Ga naar inhoud


[Clarke Tech] Ctech 5000 - problemen ontvangst na setup nieuwe duo lnb


Hoax

Aanbevolen berichten

Mijn vader heeft onlangs gebruikt gemaakt van een canaal digitaal aanbod waarbij geloof ik met 2 jaar verlenging een canaal digitaal hd pakket gratis kreeg, ontvanger + duo lnb voor 19.2 en 23.5. De meegeleverd duo lnb ondersteund diseq 1.0/1.1

 

Probleem is nu helaas dat ik problemen heb met de onvangst.

Als ik 19.2 op diseq 1 zet en 23.5 op diseq 2 kan ik maar een paar SD kanalen ontvangen op 23.5 zoals alle regionale zenders. en een stuk of 80 buitenlandse kanalen. de nederlandse HD kanalen wil de ctech niet vinden. Zet ik 23.5 op diseq 1 en 19.2 op 2 dan nog kan de ctech de nederlandse HD kanalen niet vinden maar wel een hoop andere zenders waaronder alle duitse HD kanalen waarvan de FTA het probleemloos doen. alleen doen sommige kanalen op 19.2 het niet meer (waaronder de SD discovery channel). Ik heb verschillende firmware geprobeerd waaronder 1.62 en ongeveer alles daarboven en op alle firmware de verschillende diseq combinaties gebruikt die ik eerder beschreef en alles geeft het zelfde resultaat. Echter kan ik met fastscan wel de nederlandse HD kanalen vinden alleen doen ze het niet (quality blijft op 2% steken). Ik heb beneden op mn vaders decoder rtl 4 HD opgezet en ook daar geen signaal. mn vader zegt dat het eerst geactiveerd moet worden maar volgens mij zou je dan de melding krijgen dat het kanaal gecodeerd is ipv geen ontvangst melding.

 

Ik begin het idee te krijgen dat er iets mis is met de LNB of dat de schotel gewoon niet goed staat afgesteld. Alleen is mn vader van mening dat alles goed afgesteld staat omdat de duitse HD zenders en de regionale zenders wel te ontvangen zijn.

 

Weet iemand misschien wat er hier aan de hand is?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp smile

Link naar reactie
Delen op andere sites


Krijg het met manual scan ook niet aan de praat (gegevens van kingofsat gebruikt). Trouwens, elke keer als ik in dish settings van mn ctech op 23.5 ga drop quality naar 2 % (19.2 is wel goed). Maar als ik uiteindelijk toch de scan doe met 2% quality krijg ik dus wel alle duitse zenders en regionale zenders op 23.5 die het uiteindelijk gewoon doen mits ik 23.5 op diseq 1 zet .. en mn vader die speciaal een decoder heeft ontvangen met t canal + pakket heeft dus ook geen ontvangst van de HD kanalen .. lijkt me toch geen toeval.

 

 

Als iemand me kan vertellen of t inderdaad mogelijk is de ene helft van 23.5 te ontvangen en de andere helft niet omdat de schotel net niet goed staat zou me al weer een hoop op weg helpen met t vinden van t probleem .. of is t inderdaad alles of niets ontvangen en ligt het probleem in ieder geval niet bij t uitrichten van de schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit probleem komt meer voor ik denk dat je dit moet zoeken in de af stelling van de schotel

de nieuwe Philips ontvanger is zo in gesteld dat je alle zenders kunt ontvangen

 

aan de lnb freq's instelling hoef niks te doen van c-t

 

maak even een foto van schotel kunnen we even mee kijken

misschien dat het signaal geblokkeerd word door een boom af wat anders

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwste firmware erin zetten en daarna de box resetten naar fabrieksinstellingen.

Dan DISEqC 1.0 kiezen bij 19.2 en 23.5.

Committed op de juiste satellieten zetten en allebei de satellieten opnieuw inscannen met autoscan en netwerkzoeken op AAN zetten.

 

Na het resetten zal je zien dat je geen last meer hebt van quality op 2% en moeten de zenders die je daardoor niet meer zag ook weer te zien zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie hulp.

 

Met autoscan en diseq en commited heb ik zo ongeveer alle combinaties geprobeerd. Tijdens speuren ben ik een paar dagen geleden op een duits forum op het volgende gestuit,

 

http://clarketech.funfiles.cc/thread.php...er=0&page=1

 

Het kan zijn dat het een hardware probleem is in de Ctech wat is op te lossen door een kleine modificatie, om zeker te zijn of het idd aan de ctech 5000 ligt moet ik nog even een paar dagen wachten tot de rest van de familie de nieuwe HD kanalen geactiveerd heeft om te zien of hun wel of geen problemen met ontvangst hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed en slecht nieuws .. HD pakket is inmiddels geactiveerd en mn familie heeft nog steeds geen ontvangst van alle kanalen op 23.5. Dus er is weer hoop dat mijn ontvanger iig ok is.

Overigens reset ik idd altijd mijn ontvanger nadat ik nieuwe firmware installeer evenals kanalen lijst.

 

Nu ik weet dat het probleem niet aan de ontvangers ligt ben ik verder gaan uitzoeken. De geleverde duo lnb is voor 60 cm schotels, en wij hebben een triax die 80 cm is. Kan hier het probleem liggen? mijn vader beweerd van niet aangezien we wel ontvangst op 23.5 hebben. Ik ben zelf van mening dat dan toch de schotel niet goed staat of dat we een andere lnb moeten aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@Clarke

Erg bedankt voor je tip. Ik heb een jaar lopen klooien met de Clarke tech 5000c, niet goed te krijgen (3x terug naar Zoetermeer, verder prima service daar hoor)

 

Even de firmware die je zei d'r in , data fabrieksinst. reset even de discq instellen astra 1 op 1 astra 3 op 2, fastscan en klaar!

De hemel zij geprezen! Nogmaals:

 

Bedankt!Luc

Clarke Tech ET 9000 enigma 2, Mvision HD 300 combo net

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is hartstikke mooi voor je.

 

Wat je dus gedaan hebt is met het resetten alle restanten van de vorige firmware verwijderen zodat het geheugen schoon is en alleen kijkt naar de nieuwe firmware.

 

Bij elke update dus steeds weer die hele cyclus van resetten en instellingen terug zetten herhalen. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Toch een beetje te vroeg gejuicht, de Clarke tech HD 5000 c doet het beter maar loopt toch nog regelmatig vast als ik HD kanalen zap. Als ik hem helemaal(op de achterkant)uit zet en weer aan dan doet het kanaal wat vast liep het gewoon weer prima met 70/ 75% in het balkje. Ik heb weer de 1.86 firmware er in gezet alle kanalen en (fabriek)instellingen gereset maar geen verbetering.

Het lijkt of het met warmte te maken heeft, ik heb het vermoeden

dat hij na wat langer te hebben aan gestaan er meer last van krijgt.

Clarke Tech ET 9000 enigma 2, Mvision HD 300 combo net

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mannen laat die duo LNB's nou eens zitten.

Ik zit gewoon lekker primitief met 2 aparte LNB's en de goedkoopste HD ontvanger (van KAON). Alles toppie.

Willen jullie eraan denken dat als eerte keer duo of 2 lnb's de satelieten gespiegeld staan................. Was al zo voor Astra en Hotbird. Maar ook voor die twee astra posities!!!!

Verder zitten veel kanalen soms dubbel om meerdere satellieten. Houd je aardig voor de gek.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...