Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vraagje of ik de enige ben of dat velen het hebben:

Ik heb sinds de start van SBS6 HD al dat autotimers die hierop gericht zijn niet opgepakt worden (laatste OpenPLi). Heb al mijn autotimers aangepast naar de nieuwe HD zenders (ook de nieuwe transponder met Veronica en dergelijke) en hierin wordt netjes alles opgepakt behalve dus bij SBS6 HD (terwijl de EPG hiervan wel gewoon gevuld staat via CDS en Rytec). Hij vind wel autotimer programma's op alle andere HD zenders waaronder Ned2 HD (welke op dezelfde transponder zit en gelijktijdig gestart is).

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen zou zijn (of is het een instelling van CDS op de transponder die nog niet klopt omdat het enkel bij SBS6 HD is en deze bijvoorbeeld als enige ook nog geen teletekst heeft).

Ik hoor jullie ervaringen ideeën graag wink

Geplaatst:

hallo dream1975, sorry,wil dit topic niet vervuilen maar wat doe deze autotimer precies en waar kan ik deze vinden? Ik draai wel Nabilo12 op mijn dm800. Of maakt dit niks uit?

thx Geert

Geplaatst:

Oplossing: Ik heb een nieuwe volledige automatische scan autgevoerd met wissen van bestaande services, daarna stonden de HD zenders van Ned2 en SBS6 (evenals RTL5 etc) op N/A (geen idee waarom hij deze 2 transponders niet vond bij de volledige scan, iemand misschien een idee?)

Daarna deze 2 transponders opnieuw handmatig gescand en nou doet hij het. Wel vreemd want de serviceID's zijn gelijk als voor deze actie.

@Gerdinio. De autotimer plugin scant de EPG op programmanamen en komt hij deze tegen dan zet hij dat programma in de timer. Je kunt zelf instellen of hij per programma op alle zenders moet zoeken of enkel op bepaalde zenders. Zo laat ik dus diverse programma's scannen over diverse zenders en weet zo altijd dat het programma opgenomen wordt, ook als de dag/tijd wijzigt of het zelfs al maanden niet is uitgezonden en ineens weer komt. Ik gebruik OpenPLi en daar zit hij gewoon in de downloads

Geplaatst:

ik wil intussen even offtopic blijven. Is het normaal dat ik mijn autotimer regelmatig (pakweg wekelijks) eens moet herstarten, want anders 'mist' hij een pak uitzendingen die ik na een restart (groene knop) wel weer meeneemt. Is dit normaal?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Geplaatst:

Is niet normaal bij mijn weten. Wij zijn redelijk "vast", en ik wijzig 'm maar zelden, maar ik hoef 'm nooit handmatig aan te sturen.

Ik update wel regelmatig (2x per week ongeveer) de software, daarmee wordt dan enigma geherstart, dus dat zou ook kkunnen verklaren dat ik er geen last van heb.

Geplaatst:

Milo,

op de vu heb ik dat al gehad.

en de reden is dat hij na update? of andere actie de autotimer weer disabled zet.

Ik check dat nu na iedere update en voorlopig loopt het goed, ook ik heb al eens een week autotimers gemist.

dus ik checkte dan de autotimer en zag dat hij af stond.

Efkens aanzetten en hij is weer vertrokken. Deze loopt nu al een week weer goed, ik controleer wel nog iedere week 1X.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen