Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Leuk dat veel zenders uitzenden in HD-format. Daarvoor heb ik uiteindelijk de dreambox 800 gekocht.

Wat me echter wel steekt : teletekst is verschrikkelijk traag.

Ligt dat aan mij of hebben jullie daar ook last van.

Als het aan mij ligt hoor ik natuurlijk graag de oplossing.

Technisat Multytenne Twin
DB500HD
DB800HD
Pli Nightly open PLI
CCcam 2.1.4

• Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

De DM800HD trekt dat niet helemaal Teletekst met cache en een HD kanaal... zet de teletekst caching maar eens uit.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Heb dezelfde ervaring. Uitzetten van caching maakt geen wezenlijk verschil. Overigens heb ik dit probleem vooral bij Openpli waar TT ook op de SD-kanalen erg traag is.

DM800 Openpli

Visiosat G4 Quadro 13/19/23/28

LG PK750 50 inch Plasma-TV

Acer Easystore H340 server met WHS Vail

Geplaatst:
Citaat:

vooral bij Openpli waar TT ook op de SD-kanalen erg traag is.

Daar heb ik geen last van. Ik vind hem juist snel door die cache.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Op mijn 8000 gaat het prima maar op de 800 niet.

Bij mij is de teletekst van de sd zenders goed maar van de hd zenders is de teletekst zeer traag.

Dat is erg storend. Hopelijk weet iemand hoe dit op te lossen is.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Caching uit gezet, maakt niks uit.

UIt de reactie van perdo4 maak ik op dat het toch echt aan de box ligt. Of zijn er mensen waarbijde teletekst op HD zenders op een 800 wel lekker snel gaat ?

Technisat Multytenne Twin
DB500HD
DB800HD
Pli Nightly open PLI
CCcam 2.1.4

Geplaatst:
Origineel bericht van: deblaauwesigaar
Caching uit gezet, maakt niks uit.

UIt de reactie van perdo4 maak ik op dat het toch echt aan de box ligt. Of zijn er mensen waarbijde teletekst op HD zenders op een 800 wel lekker snel gaat ?

Ja het is lastig. Hoe kan ik de caching uit zetten en wat is dat ?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Ik heb gemerkt dat het op Gemini een rap stuk sneller is dan met OpenPLi. Bij Gemini heb je wel een randje als bug, dat heeft PLi niet.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
De DM800HD trekt dat niet helemaal Teletekst met cache en een HD kanaal... zet de teletekst caching maar eens uit.

Het is mij toch erg moeilijk te verkopen aan mijn wederhelft dat een bijna 40jaar oud primitief text systeem niet vloeiend kan draaien op een ontvanger uit deze tijd wink

Hoewel de 800 al een poosje uitgebracht is, lijkt het mij eerder een software issue wat ooit wel verholpen gaat worden.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Madshark
Origineel bericht van: Littlesat

Het is mij toch erg moeilijk te verkopen aan mijn wederhelft dat een bijna 40jaar oud primitief text systeem niet vloeiend kan draaien op een ontvanger uit deze tijd wink

Hoewel de 800 al een poosje uitgebracht is, lijkt het mij eerder een software issue wat ooit wel verholpen gaat worden.

Ja lijkt mij ook. Ik heb de 800 nu een aantal weken. De teletekst is zeer traag. Wie weet de oplossing?

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:
Origineel bericht van: APPLE
het reageert heel stroperig, opstarten van txt duur bijna 30 seconden!!!

Dat is wel heel erg lang.
Wat Obi One schreef is waar dat het bij Gemini veel korter is.
Hooguit 2 seconden met een HD uitzending

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

waarom is de teletekst met gemini sneller als met openpli ?

op de 8000 doet de teletekst het wel prima met openpli !!!

Daarkendemeelachen !!!!

• 2 weken later...
Geplaatst:

De teletekst op mijn 800 is nog steeds hopeloos. Heeft er al iemand ervaring met de nieuwste openpli van 1-5-2010 ?

Daarkendemeelachen !!!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen