Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb even een aantal zenders vergeleken.

Het gaat om de analoge zenders via Ziggo, en digitale HD-zenders via CanalDigitaal m.b.v. een Topfield 7700HSCI.

Analoog is in alle gevallen het snelst.

NED1: 1 Sec vertraging

NED2: 2

NED3: 2

RTL4: 7

SBS6: 0.3

Net5: 4

Vero: 6

Een: 0.1

EuSp: 8

De enige sportzender waarop ik straks het WK wil bekijken, is dus NED1. Eurosport heeft met zijn 8 seconden zo'n grote vertraging, dat hetzelfde zal gebeuren als gisteren: Het RTL nieuws -reclame vlak voor de uitzending was al begonnen terwijl ik nog 5 seconden lang tegen de klok moest aankijken.

EENHD en SBS6HD krijgen het wel voor elkaar om vrijwel gelijk beeld te toveren op zowel het HD kanaal alsook de analoge kanaal. Ik denk niet dat het onmogelijk is voor de kabelaars om alle zenders te synchroniseren waardoor er geen verschil meer is.

Stel je voor.. je buren juichen tijdens Nederland-Italie terwijl bij jouw de bal nog op de middenstip zit. crazy

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Geplaatst:

Dan zijn je buren dus trager met beeld en geluid, want bij jou wordt de aftrap alweer genomen na het doelpunt. laughlaugh:D :D

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Geplaatst:

Nope, je hebt een verkeerde banaan ingenomen vandaag. wink

Ik doelde op de reclame die je in de laatste 10 seconden voor het nieuws te krijgen ziet.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Geplaatst:
Origineel bericht van: SalimRMAF

Stel je voor.. je buren juichen tijdens Nederland-Italie terwijl bij jouw de bal nog op de middenstip zit. crazy
Het kan ook zijn dat de buurvrouw vers gebakken frietjes heeft gemaakt, of dat je buren een andere nationaliteit hebben en naar een totaal andere wedstrijd zitten te kijken.

Het kan ook het voordeel hebben dat als je de buren hoort vloeken, dan kun je net op tijd naar een andere zender zappen.

Maar waarschijnlijk hoor je straks door de Vuvuzela's helemaal niemand meer juichen of vloeken.
Geplaatst:

Een van de parameters die de totale vertraging beinvloeden is de vertraging tussen input en output van de H.264 encoder. Encoder makers wijzen er dan ook op dat het niet meer alleen gaat om wie de beste video kwaliteit kan leveren binnen een bepaalde bandbreedte maar vooral ook hoeveel vertraging zo'n codering opleverd. De evaluatie van encoders heeft dus een extra dimensie gekregen voor operators.

Het is dus mogelijk dat een deel van de vertraging die je bij de verschillende zenders ziet veroorzaakt door de keuze voor een bepaalde encoder of de configuratie van die encoder.

Daarnaast is het mogelijk dat de head-end architectuur extra stappen introduceert bij sommige operators voor de codering naar H.264. Ik vraag me af of de encoding in HD/H.264 nog gebeurd door de operators zelf of al door de broadcasters wordt ondernomen. Dit laatste zou kwaliteit ten goede moeten komen en de vertraging moeten minimalizeren.

Geplaatst:

oftewel ramen en deuren gesloten houden smile

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Nee hoor altijd SD kijken, voor een herhaling even over schakelen naar HD.

Geplaatst:

Of gewoon geen voetbal kijken! :-)

Ik heb via de satelliet zowiezo al zes seconden vertraging en daar komt de encoding latency dan nog bovenop...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.