Neptunus Geplaatst: 16 april 2010 Geplaatst: 16 april 2010 Ik heb twee Enigma2 dreamboxen, beiden met disk, aan elkaar verbonden via CIFS in OpenPli. Dat gaat makkelijk via verbindingsbeheer. Op die wijze heb ik ook de harddisk van de PC gemount, dat gaat allemaal goed maar ik heb een probleem als de PC uitstaat. Als ik dan naar de disk van de tweede Dreambox wil loopt de mount vast. De reden is dat één van de twee mountpoints niet actief is, de andere is dan niet te benaderen. Koude herstart is de enige manier de box weer aan te krijgen. Is hier iets aan te doen, behalve dan het aan laten staan van de PC. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Neptunus Geplaatst: 16 april 2010 Auteur Geplaatst: 16 april 2010 Ik zou tegen mountexpert Tonski willen zeggen: kom er maar in! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Neptunus Geplaatst: 16 april 2010 Auteur Geplaatst: 16 april 2010 Lastige vraag hé? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Tonskidutch Geplaatst: 17 april 2010 Geplaatst: 17 april 2010 Makkelijker zou het zijn als er ook gegevens waren vermeld over de mounts en welke dm's alsook images basis uit dreambox database CIFS is niet echt het beste protocol om te gebruiken als je linux receivers aan elkaar mount kies NFS zie link. vastlopen op een mount kan ermee samenhangen dat de mount regel foutief is en dus het netwerk blijft afzoeken naar een kandidaat share. vooral het automount principe (tijdelijk ter beschikking staande shares) gaat vaker mis in dat verband terwijl het juist ervoor ingericht was in de images lijkt het nergens op. vaste mounts instellen schrijf ik al uh jaren. ciao Cantaloop (Flip Out) The Manhatten Transfer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen