Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik ben bezig om mijn schotel opnieuw uit te richten (een big bisat) Eerder had ik de 16E redelijk aan de zijkant zitten en had ik op de andere verre kant de 30W hispasat geplaatst.

Ik had op alle tussenliggende satellieten goed ontvangst, behalve op de 10E. De 9E ontving ik wel goed. Uiteraard ben ik al met de LNB aan het schuiven en draaien geweest, maar op de 10E kreeg ik nauwelijks beeld.

Nu heb ik de schotel bijgedraaid en staat deze gericht tussen de 28.5E en de 12.5W. Hierdoor zit de 10E veel meer op het midden van de schotel, maar nog steeds heb ik op de 9E goed ontvangst en op de 10E nauwelijks.

Is de 10E gewoon zoveel zwakker of moet ik toch nog aan andere dingen denken?

Kunnen jullie me vertellen hoeveel TV kanalen jullie momenteel op de 10E en de 16E ontvangen?

Groeten Maxzz

-------------

Vu Duo met Pli

1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb

Geplaatst:

De helft van de transponders van 10 oost zitten in de C-band. Van de Ku-band zijn er een aantal smalbandig (lage symbolrate). Dat betekent dat een satpieper van weinig nut zal zijn bij het uitrichten. Beste is de signaalmeting van de ontvanger te gebruiken.

Geplaatst:

10 E is wel een zwakkere sat maar er zitten een stuk of 60 a 70 tv zenders op .volgens king of sat zelfs 79 in de ku band.op de 16 E zitten er ongeveer 400 .

ik heb de meeste wel op een 88cm triax,ook op de 90cm noname omgeveer het zelfde.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Geplaatst:

10 oost is in principe ook niet voor DHTV(direct to home tv) bedoelt maar als telecommunicatie satelliet. Je zult op deze sat dus erg veel feeds/aanvoersignalen tegenkomen (waaronder die van de EBU) ik had een jaar geleden met mijn 78cm op zich redelijke ontvangst op deze sat maar met een 1meter schotel gaat het allemaal heel goed.

Wat betreft TV zenders, ik denk niet dat er erg veel interessants op deze sat te vinden is, het meeste is zelfs ook nog gecodeerd.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Geplaatst:

Bedankt voor al jullie antwoorden. Ik heb nu meestal maar 1 of 2 zenders op 10 Oost en dat moet dus beter kunnen. Ik wilde ook juist deze sat erbij hebben voor de feeds, maar omdat ik twijfelde of ik 'm wel goed kon ontvangen heb ik deze vraag hier gesteld.

Ik ga binnenkort bezig om de schotel helemaal goed uit te richten. Ik hoop dan ook de feeds te kunnen ontvangen.

Nogmaals bedankt allemaal

Groeten Maxzz

-------------

Vu Duo met Pli

1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb

Geplaatst:
Origineel bericht van: Maxzz
Ik had op alle tussenliggende satellieten goed ontvangst, behalve op de 10E. De 9E ontving ik wel goed. Uiteraard ben ik al met de LNB aan het schuiven en draaien geweest, maar op de 10E kreeg ik nauwelijks beeld.

Heb je nog plaats om te schuiven met een LNB voor 9E met een LNB voor 10E ernaast?
Geplaatst:

9E lukt wel met een T55

10E daar krijg ik niets te pakken, volgens mij enkel mogelijk met een grotere schotel, kan iemand dit bevestigen ?

Geplaatst:
Origineel bericht van: alleyoop
Heb je nog plaats om te schuiven met een LNB voor 9E met een LNB voor 10E ernaast?

Als je de lnb een beetje zo schuift dat hij er tussen staat en je zet de transponders allemaal bij één satelliet welke maakt niet uit dan zou het volgens mij moeten lukken.

Maar op de Eutelsat W2A op 10 oost zit in de KU band niet veel wat het kijken waard is of je moet een abo hebben op DigitAlb.
Als je feeds wil kijken is het wel een leuke satelliet met een blindscan ontvanger kun je je wel een tijdje vermaken. laugh
Geplaatst:
Origineel bericht van: wigee
9E lukt wel met een T55
10E daar krijg ik niets te pakken, volgens mij enkel mogelijk met een grotere schotel, kan iemand dit bevestigen ?
Destijds geprobeerd met T55 ,enkeledingen lukte , echterniks interesssant !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Gast DreamSat06
Geplaatst:

Meten is weten.

Met de installatie zoals aangegeven in de presenatie "Afstellen van schotels (inclusief T90) " is er met deze installtaie gemeten op 10East.

Deze instalatie bestaat uit een combibinatie van 2xT90's met 31 LNB's.

Foto's van deze installatie, welke posities en meetwaarden per satelliet positie staan in het laatste gedeelte van deze presentatie (b;z 206 en volgenden).

Zie http://www.***ongewenste_url***/Downloads.php.

Op 10 East gemeten. Hierbij zijn er de volgende FTA zenders te zien:

Al-Forat

Beladi TV

Payam TV

RTRS (af en toe enkele blokjes in het beeld)

RTS2 (bijna geen beeld , wel af en toe blokjes te zien)

Tandberg Service (af en toe enkele blokjes in het beeld)

TopShop TV

TV Alvala

WDS-SD

Ook zijn er diverse gecodeerde zenders te ontvangen zo te zien aan de sterktes. Ik schat zo'n 12 stuks

Misschien heb je iets aan deze informatie

Succes

Geplaatst:

DigitAlb zit op 16 oost ;-) Je bent denk ik in de war met Digiturk maar ook deze zit niet op 10 oost maar op 9 oost ;-)

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Geplaatst:
Origineel bericht van: jacksparrow
DigitAlb zit op 16 oost ;-) Je bent denk ik in de war met Digiturk maar ook deze zit niet op 10 oost maar op 9 oost ;-)

De sportkanalen van DigitAlb zitten op 10 oost op transponder 11345 H 27500 dus een liefhebber die een kaart voor de sportkanalen heeft die heeft iets aan de satelliet. laugh

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen