Triax-88 Geplaatst: 14 april 2010 Geplaatst: 14 april 2010 Citaat: De firma Marusys heeft twee nieuwe op Linux draaiende pvr's voor hd-satelliettelevisie uitgebracht. Een model ondersteunt XBMC en met een transcoderchip kunnen opnames via wifi naar een iPhone worden gestreamed. De Marusys MS850S beschikt over twee dvb-s/s2-tuners, waardoor het ene programma is te bekijken terwijl een uitzending van een andere zender wordt opgenomen. De pvr, die beelden tot 1080i-resolutie kan tonen, beschikt over een DX6225-transcoderchip van Magnum Semiconductor. Deze chip zou opgeslagen hd- en sd-content real-time kunnen transcoderen naar sd-h.264-streams en deze via de optionele wifi-module naar een iPhone kunnen streamen. Daarnaast stelt de fabrikant tegenover LinuxForDevices dat de opensource-mediaspeler-software XBMC op het systeem kan draaien, terwijl via de standaard-firmware ook YouTube en Flickr te benaderen zijn. Naast de bekende analoge aansluitingen beschikt de MS850S over een hdmi-aansluiting, een 100Mbps ethernetpoort, twee usb 2.0-ingangen en een optische s/pdif-uitgang. Ook zijn vier sat-i/f-aansluitingen, twee CI-sloten en twee ingangen voor smartcards beschikbaar, inclusief Conax-decoder. In bedrijf zou de pvr maximaal 60W verstoken, terwijl het standby-verbruik onder de 1W zou liggen. De beschikbare opslagcapaciteit van de interne harde schijf zou per leverancier verschillen. De Marusys MS630S is met een enkele dvb-s/s2-tuner eenvoudiger uitgevoerd en kan dienst doen als een upnp renderer in combinatie met bijvoorbeeld een MS850S. De pvr kan tv-programma's uitsluitend wegschrijven naar een extern opslagmedium, maar beschikt wel over een picture viewer en een eenvoudige audiospeler. Naast enkele analoge aansluitingen zijn ook hdmi-, esata-, ethernet- en usb-aansluitingen beschikbaar, evenals een optische s/pdif-uitgang. Over de prijzen van beide modellen is nog niets bekend. Bron: Tweakers.net Datum: 14-4-2010 Auteur: Tweakers.net Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
emree Geplaatst: 15 april 2010 Geplaatst: 15 april 2010 ik las dit gisteren ook al, maar kunnen we hiermee een uitgebreide dreambox variant verwachten? ik heb namelijk nooit eerder van de firma Mausys gehoord. gr Emree
Gast aart44 Geplaatst: 15 april 2010 Geplaatst: 15 april 2010 Origineel bericht van: emree ik heb namelijk nooit eerder van de firma Mausys gehoord. gr Emree Ja Mausys bestaat denk ook niet maar Marusys. Wie denk je dat de Kathrein UFS910 en 922 heeft ontwikkeld en de populaire VU+ Duo? Precies komt bij deze Koreaanse firma vandaan.
snopper Geplaatst: 15 april 2010 Geplaatst: 15 april 2010 Ik ben benieuwd, want een combinatie met XBMC is uniek en iets waar zeker ik zit op te wachten .... Snopper Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)
Gast SatMann Geplaatst: 15 april 2010 Geplaatst: 15 april 2010 naar uitzicht toe kan ik maar zeggen : Vu cloontje en ook de ab lijkt mij herkenbaar achterkant en spec's te zien op foto2 uiterlijk een leuke broer/zus, maar de hardware is toch niet compatibel met de vu.
Triax-88 Geplaatst: 15 april 2010 Auteur Geplaatst: 15 april 2010 Origineel bericht van: SatMann naar uitzicht toe kan ik maar zeggen : Vu cloontje :D Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
Korsman035 Geplaatst: 15 april 2010 Geplaatst: 15 april 2010 Het lijkt me een leuke ontvanger, als ze echt de combinatie van xbmc en een sat receiver waar kunnen maken dan komt deze hier echt in de huiskamer te staan! Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+
vladimirke Geplaatst: 15 april 2010 Geplaatst: 15 april 2010 Origineel bericht van: SatMann naar uitzicht toe kan ik maar zeggen : Vu cloontje Lijkt me nogal logisch als ze de VU+ zelf ook ontworpen hebben.
Gast SatMann Geplaatst: 16 april 2010 Geplaatst: 16 april 2010 vladimirke, dat wist ik hoor maar ik moet zeggen dat de kast van de vu wel een leuke kast is die ruimte heeft binnenin, koel is, kortom, nog weinig HD ontvangers gehad die zo koel blijven en toch handig zijn. benieuwd of zet het media center daar op kunnen draaien en wat dan te eventuele negatieve punt zullen zijn, gezien ze andere videodrivers/chips moet gebruiken..
JosFop4Sat Geplaatst: 16 april 2010 Geplaatst: 16 april 2010 Ik begrijp : "De pvr kan tv-programma's uitsluitend wegschrijven naar een extern opslagmedium" niet zo. En : "De beschikbare opslagcapaciteit van de interne harde schijf zou per leverancier verschillen". Kan iemand uitleggen aan mij hoe dat zit? You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
Neptunus Geplaatst: 16 april 2010 Geplaatst: 16 april 2010 Dat omzetten naar een Iphone formaat zou voor mij bijzonder interessant zijn, ik bekijk/beluister veel opgenomen programma via de Iphone, die moet ik nu steeds eerst downloaden naar de pc en dan omzetten naar het Iphone formaat. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
joker55 Geplaatst: 16 april 2010 Geplaatst: 16 april 2010 Weer een "Dreambox-killer" ?? HUMAX iCord is vervangen door de VU+ 4k SOLO,
Triax-88 Geplaatst: 16 april 2010 Auteur Geplaatst: 16 april 2010 Origineel bericht van: joker55 Weer een "Dreambox-killer" ?? Nee, Dreambox alternatief heet dat. Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
Erik Slagter Geplaatst: 17 april 2010 Geplaatst: 17 april 2010 Origineel bericht van: Triax-88 Origineel bericht van: joker55 Weer een "Dreambox-killer" ?? Nee, Dreambox alternatief heet dat. LOL... zolang je hier OOK al niet meer dan twee tuners in kunt stoppen is ook deze ontvanger voor mij totaal niet interessant. Ook wel een erg simpel VFD-schermpje zo te zien... DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen