meer op, steeds meer beeldschermen, die je tegen woordig kan kopen hebben multi tuners aan boord, waardoor je ze zo op de schotel kunt aansluiten zonder settop box.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Dat laatste gaat ook niet meer op, steeds meer beeldschermen, die je tegen woordig kan kopen hebben multi tuners aan boord, waardoor je ze zo op de schotel kunt aansluiten zonder settop box.

BRrrrr, tv's met DVB-S tuners! Ik had gehoopt nou eindelijk eens van dat fenomeen af te komen dat je met een TV verplicht een (ingebouwde, dus geen keus) tuner moest kopen.

En dat je meerdere kaarten moet aanschaffen voor meerdere ontvangers (binnenshuis) is flauwekul, daar zijn ook weer technologische oplossingen voor.

Ik vind het overigens nogal vervelend dat hier technologische vooruitgang, digitale ontvangst en DRM (= codering, CI, enz.) op één hoop gegooid worden. Ook op een analoog signaal kun je PRIMA codering en DRM toepassen (helaas).

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...