Gerard 76 Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 Heb inmiddels een quad duo LNB hangen. Op de 8000 gebruik ik de volgende instellingen voor alle 3 tuners: "eenvoudig" DiSEqC A/B; Astra1 A en Astra3. Dit werkt perfect. ook de tuner boven is zo aangesloten. De rotor is momenteel even buiten gebruik... Moet nog wel even finetunen volgens mij. De astra3 komt met 15 Db binnen en de astra 1 met 12 / 13 Db. Dit laatste is erg mager... Wat wel handig is,is dat je met OpenPLi een voorkeurstuner kunt aangeven. Dit is icm met een motor mischien erg handig.
Gerard 76 Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 Origineel bericht van: Tisnix Als je Usals gebruikt kan het volgens mij ook zo voor de Tuner die de motor aanstuurt; verander de positie van Astra3 in Dreamset (Edit settings - Satelite Properties) van 235 naar 195. De schotel zal dan niet draaien als Astra3 wordt gezapt, maar blijft op zelfde positie staan. Ok klinkt voor de hand liggend. maar als je nu net als jij zegt, de motor op A laat,en B en C normaal aansluit, krijg je dan geen probleem met opnames? Want de ontvanger zal dan aangeven dat je niet naar een andere satelliet kunt zappen vanwege een opname? Toch??? Ik ga het straks maar es proberen
Tisnix Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Als je een opname maakt op Astra1 of Astra3 zal je inderdaad niet meer mogen draaien met de schotel. Kies dan Tuner A als voorkeurstuner. Zou je Tuner B of C als voorkeurstuner gebruiken, dan kan je wel draaien maar dan valt de zender van de opname weg. Als je een opname maakt op bv. Hotbird kun je met alle tuners enkel hotbird kijken. VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /
Frank1234 Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Kun je dit ook aansluiten met Dreambox 7000? Zo ja hoe kun je dat het beste instellen?
Tisnix Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 Kan volgens mij met elke ontvanger zo ingesteld worden. Punt is dat je de motor positie van Astra1 en Astra3 beide op 19.2 zet. Astra1 dan op switch AA en Astra3 op AB. Instellingen en menu zal per ontvanger verschillen, zal je zelf moeten uitvogelen, ik heb geen DB7000. VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /
Frank1234 Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 Ok dan ga ik er maar 1 bestellen en proberen. Wat ik alleen niet snap is dat wanneer je bv naar hotbird draait en je wil daarna weer 19.2 kijken draait de rotor dan eerst terug naar 19.2??
Gerard 76 Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 Ben een paar dagen nu aan 't klooien, maar momenteel werkt 't nog niet naar behoren. Als ik op tuner A (de voorkeurstuner) de rotor activeer dan draait ie foutloos naar de hotbird of de thor, maar dan is 't soms net of de duo lnb het signaal van "de 2de kop" doorstuurt naar de tuner ipv de andere kop. Hierdoor heb ik dan geen goed signaal. Even op en neer zappen (op de hotbird) verhelpt dit. Maar wil ik dan terugdraaien dan moet ik er wel op letten dat ik naar de astra1 terugdraai ipv de astra3, want dan staat de schotel niet meer goed. Deze staat ( standaard) op de astra 1. Ook gaat ie draaien wanneer ik naar de astra 3 ga kijken. Hij gebruikt dan natuurlijk tuner A, omdat dat de voorkeurstuner is. niet echt handig zo dus
Tisnix Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 Ik heb zelf deze opstelling niet meer, dus kan niet testen. Probeer eens bij geavanceerd op alle Sat. die je met de motor kan krijgen LNB 1 te kiezen en bij Astra3 LNB 2. Als de motor naar 23,5 draait als je Astra3 kiest, heb je het niet juist ingesteld. De motor moet op 19.2 blijven staan. VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /
Frank1234 Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Kan ik aan mijn bestaande lnb die op de motor zit een lnb ernaast zetten zodat die 23,5 ontvangt. Vervolgens deze lnb samenvoegen met een switch (welke?) die naar mijn kathrein gaat (zonder motor). Met deze opstelling heb ik dan op de kathrein 19.2. en 23.5 vast en met de dreambox kan ik nog draaien. Zou dit werken?
Tisnix Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Komt dan op hetzelfde naar als een DuoLNB van CanalDigitaal, zal alleen lastiger zijn om uit te richten. VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /
Frank1234 Geplaatst: 7 mei 2010 Geplaatst: 7 mei 2010 alleen gaat de lnb op de 23,5 naar mijn kathrein ontvanger en op deze zit geen rotor aangesloten. de rotor is op de dreambox aangesloten, zo hoef ik niets in te stellen in de dreambox. Ik weet alleen niet of dit gaat werken. Kan ik de extra lnb er gewoon naast plakken ? En met welke switch moet ik de 2 coax kabels dan verbinden?
Tisnix Geplaatst: 7 mei 2010 Geplaatst: 7 mei 2010 Origineel bericht van: Frank1234 alleen gaat de lnb op de 23,5 naar mijn kathrein ontvanger en op deze zit geen rotor aangesloten. de rotor is op de dreambox aangesloten, zo hoef ik niets in te stellen in de dreambox. Ik weet alleen niet of dit gaat werken. Kan ik de extra lnb er gewoon naast plakken ? En met welke switch moet ik de 2 coax kabels dan verbinden? Precies wat ik bedoel; zal wel lastiger zijn om uit te richten. VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /
Frank1234 Geplaatst: 8 mei 2010 Geplaatst: 8 mei 2010 Ja dat denk ik ook. Kan ik de 2e lnb er gewoon naast zetten, vast tegen de andere lnb aan? Ik weet niet hoever de 2 sats uit elkaar staan, maar dat is volgens mij niet veel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen