Ga naar inhoud

Duitse nummerplaat en het "vingertje"

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb er ook geen last van. ik ervaar het zelfs als leuker. "Onze" kentekens (die van luxemburg dus) zijn namelijk geel met zwarte letters/getallen net zoals in NL. Echter wij hebben of 2 letters en 3 of 4 getallen of alleen 5 getallen.

Nu heeft mijn auto dus een kenteken met alleen getallen en krijg daardoor veel vragende reactie's. Eerst weten ze niet met welke taal men mij moet aanspreken en dan komt de vaak in een vreselijk engels en vragen dan beduusd of ik van een of andere regerings instantie ben of iets anders omdat ze in NL nog nooit zo'n kenteken hebben gezien.

Toen in echter in D woonde had ik wel vaak dit probleem toen ik met een D kenteken naar NL kwam (zuidelijke randstad). Kreeg zelfs de vraag van mijn oma of ik even naar opa zijn fiets kon gaan kijken waar deze gebleven was. wink

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

• Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Grapjes over en weer moeten kunnen, het wordt anders als je andere bevolkingsgroepen uit gaat sluiten.

Ik vind het dan ook heel normaal dat Belgen een ander rijgedrag hebben dan de Hollanders, tenslotte moeten zij vaak kuilen in het wegdek "omzeilen". :D

Tussen Amsterdam en Rotterdam botert het al niet en als er dan een bekerfinale komt, vliegen de stenen in het rond.

Dat lijkt op primitieve stammenstrijd zoals ze dat in Afghanistan kennen.

Ik zou daar zelf niet graag aan meedoen.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Geplaatst:

In Luxemburg heb ik er ook last van.

Met NL plaat rijden staat gelijk aan een domme toerist.

Hallo, ik werk er al meer dan 15 jaar hoor.....

Dan gaat vrijwel elke Luxo boven op mijn bumper zitten.

Mijn snelheid ligt meestal iets boven het max.

Dus langzaam is het helemaal niet.

Let wel,ik ken de weg beter daar dan de inwoners zelf..

Om mij vervolgens bruut in te halen in de bebouwde kom met een gang van 80 km/h..

Maar oke ze zijn gelukkig niet allemaal zo...

Topfield 7700 Hsci , Philips 2212

Echostar ap700 , Jaeger 99 G

Triax 78cm , Triax 64cm

Geplaatst:

Ga maar eens met je gele platen en "woonwagen" over de Autobahn rijden.... Eens kijken hoeveel vingertjes je dan krijgt....

Beetje rivaliteit over en weer moet kunnen toch.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Geplaatst:

Het heeft gewoon te maken met het feit dat mensen de geschiedenis niet kunnen los laten.

Hier in België is er ook een soort ingeburgerde haat ten opzichte van Duitsers en dit omwillevan WO I en WO II.

Je krijgt dat er gewoon niet uit.

Ik heb jaren als vrachtwagenchauffeur door Duitsland gereden en daar worden buitenlanders ook niet altijd even vriendelijk behandeld. Dus het zal dus wel van beide kanten komen.

Net zoals quarto schrijft over Nederlanders met woonwagens, krijg je als vrachtwagenchauffeur ook regelmatig de vinger als je ze ook maar een beetje hindert bij bijvoorbeeld een inhaalmanoeuvre.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

""Ik vind het dan ook heel normaal dat Belgen een ander rijgedrag hebben dan de Hollanders,""

Heb ik meermaals ervaren!

Ik vind de ollanders in eigen land voorbeeldige chauffeurs, maar laat ze niet de grens overschrijden, want dan kennen ze geen grenzen meer!

Geplaatst:

Ik heb heel lang aan de Duitse grens gewoond en kom er nog regelmatig maar ik heb het nog nooit gezien.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

Het geven van de middelvinger is in Duitsland een ernstig belediging. Je kunt hiervan aangifte doen bij de politie. Neem het nummer van de auto op en getuigen.

Degene die dit dan doet krijgt hier grote problemen mee, moet een boete betalen en hij zal zich 2 x bedenken voordat ie het nog eens doet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:

je weet maar nooit, bij dat verhaal Mapi, of er ook aanleiding was voor zulk gedrag van de grensgangers met vinger

zo'n vet stinkende auto met doorboorde knalpijp, een kofferbak met 500 Watt bonke bonke techno erin, een intimiderende 3 tonner met een CO2 uitstoot van je welste, of de automobilist met gevaarlijk rijgedrag

als hier zo'n 110 decibel auto OF BROMMER voorbij rijdt krijgt ie gegarandeerd het denkbeeldige vingertje.

ciao

Good Morning Heartache

Laura Fygi, Toots Thielemans

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
je weet maar nooit, bij dat verhaal Mapi, of er ook aanleiding was voor zulk gedrag van de grensgangers met vinger

zo'n vet stinkende auto met doorboorde knalpijp, een kofferbak met 500 Watt bonke bonke techno erin, een intimiderende 3 tonner met een CO2 uitstoot van je welste, of de automobilist met gevaarlijk rijgedrag

als hier zo'n 110 decibel auto OF BROMMER voorbij rijdt krijgt ie gegarandeerd het denkbeeldige vingertje.
ciao

Nee en ja..... waarschijnlijk was de aanleiding dat die vriend van me altijd dikke vette auto's heeft van de baas..... oftwel een audi A 6 station full options... of een mercedes 320 CLS ook full option....... Dat zal de aanleiding zijn... smirk

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Geplaatst:

het was maar een verklaring voor zo'n fenomeen

ik ben niet vies van een degelijk stukkie autoblik

maar dan wel een geciviliseerd klinkende en ook qua rijgedrag.

ciao

Good Morning Heartache

Laura Fygi, Toots Thielemans

Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Het geven van de middelvinger is in Duitsland een ernstig belediging. Je kunt hiervan aangifte doen bij de politie. Neem het nummer van de auto op en getuigen.
Degene die dit dan doet krijgt hier grote problemen mee, moet een boete betalen en hij zal zich 2 x bedenken voordat ie het nog eens doet.

In Nederland is het ook strafbaar. Heb er ooit iemand een boete van 150 euro voor zien krijgen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jan Ambers
""Ik vind het dan ook heel normaal dat Belgen een ander rijgedrag hebben dan de Hollanders,""

Heb ik meermaals ervaren!
Ik vind de ollanders in eigen land voorbeeldige chauffeurs, maar laat ze niet de grens overschrijden, want dan kennen ze geen grenzen meer!

Nederlanders die in Nederland voorbeeldige chauffeurs zijn? Bestaat er dan nog een Nederland? In het Nederland waar ik woon kom ik ze niet zo vaak tegen.
Van die auto's met een man's persoon achter het stuur, die gewoon erop uit is om maar snel en hard te rijden, ten koste van alles. Lijkt wel of ze op uit zijn om de mensen te willen vermoorden met hun (lease) auto's.
Ik vind het opvallend hoe het "kleef" gedrag afneemt als je de grens oversteekt naar Duitsland.

En je weet toch waar NL voorstaat? Nur Links!
Geplaatst:

Ik vind het allemaal vreemd hoor, ik heb ook een tijd in Duitsland gewoond en heb het duitse volk als zeer sociaal ervaren. Ik moet er wel bij zeggen dat ik me ook echt in het land geïntrigeerd heb.

Maar dat kwam omdat ik er woonde en me dus moest aanpassen aan de normen en waarden van het land.

Als ik in Nederland kwam met mijn "Deutsches Auto", heb ik nog nooit 1 middelvinger gezien. Maar we praten hier over een enkeling die zich als hufter door het leven gaat. Doe je normaal en blijf je netjes is er niets aan de hand.

Mocht het in de toekomst eens bij mij gebeuren dat ik alsnog een vinger krijg, dan prik ik er doorheen en weet dat ik een zeldzaam hopeloos gevalletje ben tegengekomen.

Rustig blijven en doorgaan, die gasten leren het toch nooit.

Geplaatst:

Ik rij ook regelmatig met D/B/NL platen heb nog

nooit een verschil gemerkt tussen die landen met

verschillende platen ,alleen dat eene voorval in

amsterdam (was trouwens een oud manneke)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen