Ga naar inhoud

Ontvangst WaveFrontier T90 vergeleken bij andere schotels

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Mogelijk bouw ik volgende week weer een T-90 op.
Wanneer de tijd het toelaat, zal ik eens kijken wat het verschil is in sterkte tussen het midden van de rails en het uiteinde van de rails voor een bepaalde satelliet.

is dat niet bij mij :D

2 x Gigablue UHD Bigsat

42e,28e,23e,19e,13e,1w

Geplaatst:
Origineel bericht van: maja
Ik heb in de midden de Sirius satelliet 5° oost
15° west kan ik prima ontvangen. Uiterst links 28.2° oost.
Je kunt mijn T90 zien in de Galerie leden installaties blz3.

Zo heb ik het ook (uit de Holles Excel sheet). Alle andere sats geen probleem, alleen 15W doet het niet.
Dit is die van mij......

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Geplaatst:

confused Dat zijn 4 40x60's en het frame zelf kan ik in m'n eentje ook niet tillen.

Is in 8 jaar nog geen milimeter verschoven hoor.

Ten aanzien van 15W: Ik ga mijn oude 78cm Triax weer van stal halen en uitrichten op 15W. Ik hoop dat mijn vrouw daarmee weer naar haar favoriete zenders kan kijken.......

Geplaatst:
Origineel bericht van: Vette73

Zo heb ik het ook (uit de Holles Excel sheet). Alle andere sats geen probleem, alleen 15W doet het niet.
Dit is die van mij......

Volgens mij klopt er dan iets niet. Als ik naar de schotel van jou kijk staat die iets gedraaid. Als je op de armen waar de hulp reflector aan is bevestigd een waterpas legt moet dit waterpas zijn.
Zou je dit eens willen controleren?
  • Moderator
Geplaatst:

Volgens Holles, met deze gegevens voor midden Nederland zou je rond 91 graden komen, dus nagenoeg waterpas.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

@ Sjaak(k)

Als het 0 punt zuiver op het zuiden gericht is zullen de stangen van de hulp reflector ook zuiver waterpas moeten staan.

En 5° oost is bij ons in Limburg ongeveer het Zuiden.

Van Londen wordt uitgegaan als het zuivere Zuiden.

Geplaatst:
Volgens mij klopt er dan iets niet. Als ik naar de schotel van jou kijk staat die iets gedraaid. Als je op de armen waar de hulp reflector aan is bevestigd een waterpas legt moet dit waterpas zijn.
Zou je dit eens willen controleren?

Als ik mijn gegevens nogmaals invul in Satlex dan krijg ik voor mijn positie (5,1165 Oost) een skew van 90,96°, dat is bijna 1° naar het oosten gekanteld.
Wanneer je de 7e foto in mijn album bekijkt zie je dat de schotel maar een fractie gekanteld is.

Maar goed, dit topic is niet om mijn problemen te verhelpen, ik ga mijn oude 78cm Triax afstoffen en op 15W richten, daarmee krijg ik vast wel weer beeld :D

Geplaatst:

Ik wil even riageren op wat sjaak (K) schrijft.

Dat ligt er maar net aan welke lnb als "center" ingesteld staat.

Bij mij staat de lnb voor Astra28 oost hoger als de Hispasat 30west. De Thor op 1 west staat bij mij als "center" ingesteld. Mijn thuis positie is 5.21 oost.

Dat Astra28 hoger staat en Hispa lager krijg je alleen maar als je de skew van grote schotel niet op 90 graden zet. En daardoor staan mijn beugels ook niet waterpas.

Maar welke satelliet staat bij jouw dan als center ingesteld

Volgens mij klopt het niet,als je de Thor op 1o west hebt staan in het centrale brandpunt dan moet Astra 28o lager staan en de hispasat 30o hoger.

Zo heb ik het staan met een wave T90 met 14 koppen en op elke sat beeld.

Mijn mening is het zo:als je met de eerste satelliet begint aan de de westenkant bv. Thor dan met ook de skew aan die kant lager staan.

Als je de eerste satelliet bv.sirius 5o oost begint dan moet ook de skew aan de oostenkant lager staan.

Dan nog iets over de tekening van Sattaz.

Het is mijn inziens logisch als je de lnb's verschuifd over de rail om een andere satelliet af te stellen je een ander brandpunt vind, dus je verkleind de schotel, hoe verder van het centrale brandpunt hoe kleiner dat je de schotel maakt.

dat hoeft per definitie niet te betekenen dat je kwaliteit van het signaal slechter is.

Het kan wel zo zijn , als de sateliet een zwakker signaal zend

of de zendspot minder op nederland gericht staat.

Dan kan het zo zijn dat je schotel te klein wordt.

Ik merk het zelf op 28o en 30o er zijn zenders waar ik een freze op krijg bij sterk bewolkt weer.

Dit komt doordat ik de rail verlengd heb en zo het schotel oppervlak nog kleiner hebt gemaakt.

Dus heeft sattaz naar mijn inziens wel voor een stuk gelijk met zijn tekening.

Gast DreamSat06
Geplaatst:

Misschien heb je aan deze uitleg iets.

Zie de presenatie "Afstellen van schotels (inclusief T90) " Deze instalatie bestaat uit een combibinatie van 2xT90's met 31 LNB's.

Hierin staat o.a. hoe je de T55/T90 het beste kan uitrichten en wat de resultaten hiervan zijn t.o.v. een draaibare schotel.

Meten is weten.

Zie http://www.***ongewenste_url***/Downloads.php.

Succes

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen