Ga naar inhoud


[Enigma I en II] Henksat Settings


Henksat

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Henksat
Wederom een update van mijn zenderlijsten, hoofdzakelijk vanwege enkele problemen in de CDS-HD lijsten welke nu opgelost zijn

Zoals altijd te vinden op de bekende pagina, vanaf morgen ook in de nieuwe E2 builds.


Let op: Morgen is de nieuwe kernel beschikbaar welke NIET via een update binnen te halen is, dit betekend opnieuw flashen.
De settings zullen dan gewoon te downloaden zijn....

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 418
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wederom een kleine update van mijn zenderlijsten, vanaf 4 mei ook in de PLi downloads !!!!

 

Fixed many servicerefs to avoid autotimer problems

 

Natuurlijk weer te vinden op de bekende plek.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal

ik heb een dm 800

heb via het menu van de dm800 de henksat settingslijst verwijderd en toen opzelfde manier de settings gedownload,maar blijf de oude lijst houden,wat doe ik verkeerd???

bvd voor de eventuele oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je niet de laatste stand van de software in je box, effe via softwareupdate eerst updaten.

 

De lijst wordt dan automatisch mee geupdate.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

henksat

 

een vraagjje Ik heb me dreamset je lijst erin gekregen maar nu doen de HD zenders he niet

 

Wat is dat??

 

duske

GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN ..

Als je het weet is het gemakkelijk.

Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen.

Dreambox600 800Hd strong 8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duske
een vraagjje Ik heb me dreamset je lijst erin gekregen maar nu doen de HD zenders he niet

Wat is dat??


Geen flauw idee, ze moeten het gewoon doen, fout in Dreamset zo lijkt het.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: duske
een vraagjje Ik heb me dreamset je lijst erin gekregen maar nu doen de HD zenders he niet

Wat is dat??


Geen flauw idee, ze moeten het gewoon doen, fout in Dreamset zo lijkt het.

in setup bij software
enigma 2.4
veranderen in 2.3 dan is probleem weg

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb de kanalen opnieuuw auto scan en nu doet het alleen ned 2 en sbs niet Raar.

In setu staat hijj op 2.3

duske

GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN ..

Als je het weet is het gemakkelijk.

Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen.

Dreambox600 800Hd strong 8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedank voor e anwoord maar er zit Nabilo imges in

 

groejes duske

GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN ..

Als je het weet is het gemakkelijk.

Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen.

Dreambox600 800Hd strong 8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ferrarisat,

 

mag ik jjou een PM sturen Misschien wordt het dan duidelijk

 

groetjes Duske

GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN ..

Als je het weet is het gemakkelijk.

Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen.

Dreambox600 800Hd strong 8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Hoi Henk,

 

Verzoekje:

 

Is het mogelijk jouw zenderlijsten iets Autotimer vriendelijker te maken?

 

Daarvoor zijn een paar (kleine) aanpassingen nodig:

 

1. Een specifiek boeket maken of toevoegen met daarin uitsluitend Nederlandstalige/ondertitelde zenders.

 

2. Dat boeket zover mogelijk bovenaan zetten en dan de volgorde en naam van alle bovenliggende boeketten en het NL boeket niet meer wijzigen.

 

3. De datum van je zenderlijst in een leeg boeket zetten en wel helemaal onderaan, zodat bovenliggende boekketten niet meer van naam (bestandsnaam) wijzigen.

 

Met jouw huidige lijst is bij iedere update de autotimer van slag omdat de bestandsnaam van het boeket steeds wijzigd.

 

Ook is het lastig Nederlandstalig ondertitelde versies van bijvoorbeeld CSI op te nemen omdat die ook op de duitsers uitgezonden worden en die wil ik natuurlijk niet opnemen. Ik kan dus niet het boeket favorieten SD/HD gebruiken want daar staan ook anderstalige zenders in.

 

Nu ben ik genoodzaakt iedere keer handmatig een boeket -opnames- aan te maken, daar alleen Nederlandstalige zenders (CD en TVV) in te zetten en alle autotimers steeds aan te passen.

 

Als iemand een betere oplossing weet om de autotimer zender/boeketfilters te gebruiken met een zenderlijst die steeds wijzigd, hou ik me ook aanbevolen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel,

 

Jouw vraag is helder, je mogelijke oplossingen hebben volgens mij niet het gewenste effect.

Ik heb op 4 mei de lijsten geupdate, omdat de lijsten van 1 mei problemen gaven met de autotimer.

 

Dit kwam naar voren met een autotimer van BBC HD, en sommige andere CDS HD zenders, de oorzaak lag in het gebruik van de fastscan plugin. Op zich een heel mooie plugin, maar deze geeft zenders in sommige gevallen een verkeerde servicetype (1 ipv 134) mee, een onderkend probleem in de data-file van CDS waar deze plugin mee werkt.

De in dit geval bestaande autotimer werkte niet meer ná een update met mijn lijsten van 1 mei.

De zenders doen het op zich prima, zowel die foute met servicetype 1, als die met 134.

Maar het probleem is dat de epg search de eerste match uit lamedb oplevert, en dat is in dit geval de foute met servicetype 1.

En omdat de autotimer was ingesteld op de echte BBC HD, met servicetype 134, levert dat geen match op, en vindt de autotimer niks.

 

Bovenstaand geeft mij het vermoeden dat een autotimer helemaal niet afhankelijk is van een bouquetnaam, of deze nu wijzigt of niet. ik wordt in mijn idee gesterkt door onderstaande autotimer welke ik bij wijze van proef even aangemaakt heb, hier zit helemaal geen verwijzing in naar een bouquet, maar deze werkt puur op serviceref, en de naam welke erbij staat is volgens mij van ondergeschikt belang.

 

Code:
 <?xml version="1.0" ?> - <autotimer version="5">- <timer name="Opsporing verzocht" match="Opsporing verzocht" enabled="yes" from="20:50" to="23:30" searchType="exact" searchCase="sensitive">  <serviceref>1:0:19:1B7B:C88:3:EB0000:0:0:0:</serviceref> - <!--  NED1 HD   -->   </timer>  </autotimer> 

 

Mocht het anders zijn hoor ik het graag en wil ik hier best eens verder induiken.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...