Ga naar inhoud

[DM800HD] veel n/a bij importeren nieuwe zenderlijst

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik draai Nabilo Blackhole. Eerst Henksat van maart (op schone installatie) en sinds vanadaag de nieuwe april versie (waarvoor dank Henk, maar dat terzijde).

Overgezet met Dreamboxedit.

Resultaat als ik favorieten opvraag: Heel veel n/a en in favorietenlijst fastscan vooral niet opgelichte zenders (waaronder Ned1HD en 3HD die het wel gewoon doen, maar verders nog weinig) en n/a

Ik heb via ftp handmatig de directory geleegd, diverse malen opnieuw ingelezen en opgestart, helaas .......

Iemand een tip om mij verder te helpen?

DB7000/DM800, Triax80cm, Triax multiblock, NFS/Windows Home Server, open-PLI, MSI Media Center/Windows Media Centre met heel veel patches

Always curious ...............

Geplaatst:

als je identiek te werk gaat

en en andere zenderlijst neemt... (als test)

en het dan ook niet lukt is er met de ontvangst iets niet in orde

maar ook de normale basis instellingen van de tuner kan verkeerd zijn gegaan

heb je een screenshot OSD van je tuner configuratie?

(via webinterface maken)

ciao

Goodby Drama Queen

Hifi Sean, Doc Mcalmont

Geplaatst:

Ik heb (denk ik) screenshot als bestand toegevoegd.

Instellingen staan op 22KHZ en nee bij versturen Disecq als je die bedoeld.

Zal ook nog even een andere zenderlijst proberen.

post-15568-1318260869,9645_thumb.jpg

DB7000/DM800, Triax80cm, Triax multiblock, NFS/Windows Home Server, open-PLI, MSI Media Center/Windows Media Centre met heel veel patches

Geplaatst:

dat is in ieder geval PRIMA, de tuner instelling.

let op bij scannen kun je ook de optie kiezen,

vóór zoeken alle zenders wissen <<<<<<<<<<<<<< JA

en er is ook dvb-s2

Goodby Drama Queen

Hifi Sean, Doc Mcalmont

Geplaatst:

mmm ... zag bij handmatig zoeken dat ie op DVB-S (ipv DVB-S2) stond en niet op zenders wissen. Veranderd .... (hij gaf overigens wel gewoon beeld op Ned1HD en Ned3HD)

Bij automatisch zoeken geeft ie nu bij beide ja. Zal nog een volledige scan doen.

Ik weet niet meer waar ze op stonden bij de vorige volledige scan van vanmiddag .....

Geplaatst:

Zet ook FEC even op auto, bij de Nederlandse HD zenders staat die op 5/6. Je kan ook de zenderlijst erin laten staan en die paar HD transponders even handmatig inscannen en dan vanuit last scanned overzetten naar je favorietenlijst.

Geplaatst:

ja het is lastig...

maar enkele HD zenders worden met de "flag" data gevonden en enkele met de "flag" tv

en juist het wissen van oude verkeerde gegevens is belangrijk bij nieuwe zenders vinden alsook de nieuwe transponder 12187,50

je ziet echter dat bij mij 12187,00 in de lisjt staat volgens opgave kingofsat

Goodby Drama Queen

Hifi Sean, Doc Mcalmont

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch

en juist het wissen van oude verkeerde gegevens is belangrijk bij nieuwe zenders vinden alsook de nieuwe transponder 12187,50

Begrijp ik hieruit dat als je scant met de instelling ´wissen huidige zenders´ dat niet de gehele zenderlijst verloren gaat? Ik zet hem eigenlijk altijd op ´nee´ in de veronderstelling dat de gehele zenderlijst wordt gewist.
Geplaatst:

Vreemd, heb nu alles geprobeerd.

Schonen directory, andere setting list, aanpassen variabelen, maar het lijkt er gewoon op dat ie een stuk historie behoudt waardoor de box niet gebruikte of veranderde benamingen voor bouqueten en zenders n/a noemt.

Volgens mij is het probleem opgelost na opnieuw flashen en nieuwe setting, maar das toch niet de bedoeling ......

Zijn er naast /etc/enigma2 nog meer plekken waar settings bewaart worden?

Kan natuurlijk ook handmatig, maar ja ....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen