Tonskidutch Geplaatst: 16 april 2010 Geplaatst: 16 april 2010 Hoi, tijdens het scannen met Dream of VU+ worden op bepaalde satelliet posities ook posities met een symbolrate gescanned waar niets gevonden wordt (tijdelijke feeds etc) in de satellite.xml staan die transpondergegevens dat duurt soms erg lang als je een hele satelliet positie scanned bij 23,5 wel tot 16 minuten bij 28,2 wel tot 22 minuten ( hier kun je zo'n sattelite.xml zelf samenstellen voor de posities ) kun je de duur van het scannen niet ook drastisch inkorten door ook juist die niet interessante symbolrates eruit te knikkeren uit je satellite.xml? (met XML notepad 2007 bijvoorbeeld) dus een afslank actie wie heeft ervaring daarmee ? ciao Second Life Mungo Parker
jalza Geplaatst: 16 april 2010 Geplaatst: 16 april 2010 ja hoor dat is geen enkel probleem ,dat kan met het genoemde programma. ik zelf wil natuurlijk net de transponders hebben die jij niet wil .ik laat meestal 1 zekere zender staan om op af te stemmen de rest van de zenders gooi ik weg . niet natuurlijk op de sats waar ik ook tv op kijk. Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerdDreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm Arriva 102 mini voor onderweg.
Tonskidutch Geplaatst: 16 april 2010 Auteur Geplaatst: 16 april 2010 aha, dan ga ik eens een eigen bestandje maken. bedankt voor je antwoord ennuh, natuurlijk als je juist die feeds wilt, moet je niet mijn suggestie / vraag gaan uitvoeren dat lijkt me evident. ciao Second Life Mungo Parker
kapoentje Geplaatst: 16 april 2010 Geplaatst: 16 april 2010 Als je sneller wilt scannen is het mogelijk om nerwerk scan uittevinken. Je moet er dan wel voor zorgen dat je satelliet.xml uptodate is. Een scan op 23.5 oost duurt op mijn DM 7000 maar 2'15" minuten.
Tonskidutch Geplaatst: 16 april 2010 Auteur Geplaatst: 16 april 2010 kapoentje, dat kan ik niet meer repliceren op een enigma2 vu+ maar ook met de oude 7020 duurde het veel te lang was er nog niet aan toe maar ga zeker de adviezen eens proberen als ik kijk welke transponders en symbol-rates in kingofsat staan moet afslanken heel makkelijk zijn. ciao Second Life Mungo Parker
jalza Geplaatst: 16 april 2010 Geplaatst: 16 april 2010 bij de meeste sats is het vrij simpel alles wat lager is dan 7000 kan dan wel weg (in jou geval),maar op andere is het wel veel lezen en vergelijken zoals bvb op 42 E veel zenders ook een laag sr. Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerdDreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm Arriva 102 mini voor onderweg.
Obi Wan Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Bij de image Gemini bestaat er een plugin van de ismail demir die alleen de frequenties gebruikt van kingofsat waar ook daadwerkelijk kanalen op zitten en dus geen feeds. Zie hier en hier Ik gebruik het naar volle tevredenheid en de scans duren veel korter dan gebruikelijk. Wel network scan uitzetten dan. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Tonskidutch Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Geplaatst: 19 april 2010 oké, Obi Wan ga ik eens proberen. ciao Second Life Mungo Parker
Obi Wan Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Ok ik hoor wel van je Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Tonskidutch Geplaatst: 20 april 2010 Auteur Geplaatst: 20 april 2010 in de rar als attachement staan ook wel nog veel lage >symbolrates ertussen waar de box dus inderdaad erg lang over doet. ik ga toch zelf nog wat prutsen, maar moet nu even de receiver sowieso nieuw flashen en inrichten... kom er zeker op terug. ciao Second Life Mungo Parker
icesat Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 met DreamBoxEdit gaat het heel gemakkelijk. - laad jou zenderlijst met DreamBoxEdit - in het menu "Hulpmiddelen" kies je voor "Schoon satellites.xml" zo worden de overbodige frequenties uit de satellites.xml verwijderd en worden alleen de frequenties uit jou zenderlijst opgeslagen.
Tonskidutch Geplaatst: 20 april 2010 Auteur Geplaatst: 20 april 2010 hoi santanasat, als ik dat doe krijg ik een foutmelding die ik negeer en dan duurt het oneindig lang (processen toont dreamboxedit doet nagenoeg niets) wat is dat? een tip? ciao Second Life Mungo Parker
icesat Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 gebruik DreamBoxEdit 3.00.00 http://dreamboxedit.digsat.net/index.html bij opties nog op "Nieuwe Enigma2 settings" zetten in jou geval.
Tonskidutch Geplaatst: 20 april 2010 Auteur Geplaatst: 20 april 2010 Hoi, dacht dat ze daar al op stonden... maar ik ga weer even aan de slag. thanks Second Life Mungo Parker
Tonskidutch Geplaatst: 21 april 2010 Auteur Geplaatst: 21 april 2010 ik heb overigens gisteren een nieuw image geflashed... en nu loopt het scannen retesnel. door die geoptimaliseerde satellite.xml thanks all Second Life Mungo Parker
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen