Ga naar inhoud

Duitse nummerplaat en het "vingertje"

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

>klaagmodus aan < Wat is dat toch...... Ik heb een vriend die werkt net over grens in Alemania, prima baan inclusief auto van de zaak, net zoals aan deze kant van de grens. Niets mis mee zou je zeggen....

Maar elk weekend als hij de grens oversteekt wordt hij verwelkomt in zijn eigen land met de middelvinger. Waarschijnlijk een typisch Nederlands gebruik :(, hij stopt bij een zebrapad om iemand over te laten steken en terwijl men oversteekt, hop het `vingertje`, hij staat aan een stoplicht en iemand loopt langs en begroet hem met het `vingertje´... hij laat iemand parkeren en hop .... ja jullie raden het al....

Hij draait het raampje open en reageert in het Nederlands en gelijk heeft iedereen een Rood hoofd. Waarschijnlijk het volgende typische Nederlands gebruik.

Leuk thuiskomen....... Ik als iemand die net bij de beide grenzen woont schaam me dan te barsten voor `multiculturele internationale `land....... >klaagmodus uit <

Zo dat ben ik kwijt smirk

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

• Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

HaHa zelf ook mee gemaakt

Was met auto van onze duitse zaak onderweg in Amsterdam.

had geen navi en aan een voetganger vroeg ikwaar is die en die straat in

het nederlands.

zijn antwoord

je hebt nederland gevonden je hebt amsterdam gevonden dan

vind je die straat ook zoals 50 jaar geleden.

Geplaatst:

Tja, kijk eens bij de komende WK, als we van hun hebben gewonnen, hebben we de WK al gewonnen.

Had hij/zij kunnen (en volgens mij moeten) weten, alvorens te emigreren.

Nu zijn ze daar en hier buitenlanders, die maar moeten integreren en zich aanpassen.

Is voor mij trouwens de reden geweest om niet naar DL te gaan, ben je hier toch een mo..

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Dat heb je als "Ollander" ook als je in bepaalde delen van België rijdt (West Vlaanderen).Ondanks dat hun vlag geel/zwart is, hebben ze iets tegen de kentekenplaten.

Ik denk dat ze daar de Nederlanders en vooral die van Holland te brutaal vinden (al valt het rijgedrag van de gemiddelde Belg ook wel op).

Zo heb je dus overal wat.

Zou het niet eens tijd worden om in navolging van de Euro over te gaan naar eenduidige Europese kentekenplaat?

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Geplaatst:

Zo kon je vroeger in Spanje zien aan de nummerplaat waar iemand vandaan kwam. Wegens de nodige discriminatie heeft men later algemene platen gemaakt zodat je niet meer kon zien waar iemand vandaan kwam ( in het eigen land.. )

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Geplaatst:
Origineel bericht van: bigtwin
Tja, kijk eens bij de komende WK, als we van hun hebben gewonnen, hebben we de WK al gewonnen.

Had hij/zij kunnen (en volgens mij moeten) weten, alvorens te emigreren.

Nu zijn ze daar en hier buitenlanders, die maar moeten integreren en zich aanpassen.

Is voor mij trouwens de reden geweest om niet naar DL te gaan, ben je hier toch een mo..

Belachelijk commentaar. Dus omdat er blijkbaar mensen zijn die racisme 'gewoon' vinden moet de rest zich daar maar aan aanpassen? Gelukkig heb ik enigzins gezond verstand tussen de oren en zal ik welke beslissing dan ook nooit laten beinvloeden door een groep randfiguren.

En het is 'Het WK', niet 'De WK', zo zou een Buitenlander het zeggen die bezig is HET Nederlands te leren.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Het WK is goed maar de WK is ook goed.

Het Wereldkampioenschap (tegenwoordig) of De Wereldkampioenschappen (ouderwets).

Tja, wat ik verder van dit verhaal moet vinden? Niet veel. Laten we de asocialen alsjeblieft niet te belangrijk maken.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Gast schotelkop
Geplaatst:

Dit is nog niks . moet je een met usa plaaten rijden

Geplaatst:

Ik woon zelf in het grensgebied en rij met een witte kentekenplaat en heb van "het vingertje "nooit geen last. Ooit een keer dat een oud boertje me gemeen aankeek maar das al.

En de opmerkingen van die "grote tweeling " zijn een beetje kortzichtig en een beetje eng. Gelukkig denkt men hier in de buurt anders en ziet ze mij hier niet als de Auslander maar gewoon als buurtbewoner.

Naar de voetbalwedstrijden kijken we samen onder het genot van een heerlijk koud duits biertje cool

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Geplaatst:

Ik rij weleens in Duitsland met mijn gele nummerbord, en heb nergens last van :D:D:D

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Gast schotelkop
Geplaatst:
Origineel bericht van: Poetsdoekje
Ik rij weleens in Duitsland met mijn gele nummerbord, en heb nergens last van :D:D:D

Ja maar in een schoonmaak auto heb jij ook niet zo veel last he :D
Geplaatst:

Dit toont wel het verschil in beschaving aan.

Laat ik een ander voorbeeld noemen: als in Duitsland aartsvijanden Werder Bremen tegen HSV speelt lopen de fans gezamenlijk naar het stadion, niets aan de hand. Ik heb het zelf ervaren.

En in Nederland.......ach, laat maar!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Citaat:
Maar elk weekend als hij de grens oversteekt wordt hij verwelkomt in zijn eigen land met de middelvinger. Waarschijnlijk een typisch Nederlands gebruik

hmmm...vreemd.

Ik rij al 28 jaar met een Duits nummerbord en kwam daarmee vroeger heel veel in NL. In het begin iedere weekend. Later werd dat minder. Nu nooit meer. Afgezien van één maal per jaar IBC Amsterdam.
Een "anti Duits" gedrag is mij nog nooit opgevallen.
Ik reed vaak in Deventer, later Apeldoorn, Hilversum en Amsterdam rond.
Werkelijk nog nooit zulk gedrag waargenomen.
In het verkeer wordt ik met mijn Duitse nummerplaten zelfs uiterst sociaal als buitenlandse verkeersdeelnemer geaccepteerd.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjattuh
Belachelijk commentaar. Dus omdat er blijkbaar mensen zijn die racisme 'gewoon' vinden moet de rest zich daar maar aan aanpassen? Gelukkig heb ik enigzins gezond verstand tussen de oren en zal ik welke beslissing dan ook nooit laten beinvloeden door een groep randfiguren.

En het is 'Het WK', niet 'De WK', zo zou een Buitenlander het zeggen die bezig is HET Nederlands te leren.

Over belachelijk commentaar gesproken.

En om dan meteen ook maar het woord racisme erbij te slepen... Belachelijk!

En om dan over taalfouten beginnen (die er niet eens staan)... Lekker flauw, kun je hier op iedere tweede post commentaar leveren, inclusief die van jezelf.

Nee, als je in de verhouding Nederland-Duitsland Nederland-België over racisme begint, snap je die verhouding niet helemaal.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Gast hummiesat
Geplaatst:

wereldkampioenschap

resultaat:

we·reld·kam·pi·oen·schap het; o -pen 1 titel van wereldkampioen 2 toernooi om die titel

Bron: De online versie van een bekend woordenboek.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen