Ga naar inhoud

[DM800HD] Vastlopers op 1080i HDMI, niet op scart

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb het forum doorgezocht maar vond niet echt een passend topic.

De DM800HD loopt bij mijn zwager vast op zijn Plasma bij 1080i.

Ik heb hem dus meegenomen en bij mij thuis via scart uitgeprobeerd, liep perfect de vorige week.

Sinds eergisteren een nieuwe tv gehaald, de box via scart aangesloten en nog steeds niks aan de hand.

Gisteren een dvi-hdmi kabel gehaald en na aansluiten en settings veranderen liep de box 5 minuten en toen vast, tot 3 keer toe.

Stroom aan/uit en settings opgeslagen in de Dreambox en de box liep goed.....dacht ik.

Na twee urr gedraaid te hebben ging ik weer zappen en ik denk dat bij het (teveel) zappen de box vastloopt.

Ik kan me niet voorstellen dat de box geen 1080i aankan, want daar is ie voor gemaakt. verschillende kabels en aaansluitingen gisteren geprobeerd dus daar ligt het ook niet aan. Ik denk zelf dat het aan de software ligt maar hoe kan ik dat makkelijk testen?

Uiteraard flashen enzo maar ik bedoel een makkelijke eerste stap en welke software moet ik dan draaien? Er draait nu Gemini op (zal wel ff checken welke versie etc).

Geplaatst:

Ik zou er eens een nieuw image opzeggen. Er zijn drivers geweest waar dit inderdaad mee kon gebeuren.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

dank je voor de reacties.

maar op het Dreamforum raken ze de verbinding kwijt...bij mij loopt gewoon de box vast. Dus zappen werkt niet meer enzo...de tijd blijft ook stilstaan. gebeurt trouwens vaker als ik (snel) zap...maar soms ook spontaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen