satede Geplaatst: 15 april 2010 Geplaatst: 15 april 2010 In de meterkast komt nu zowel het kabel signaal als van de schotel binnen. Nu wil ik beide signalen op 1 coax kabel zetten van de woonkamer. Is dit mogelijk ? en zo ja hoe. Ik had gedacht aan een 2 verdeler met aan de analoge kant (kabel) en galvanische scheider zowel in de mk als bij de tv The birdman has left the building
Drs. IJzerbout Geplaatst: 15 april 2010 Geplaatst: 15 april 2010 Dat kan, met een koppelfilter. Heeft iedere sat-speciaalzaak wel. Met een omgedraaide T-splitter gaat het ook. Maar koop niet zo´n goedkoop "made in China" prul van een knaak. Iets goeds..dus een gerenommeerd fabrikaat. Die moeten van ca. 50 MHz tot 2100 MHz bandbreedte hebben. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Terror Geplaatst: 15 april 2010 Geplaatst: 15 april 2010 Dus dan maakt het daarna niet uit of je de kabel in de sat ontvanger of rechtstreeks in de tv doet? -- Alle wijzen komen uit het oosten -- -- En de rest is er gebleven -- VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s
vGnp Geplaatst: 15 april 2010 Geplaatst: 15 april 2010 Je gebruikt net zo'n filter aan de andere kant, dan heet 'ie ineens ontkoppelfilter.. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Moderator ceesv Geplaatst: 15 april 2010 Moderator Geplaatst: 15 april 2010 Beter is het, om aan de andere kant een CAS/SAT contactdoos te plaatsen. Maar hierover is al vaker gepost, gebruik de zoekfunctie eens, dan vind je alle gegevens en afbeeldingen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
dutchandrew Geplaatst: 15 april 2010 Geplaatst: 15 april 2010 Ik ben er zelf ook aan overwegen om dit te doen, maar is het niet beter om twee kabels te trekken en dan een twin sat doos te gebruiken bv, de eds 322 F? Dan blijven de signalen gescheiden en je bent maar 1 antennedoos nodig. Deze staat hier in afgebeeld: http://docs.ts-audio.biz/n/nd/tkvemda0mjc4na/ned/42784_0.pdf
satencom Geplaatst: 15 april 2010 Geplaatst: 15 april 2010 ik heb even wat in mekaar geknutseld ,zo zou je het kunnen doen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
exciter Geplaatst: 16 april 2010 Geplaatst: 16 april 2010 De hamvraag: Hierboven zie ik mogelijkheden om analoog kabel met digitaal sat te koppelen. Maar werkt dit ook, als je DVB-S en DVB-C samen op een kabel mengt? TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
columbo Geplaatst: 16 april 2010 Geplaatst: 16 april 2010 Dat werkt ook,het gaat om de freqentie Digitaal of analoog maakt niets uit. Echter die kombi filters ed geven wel signaal verlies evenals die coax voor Kabel TV,dus of je nog genoeg overhoud is nog maar de vraag,dus beter is om alles gescheiden te houden.
bigm Geplaatst: 16 april 2010 Geplaatst: 16 april 2010 het werkt wel lekker, ik heb het ook zo aangesloten, maar ik merk wel wat verlies op sommige frequenties op 23,5 oost. en je kunt het ook bij de bouwmarkten kopen, daar heb ik het spul gekocht. dvb-c werkt nog gewoon analoog en dvb-s werkt gewoon. wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde
Drs. IJzerbout Geplaatst: 16 april 2010 Geplaatst: 16 april 2010 Ik gebruik het ook zo, heb wel nagenoeg geen verlies in signaalsterkte maar en zeker in signal quality. Ben er uiterst tevreden over. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
YUGI Geplaatst: 18 april 2010 Geplaatst: 18 april 2010 wat is het voordeel van een koppelfilter,heb er ook wel eens aan gedacht.je kunt toch alleen maar sat,kabel of digitenne kijken .leg eens uit. gr
bigm Geplaatst: 18 april 2010 Geplaatst: 18 april 2010 het voordeel is het feit dat je geen 2de kabel hoeft te trekken en het met 1 kabel afkan...als je bijvoorbeeld maar plek hebt voor 1 kabel in je pvc-buis ofzo wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen