Ga naar inhoud


Ketnet / Canvas HD is nu ok bij TVV


Gast Opuske

Aanbevolen berichten

Alles wat je nu ziet van Ketnet-HD is extra, en mag je niet mopperen.

Pas per 4 mei komt deze officieel beschikbaar, en dan pas kun je kritisch kijken, nu nog niet.

Het zijn nog test- en proefuitzendingen.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Nee , 720P heeft een 2 keer hogere frame-rate maw de netto bandbreedte is ongeveer even hoog.

ZDF HD heeft een bitrate van 12mbps en zendt ook in 720P uit....

maw de Vlaamse zenders zijn (te) krap bemeten.

Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Dat is wel erg jammer. Ik dacht nu Canal Digitaal op de Astra 3 zit, dat ze niet meer zo zouden knijpen in de bandbreedte als toen ze vroeger deden met de SD kanalen op de Astra 1?

 

Waarom krijgen de Vlamingen minder bandbreedte per kanaal dan de Nederlanders?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast aart44
Origineel bericht van: freeck
Qua bitrate worden eenHD en Canvas onderbedeeld nl circa de helft van de Nederlandse kanalen.


Vraag me af hoe je dat gemeten hebt ik zit hier nu naar een tekenfilm te kijken op Ketnet HD om te meten verdere info heb ik niet omdat er nog geen EPG bijzit maar kom tussen de 4 en 10 mbps.

Zoals je welt zult weten werken ze bij CDS met variabele bitrages dus er kan een flink verschil zitten in het tijdstip van meten. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon kijken op Linowsat.de :

Canvas

 

Een HD

 

die geven gemiddelden weer van de bitrates. Ik overdreef een beetje maar de bitrates zijn toch aanzienlijk lager dan de meeste andere HD zenders.

Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook linowsat.de maakt gebruik van momentopnames. En zeker doordat er nog veel upupscaled SD materiaal op zit in combinatie met VBR vallen die bitrates (vaak lager dan 4 Mbit/sec) dan erg tegen...

 

Tevens zijn de belgen ook nog eens in 720p ipv 1080i...

 

(linowsat scanned kanalen, dit is nooit een continue process)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Dat hangt van de grootte van je scherm af en hoe kritisch je kijkt.

 

Maar gezien daarvan vind ik het ongepast om de Vlamingen met een slechtere beeldkwaliteit te bedelen dan de Nederlanders.

 

Zo behandel je ze als tweederangs kijkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

SD uitzendingen in DVB-S2 MPEG 4 met ruim 4,5 MBits-s is zo slecht nog niet!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Maar gezien daarvan vind ik het ongepast om de Vlamingen met een slechtere beeldkwaliteit te bedelen dan de Nederlanders.
Zo behandel je ze als tweederangs kijkers.


Niet dat ik het goedkeur, ik heb er dan ook al een post aan gewijd bij de "collega's", maar zijn Vlamingen dat dan niet een beetje in hun ogen? Ik denk dat dit een nadeel is van afhankelijk te zijn van een Nederlandse aanbieder. Ook heeft CDS vele malen meer abonnees dan TVV.

En wat Linowsat betreft: oké het zijn momentopnames, maar het zou toevallig zijn dat er iedere keer een oude SD-uitzending bezig is op de VRT, terwijl er dan op de NL-zenders steeds native HD te zien zou zijn. Een bitrate zegt niet alles over de beeldkwaliteit, maar als je puur naar de cijfers kijkt zijn die zeer laag bij Vlaamse zenders, ook in vergelijking met buitenlandse providers.
En 720p vereist even veel bandbreedte als 1080i. In dezelfde tijd dat 1080i één volledig beeld toont (1 frame met even, 1 frame met oneven beeldlijnen), heb je in 720p al 2 volledige frames.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amazor
Een bitrate zegt niet alles over de beeldkwaliteit,


Bitrate zegt idd helemaal niks over beeldkwaliteit, lage bitrate met een goede encoder kan nog altijd beter beeld opleveren dan een hoge bitrate met een crappy encoder. Beeldkwaliteit meet je met je ogen en niet met het aantal bits. Bekijk eens wat uitzendingen van Sporza en je weet direct of de bitrate hoog genoeg is.

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kenis
Origineel bericht van: Amazor
Een bitrate zegt niet alles over de beeldkwaliteit,


Bitrate zegt idd helemaal niks over beeldkwaliteit, lage bitrate met een goede encoder kan nog altijd beter beeld opleveren dan een hoge bitrate met een crappy encoder. Beeldkwaliteit meet je met je ogen en niet met het aantal bits. Bekijk eens wat uitzendingen van Sporza en je weet direct of de bitrate hoog genoeg is.


Bitrate zegt helemaal niks over de beeldkwaliteit??? Geloof dat maar niet. Bitrate zegt niet alles over de beeldkwaliteit, maar wel heel veel. Je kan natuurlijk ook slecht beeld doorgeven aan een hoge bitrate, maar om een goede beeldkwaliteit te krijgen heb je een bepaalde bitrate nodig. Het begrip goede beeldkwaliteit is voor iedereen verschillend, zodat de bitrate dat ook is. En zeker bij zoiets als dit zeggen cijfers niet alles. Dan zou je moeten gaan vergelijken wanneer nederland en vrt hetzelfde programma uitzenden. Bijvoorbeeld tijdens het eurovisiesongfestival. En ik weet niet of er reden is om aan te nemen dat canaaldigitaal superdeluxe encoders en tvvlaanderen crapy encoders gebruikt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...