Ga naar inhoud

sat tv zonder losse decoder ??

Aanbevolen berichten

Gast MAD MONK
Geplaatst:

Hi,Ik ben al een tijdje van plan om een HD tv te kopen en dacht tevens, aan een goeie Topfield pvr .

ik zag van de week een Panasonic Plasma tv met een aansluiting voor een Sat. en een sleuf voor een module met kaart.

Ik vraag mij nu af, wordt op deze manier een decoder overbodig?

Geplaatst:

Als er een DVB-S ontvanger in zit is het antwoord ja.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

als je erop let dat ie dvb-s volgens dit logo heeft, heb je geen externe decoder nodig

+ CI slot

als je even zoekt op het internet en op dit forum vindt je veel types die dat al aankunnen

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:
Origineel bericht van: MAD MONK
Hi,Ik ben al een tijdje van plan om een HD tv te kopen en dacht tevens, aan een goeie Topfield pvr .

ik zag van de week een Panasonic Plasma tv met een aansluiting voor een Sat. en een sleuf voor een module met kaart.

Ik vraag mij nu af, wordt op deze manier een decoder overbodig?

Die had Loewe al in het analoge 1750Mhz satelliet tijdperk. Ik had zo'n ding, met wel 50 kanalen!!
Geplaatst:

let wel op dat het een dvb-s2 tuner is, anders kun je nog een heleboel zenders niet ontvangen (met name de HD zenders).

Ik vraag me wel af hoe goed die firmware dan eigenlijk is, met ondersteuning voor diseqc enzo. Je kunt denk ik ook niet opnemen, misschien wel iets om over na te denken.

Geplaatst:

lezen dus en niet afvragen of vermoeden

diseqc

opnemen

klik

dat is al door enkele leden geschreven in andere soortgelijke topics betreffende de TV's met dvb-s(2) met CIslot

overigens als je zeker wilt zijn of er opnames mogelijk zijn met externe apparatuur (zoals een HDD-recorder) lees je in eerste instantie de specs van de fabrikant

pas als CI+ en HD+ ten volle gebruikt gaan worden kan er tzt wel eens een probleem ontstaan inzake opnemen.

Daar via deze standaards inderdaad een Digitaal Record Management ingebouwd is hetgeen door de provider KAN worden ingeschakeld (dus opnemen verboden)

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

en dat is dus des te meer een reden om een opensource linux box te gebruiken. Aangezien er bij CI+ en HD+ geen extra encryptie op het originele signaal zit (gewoon met CSA gecodeerd), maar wel tussen de ci module en de audio en video decoder (zeg maar het deel dat je normaal gesproken op je hdd wilt opslaan) kan een provider ervoor kiezen dat je niet mag opnemen.

Met een open source box houd je je gewoon niet aan die afspraak, en gebruik je geen CI module maar een cardreader met emu, en opgelost.

Geplaatst:

Samsung's C-serie 2010 , zoals de C7700 kunnen ook TV via de Sat bekijken (DVB-S2) Ook de C6-serie kan dat.

Als je te rijk bent, kun je een Loewe kopen die dat kan.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Geplaatst:

ja ja

zolang er emu's / softcams gemaakt worden die dat ook allemaal voor je oplossen.

ook al heb je nu een TV zonder decoder

als straks iets wijzigt kun je toch alsnog een decoder nemen

geld ontwaarding...

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Denk je dat er ooit gestopt wordt met het maken van emu's? Ik denk het niet smile

Geplaatst:

arvy,

mad monk vraagt of dat kan...?

een redelijk ongecompliceerde oplossing die zelfs je oma nog kan bedienen en gebruiken

dus geeft men hem het antwoord dat hij nodig heeft om zelf te beslissen

als dat toen al in mijn model plasma gezeten had had ik het gegarandeerd ook eerst zo opgelost.

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen