Ga naar inhoud


brom


Gast

Aanbevolen berichten

als ik de ontvanger aan zet hoor ik steeds een brommend geluid (harde schijf??)

en hij wordt nogal lekker warm,zijn er meer met dit kleine probleem

verders prima ontvanger die topfield 4000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mocht je er zelf een HDD in hebben geknutseld dan is het zeer waarschijnlijk de HDD (aangeraden is 'n 5400rpm i.p.v. 7200rpm of hoger)

Maar mocht je nog gewoon de standaard HDD erin hebben zitten dan kan het ook eventueel zo zijn dat die hdd niet meer helemaal jofel is, controleer evt. ook de voeding)

Misschien helpt het als je "Time Shifting" uitzet waardoor de HDD niet constant aanstaat dus minder energie gebruikt.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat brommend geluid heb ik ook.

Het word minder als je zorgt dat je topfield niet tegen de achterkant of zijkant van je TVmeubeltje aanstaat. Dit gaat dan als een soort van klankkast werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij (met orginele HDD van 40 GB) bromt ook. Ik heb de schroeven aan de zijkant wat strakker aangedraait, en dat verminderde het een beetje.

 

Hij staat op m'n video, en ik heb gemerkt dat hij z'n vibraties overbrengt op de video, waardoor de behuizing hiervan ook gaat trillen (zoals alanS al zegt, dit gaat dan als klankkast werken). Het was even zoeken, maar uiteindelijk heb ik een positie gevonden waarbij hij dit vrijwel niet meer doet.

 

Ik zou dus zeggen: schroeven wat aandraaien, en een beetje schuiven met de ontvanger tot het gebrom minimaal is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door rubertjes tussen de ophanging van de HD te plaatsen kun je die brom wegnemen.

Het komt inderdaad door het toerental van de HD die resoneert met de kast.

En soms kan dit wel hinderlijk zijn.

 

Greetings Compy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...