Ga naar inhoud

geluid RTL4 zachter dan andere commerciele HD zenders

Aanbevolen berichten

Gast ronaldbob
Geplaatst:

valt mij op dat het geluid van RTL5 aanmerkelijk zachter doorkomt dan de andere commerciele en nederlandse HD zenders.

kijk via Icord hdmi aangesloten op pioneer versterker.

iemand dezelfde ervaring??

Geplaatst:
Origineel bericht van: ronaldbob
valt mij op dat het geluid van RTL5 aanmerkelijk zachter doorkomt dan de andere commerciele en nederlandse HD zenders.

kijk via Icord hdmi aangesloten op pioneer versterker.

iemand dezelfde ervaring??

Klopt, is ook mijn ervaring met RTL4 HD, RTL5 HD en RTL7 HD. Er zijn echter ook enkele FTA HD zenders waarvan het geluid aanzienlijk zachter wordt bij het overschakelen op dolby digitaal ( 5.1 geluid ) en weer harder wordt bij overschakelen op stereo of auto. Maar ik geloof niet dat dit het geval is bij de 3 genoemde ned. zenders ( want RTL4 heeft niet eens dolby geluid ). En overschakelen bij RTL5 en 7 HD van dd naar auto heeft momenteel nog geen enkel merkbaar effect.

Gr. Albert
Geplaatst:

Komt zeker omdat daar geen teletekst bij zit.. :D

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Als het goed is hebben alleen mensen die geluid via receiver hebben hier last van, ik weet dat er bij mij in de receiver ergens een optie zit, dat bij dolby digitaal hij 15 db (dacht ik) zachter afspeelt. Moet het zelf nog uitzoeken, zit ergens diep verborgen (Denon).

Ik vermoed tenminste dat dat het is ?

elcapaan

Topfield TF7700HSCI (PVR Ready) + Iomega Desktop HD 360GB | TechnoTrend budget S2-3200 (Vista PC) | DVBViewer | Toshiba 42X3000P | Epson EH-TW2900 | Denon AVR-2807 | Denon DVD-1930 | Harmony 895 |

Geplaatst:

Sbs 6 had altijd al veel harder geluid hier

vooral de reclame dringt goed door en super hard.

Optie op de ipbox 9000 vind ik lekker handig dat ik per zender het volume kan instellen in de ontvanger dus loopt het een beetje gelijk.

gebruik ipbox 9000hd en topfield 7710hd beide pvr

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen