Ga naar inhoud


[Enigma I en II] Henksat Settings


Henksat

Aanbevolen berichten


  • Reacties 418
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Jep, is iets raars aan de hand met de laatste lijst.

 

Om hem goed te krijgen, de henksat settings verwijderen via applicaties - rode knop, en daarna opnieuw installeren via de groene. Dan werken de nieuwe HD zenders weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

..of de ontvanger even herstarten nadat je de settingslijst er in hebt gebakken.. :D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Jep, is iets raars aan de hand met de laatste lijst.


Mike, gaat de reload wel goed dan ná install bij een softwareupdate?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz
..of de ontvanger even herstarten nadat je de settingslijst er in hebt gebakken.


Herstart is al een keer geweest, vanwege de upgrade van enigma2. Dat hielp dus niet.

Als je via de downloads een settingslijst erop zet hoef je helemaal niet te rebooten, is altijd al zo geweest.
Na uninstall+install settings werken ze meteen, ook dan hoef je niet te herstarten ofzo.

(dit gaat niet als je via de PC zit te werken, dan weet enigma van niks en helpt een herstart)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Mike, gaat de reload wel goed dan ná install bij een softwareupdate?


Hoe bedoel je?

Ik deed upgrade, dus ook een reboot, daarna geen Ned2HD.

Vervolgens settings verwijderd en toegevoegd (geen herstart), daarna wel Ned2HD.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: Henksat
Mike, gaat de reload wel goed dan ná install bij een softwareupdate?


Hoe bedoel je?

Ik deed upgrade, dus ook een reboot, daarna geen Ned2HD.


Ja dat is waar ook, en toch hoor je maar een enkeling hierover, benieuwd waar hem dat in zit.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb problemen met de nieuwe lijst van Henksat. Lijst ziet er prima uit, maar vertoond wat kuren in het HD bouquet.

 

Gebruik Gemini 4.6 en zet lijsten erin met DreamboxEdit. Dit gaat allemaal prima, maar daarna doen Ned2, SBS6, RTL8 (wat trouwens geen HD is!) het niet meer; 'afstemmen mislukt'. Kies ik deze zenders allemaal in het SD bouquet, geen probleem.

 

Lijsten verwijderen via Software gaat niet, daar deze ook niet via het menu zijn geïnstalleerd (Henksat kan helaas niet in Gemini, kon dit maar!).

 

Wachten op een update? Of ligt het niet aan de lijst maar aan iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier openpli en kreeg die list er met de update automatisch ingeschoten.

HD bouquet flink verknaakt, grijze zenders, not availables (n/a). Reboot standaard na een update, is dus geen oplossing.

 

Zojuist met dreamset lijst vergeleken met import van kingofsat.

Ineens heb ik RTL5 HD, RTL7 HD en veronica HD erbij, maar ook ITV HD. Deze zenders kon ik met een volledige scan van mijn sats niet eens vinden.

Best mogelijk dat er transponder info ontbrak in mijn box waardoor jouw nieuwe settings ook kuren vertoonde.

 

Maar goed het zit er nu wel in bij me smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Problemen zijn onstaan omdat de nieuwe transponders nog niet in de satellites.xml stonden. Omdat ik handmatig heb gescand op de nieuwe frequenties werken de zenders daarna wel.

Settingslijst verwijderen en opnieuw installeren geeft in de meeste gevallen een goed resultaat.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RIBO
Hier hetzelfde probleem met de nieuwe HD zenders,
geen beeld.
Heb in het zenderzoek menu een fast scan uitgevoerd
en nu werken de HD zenders wel en volgens mij zitten
de Henksatsettings er nog gewoon in (HD 14-04-2010).


Is niet de beste oplossing, de fastscan verandert veel namen die ik handmatig had gewijzigd, als je die optie tenminste aan had staan.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...