SalimRMAF Geplaatst: 14 april 2010 Geplaatst: 14 april 2010 Hoi, Ik heb even een aantal zenders vergeleken. Het gaat om de analoge zenders via Ziggo, en digitale HD-zenders via CanalDigitaal m.b.v. een Topfield 7700HSCI. Analoog is in alle gevallen het snelst. NED1: 1 Sec vertraging NED2: 2 NED3: 2 RTL4: 7 SBS6: 0.3 Net5: 4 Vero: 6 Een: 0.1 EuSp: 8 De enige sportzender waarop ik straks het WK wil bekijken, is dus NED1. Eurosport heeft met zijn 8 seconden zo'n grote vertraging, dat hetzelfde zal gebeuren als gisteren: Het RTL nieuws -reclame vlak voor de uitzending was al begonnen terwijl ik nog 5 seconden lang tegen de klok moest aankijken. EENHD en SBS6HD krijgen het wel voor elkaar om vrijwel gelijk beeld te toveren op zowel het HD kanaal alsook de analoge kanaal. Ik denk niet dat het onmogelijk is voor de kabelaars om alle zenders te synchroniseren waardoor er geen verschil meer is. Stel je voor.. je buren juichen tijdens Nederland-Italie terwijl bij jouw de bal nog op de middenstip zit. Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro - 9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36
Nobody2050 Geplaatst: 14 april 2010 Geplaatst: 14 april 2010 Dan zijn je buren dus trager met beeld en geluid, want bij jou wordt de aftrap alweer genomen na het doelpunt. :D Greetz Nobody2050 Greetz Nobody2050===================================================VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.
SalimRMAF Geplaatst: 14 april 2010 Auteur Geplaatst: 14 april 2010 Nope, je hebt een verkeerde banaan ingenomen vandaag. Ik doelde op de reclame die je in de laatste 10 seconden voor het nieuws te krijgen ziet. Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro - 9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36
satcat Geplaatst: 14 april 2010 Geplaatst: 14 april 2010 Origineel bericht van: SalimRMAF Stel je voor.. je buren juichen tijdens Nederland-Italie terwijl bij jouw de bal nog op de middenstip zit. Het kan ook zijn dat de buurvrouw vers gebakken frietjes heeft gemaakt, of dat je buren een andere nationaliteit hebben en naar een totaal andere wedstrijd zitten te kijken. Het kan ook het voordeel hebben dat als je de buren hoort vloeken, dan kun je net op tijd naar een andere zender zappen. Maar waarschijnlijk hoor je straks door de Vuvuzela's helemaal niemand meer juichen of vloeken.
Gast StevenH Geplaatst: 17 april 2010 Geplaatst: 17 april 2010 Een van de parameters die de totale vertraging beinvloeden is de vertraging tussen input en output van de H.264 encoder. Encoder makers wijzen er dan ook op dat het niet meer alleen gaat om wie de beste video kwaliteit kan leveren binnen een bepaalde bandbreedte maar vooral ook hoeveel vertraging zo'n codering opleverd. De evaluatie van encoders heeft dus een extra dimensie gekregen voor operators. Het is dus mogelijk dat een deel van de vertraging die je bij de verschillende zenders ziet veroorzaakt door de keuze voor een bepaalde encoder of de configuratie van die encoder. Daarnaast is het mogelijk dat de head-end architectuur extra stappen introduceert bij sommige operators voor de codering naar H.264. Ik vraag me af of de encoding in HD/H.264 nog gebeurd door de operators zelf of al door de broadcasters wordt ondernomen. Dit laatste zou kwaliteit ten goede moeten komen en de vertraging moeten minimalizeren.
ferrarisat Geplaatst: 17 april 2010 Geplaatst: 17 april 2010 als je de live timing gebruikt tijdens F1 kijken zit er maarlijft 14 sec. verschil in DM 800HD open pli T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West Amiko Alien Samsung LE40A856
Ou-Tannu Geplaatst: 17 april 2010 Geplaatst: 17 april 2010 oftewel ramen en deuren gesloten houden Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 17 april 2010 Geplaatst: 17 april 2010 Nee hoor altijd SD kijken, voor een herhaling even over schakelen naar HD.
Erik Slagter Geplaatst: 17 april 2010 Geplaatst: 17 april 2010 Of gewoon geen voetbal kijken! :-) Ik heb via de satelliet zowiezo al zes seconden vertraging en daar komt de encoding latency dan nog bovenop... DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Gerard 76 Geplaatst: 17 april 2010 Geplaatst: 17 april 2010 Zelfde onderwerp is hier ook aan de orde...
Aanbevolen berichten