Gast sattaz Geplaatst: 13 april 2010 Geplaatst: 13 april 2010 Hoe is de ontvangst van de WaveFrontier T90 vergeleken bij andere schotels? Onderstaande tekening laat schematisch zien hoe verder bij een WaveFrontier T90 een LNB gelegen is buiten de centrale positie des te minder de signaalontvangst wordt. Een LNB in de centrale positie krijgt een signaal dat ongeveer overeen met een offset schotel van 95 cm. Een LNB die zo'n 20 graden is verwijderd van de centrale positie krijgt een signaal dat ongeveer overeenkomt met dat van een 60 cm. offset schotel. De (Duitstalige) tekening geeft een WaveFrontier T90 weer die gebruikt wordt voor de satellietposities tussen 28 Oost en 12 West. Met vriendelijke groeten sattaz
Moderator ceesv Geplaatst: 13 april 2010 Moderator Geplaatst: 13 april 2010 Ik zet mijn vraagtekens hierbij. Ik heb mijn T-90 ook werkend tussen 28 oost en 12 west, en wanneer ik naar de signaalsterkte en de s/n en BER kijk op mijn Satlook, presteert de T-90 op de uiteinden altijd nog bovengemiddeld. De curve die getekend is kan ik ook niet in relatie brengen met de aangegeven meetpunten. graag zou ik eens het hele artikel lezen, en ook de ervaring en mening van andere forumleden inzake deze materie kennis nemen. Ik dacht dat ze bij de vereniging de "transponder" uitgebreid metingen hebben verricht, die een ander, als hierboven geschetst beeld laten zien. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
vGnp Geplaatst: 13 april 2010 Geplaatst: 13 april 2010 Origineel bericht van: ceesv Ik zet mijn vraagtekens hierbij Het weerspreekt in ieder geval niet mijn ervaringen met mijn T90 vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
ferrarisat Geplaatst: 13 april 2010 Geplaatst: 13 april 2010 Origineel bericht van: vGnp Origineel bericht van: ceesv Ik zet mijn vraagtekens hierbij Het weerspreekt in ieder geval niet mijn ervaringen met mijn T90 vGnp mij ook heb het net voor elkaar en moet zeggen da het uitstekend bevalt sneller zappen DM 800HD open pli T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West Amiko Alien Samsung LE40A856
Gast SatMann Geplaatst: 14 april 2010 Geplaatst: 14 april 2010 het zappen heeft niets te maken met een T90 :-) maar ik kan ook zeggen dat ik met mijn T90 op alle lnb's betere waarden heb dan mijn 88cm triax met 4 lnb's. wat die curve wil zeggen en hoe die tot stand komt lijkt mij idd aangewezen om te weten. wat wel zo is, en dat weet iedereen, als je nu 1 schotel hebt van 1 meter met 1 lnb, dan staat deze in de perfect brandpunt positie, daar kan niets tegen op..maar ja, wie kijkt nu naar 1 sat?(enkel diegene met 1 tv en 1 ontvanger dus :-) )
Jani1 Geplaatst: 14 april 2010 Geplaatst: 14 april 2010 Volgens mij een heldere tekening. De sat/beams die aangegeven zijn kan je met een t90 ontvangen. Sat/beam die boven de curve uit komen zullen problematisch worden. Ja toch nie dan. Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.
ferrarisat Geplaatst: 14 april 2010 Geplaatst: 14 april 2010 Origineel bericht van: SatMann het zappen heeft niets te maken met een T90 voor mij wel want had hiervoor een motor op een triax DM 800HD open pli T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West Amiko Alien Samsung LE40A856
Moderator ceesv Geplaatst: 14 april 2010 Moderator Geplaatst: 14 april 2010 Zoals gezegd, heb ik mijn T-90 geconfigureerd, zoals in het diagram aangegeven. Dat zou betekenen, dat Astra 2, 28 gr. oost precies op het randje zit, en dat ik op die positie minder slecht weer reserve heb. Immers staat er, wanneer ik jou veronderstelling volg, en ik denk dat je de grafiek inderdaad zo moet lezen, dat ik dan minimaal een 60 cm antenne nodig heb voor 28 graden, en dat de T-90 nog presteert als een 60 cm antenne. Ik heb echter een beresterk signaal op Astra 2, en kan eigenlijk geen verschil zien met Sats, in het "midden" van de T-90. Daarnaast is, wanneer dit een duits artikel is, de ontvanststerkte van Astra 2 sterk afhankelijk, waar je in Duitsland zit. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
jopiesat Geplaatst: 14 april 2010 Geplaatst: 14 april 2010 Komt dit hier vandaan? http://forum.dxtv.de/wbb/board.php?boardid=7 Ik zie geen plaatjes, ben geen lid van dit forum. Wellicht dat iemand het hele artikel kan vertalen/quoten?
Jani1 Geplaatst: 16 april 2010 Geplaatst: 16 april 2010 Plaatje is het zelfde als hier boven. Het is een grafiek gemaakt voor een opstelling gelegen tussen Berlijn en Dresden. De overige plaatjes zijn door een fout in het systeem niet te zien. Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.
Gast dishman_ex5020 Geplaatst: 17 april 2010 Geplaatst: 17 april 2010 Als ik een LNB in het midden zou zetten én richten op een satpositie die z'n beam niet op mij gericht heeft, zal op ELKE schotel slechte resultaten geven. Als de maker van deze grafiek met apart opgestelde lnb's én verschillende sats (met niet identieke beams)heeft gemaakt, zegt dit meer over de onkunde van de persoon dan van de schoteleigenschappen. Ik heb vanaf deze week een T90 met prima sterkte en c/n kunnen plaatsen van 0.8W t/m 28.2E. Gemeten met een Horizon HDSM.
Moderator ceesv Geplaatst: 18 april 2010 Moderator Geplaatst: 18 april 2010 De eerstvolgende keer, dat ik een Wavefrontier T-90 in elkaar zet, zal ik voor de definitieve montage de schotel eens in het brandpunt op 19 oost uitrichten, een meting doen, en dat de schotel zo uitrichten, dat 19 oost aan het einde van de rails ligt en dan weer een meting doen. Dat zou het antwoord op deze vraag moeten geven. Maar naar mijn ervaringen met deze schotel, verwacht ik geen groot verschil in signaalniveau. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Vette73 Geplaatst: 22 april 2010 Geplaatst: 22 april 2010 Zijn die puntjes op de verticale lijnen niet gewoon de minimale schoteldiameters die nodig zijn om de betreffende sat te ontvangen? Dit verklaart overigens misschien wel waarom ik 15W niet kan ontvangen met mijn T90. Die zit bij mij op uiterst west en waarschijnlijk is de relatieve diameter daar gewoon te klein voor deze sat........ Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70 WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1 10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West
maja Geplaatst: 22 april 2010 Geplaatst: 22 april 2010 @Vette (Citaat)Dit verklaart overigens misschien wel waarom ik 15W niet kan ontvangen met mijn T90. Die zit bij mij op uiterst west en waarschijnlijk is de relatieve diameter daar gewoon te klein voor deze sat........ Ik heb in de midden de Sirius satelliet 5° oost 15° west kan ik prima ontvangen. Uiterst links 28.2° oost. Je kunt mijn T90 zien in de Galerie leden installaties blz3.
Moderator ceesv Geplaatst: 22 april 2010 Moderator Geplaatst: 22 april 2010 Mogelijk bouw ik volgende week weer een T-90 op. Wanneer de tijd het toelaat, zal ik eens kijken wat het verschil is in sterkte tussen het midden van de rails en het uiteinde van de rails voor een bepaalde satelliet. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen