Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Aangezien de laatste tijd nogal veel zenders (hd) op de 23,5 geplaatst worden was mijn idee een dual lnb te plaatsen icm bestaande rotor. Zo hoeft de rotor niet heel de avond tussen 19,2 en 23,5 te draaien. Is dit mogelijk ?

Configuratie is ; Moteck sg2100 dm800

Bedankt alvast !

Geplaatst:

Geeen probleem , diseqcinstelling:

Astra 19.2 = AA

Astra 23,5 = AB

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

hallo,

Die diseqc instelling is inderdaad duidelijk.

Maar hoe dit in te stellen i.c.m. de rotor. Word mij in de setup van de dm800 (The GP 4.7) niet duidelijk.

Heb je misschien wat meer info hoe in te stellen in de dreambox ?

Bedankt alvast

Geplaatst:

Ik heb deze opstelling nog niet.. Maar ga nu wel merken dat ik het toch hinderlijk vind wanneer ik switch tussen 19,2 en 23,5. Toch ik wil ik mijn rotor functionaliteit niet missen.

Heb het in het verleden wel eens aan de praat gehad. destijds nog met een dm500.

Mocht ik wat vinden dan hoor je het van me!

Geplaatst:

ik heb ook z'n opstelling gehad

naar mijn idee werkt het niet heb daarom een andere schotel gekocht ben dan ook het langdurige zappen kwijt

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Geplaatst:

Misschien een optie om er een 2de vast opgestelde schotel bij te nemen.

Een quad LNB t.b.v Astra 1 en 3 er in plaatsen.

Alle eventuele andere ontvangers in huis op deze schotel aansluiten en de hele woning is voorzien van snel zappende Astra 1 en 3.

En voor de hobby de draaibare gebruiken als de hobby wordt bedreven.

Al een aantal jaren hier op deze manier in gebruik en bevalt prima.

Geplaatst:

tja, vroeger had je veel ontvangers met een 12V uitgang, dan was de configuratie simpeler in te stellen. Enige nadeel was natuurlijk een extra kabel. Maar het idee van combinatie van zowel draaibaar als multiswitch mag je toch niet volledig tenietdoen. Zelf heb ik hier een opstelling met 4 lnb's en een motor voor die sporadische feed op een andere sat. Wat hier dan ook wel belangrijk is dat je de zenderlijsten in favorieten vast en draaibaar opdeelt als je met meerdere ontvangers gaat kijken zodat je niet ongewild de andere kijkers stoort.

Als je hier op het forum echter leest dat men met 1 switch zowel een rotor als lnb's aansluit moet het wel lukken hoor. Heb geen ervaring met een dm; maar moet je niet denken in de zin van: via uncomm switch 1 uitgang naar motor en dan naar middenste lnb en andere uitgang naar andere lnb. Mede forum gebruikers laat maar snel iets weten als dit niet klopt.

gewoon proberend te helpen.....

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

Dit lukt met geavanceerde instellingen op de tuner configuratie.

Als je Usals gebruikt kies je voor de 2 Astra's geen Usals maar leg deze posities handmatig vast. Astra 19.2 = standaard bij Moteck positie 2 en Astra 23.5 positie 16. Omdat je gebruik maakt van de DualLNB moeten beide satellieten op één positie ingesteld worden, ik denk positie 2. Dat ligt er aan op welke Astra LNB 1 is uitgericht. Maar probeer het eerst zo...

Dus voer bij beide Astra's opgeslagen positie 2 in. Je hebt daarbij "positionersetup" plugin nodig om fijn te tunen.

Dan kies je bij Astra 19.2 LNB 1 en bij Astra 23.5 LNB 2. Omdat het wat lastig is om te omschrijven hoop ik dat je er wat van kan bakken zo...

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Geplaatst:

Correctie;

Dan kies je bij Astra 19.2 LNB Diseqc AA en bij Astra 23.5 Diseqc AB.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Geplaatst:
Origineel bericht van: thabutcher
Ik heb deze opstelling nog niet.. Maar ga nu wel merken dat ik het toch hinderlijk vind wanneer ik switch tussen 19,2 en 23,5. Toch ik wil ik mijn rotor functionaliteit niet missen.
Heb het in het verleden wel eens aan de praat gehad. destijds nog met een dm500.

Mocht ik wat vinden dan hoor je het van me!
Werkt wel smile

Heb geendreambox , maar destijds (motor momentteel om zeep) ,
Maxplus 2100 & Maxdigtal 220s & 8x1 diseqc T55 & 110cm draaibaar ,
Draaibare simpelop ingang 8 geramd , diseqcmenu ookzo intellen smile
PS: motor wasactuator + losse motorsturing !!

Maar logica volgende:
Zie mijn ander antwooord in dezethread smile
of .... wa ookan:
Origineel bericht van: Tisnix
Dat ligt er aan op welke Astra LNB 1 is uitgericht. Maar probeer het eerst zo...
yep smile

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Ik wil dit evt ook installeren maar dan een duo twin lnb. Ontvanger dreambox met rotor en op de kathrein 1 kabel uiteraard zonder rotor besturing. Gaat dit werken? In de dreambox config hoef ik volgens mij dan niets te wijzigen.

Geplaatst:

Hoi,

bij deze wil ik even inhaken op dit onderwerp.

Momenteel heb ik de opstelling zoals ik

even vlug op een A4-tje heb getekend.

Ook ik wil de motor combineren met een Quad LNB voor astra 1 en 3.

Net als de topicstarter wil.

Nu ben ik niet bepaald thuis in de

geavanceerde LNB-instellingen van de DM8000,

en wil ik graag de huidige schotel laten hangen.

Begrijp ik het goed dat ik tuner A als rotor moet instellen,

tuner B als AA en tuner C als AB?

Of zie ik 't verkeerd?

Er wordt hier 't meest gekeken naar de astra's en soms

ga ik even draaien met de schotel.

Moet ik hierdoor wellicht

de rotor op tuner C zetten?

Oh ja,is 't erg als de schotel via de rotor op de astra3 gaat staan,

en ik er dan een duo LNB quad op zet?

De schotel staat dan wel iets schuin ivm de rotor,

maar dat maakt toch niet uit?

post-28050-1318260900,2891_thumb.jpg

Geplaatst:

Poehee, dit wordt puur theoretisch... crazy maar ik denk dat dit zo zit; Je rotor wordt aangestuurd door Tuner A. Dus als je via Tuner A naar een andere sat. draait dan Astra 1 en 3, kan je op tuner B en C (ook) niet meer kijken naar Astra 1 en 3.

Tuner A stel je dan in zoals ik in eerder bericht aangaf.

Je stelt Tuner B en C elk afzonderlijk in met "eenvoudig" instellingen DiSEqC A/B; Astra1 A en Astra3 B.

Laat maar horen of het klopt!

Geplaatst:

Als je Usals gebruikt kan het volgens mij ook zo voor de Tuner die de motor aanstuurt;

verander de positie van Astra3 in Dreamset (Edit settings - Satelite Properties) van 235 naar 195. De schotel zal dan niet draaien als Astra3 wordt gezapt, maar blijft op zelfde positie staan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen