pearlpeter Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Achja er wordt nog steeds naar de duitsers verwezen dat ze de oorlog zijn begonnen, en wat ze allemaal uitgevreten hebben toen. En dat is natuurlijk ook niet goed te praten, dat vooraf. En sommige domme mensen hebben daar nog steeds last van, hoewel ze zelf de oorlog niet meegemaakt hebben. Maar laten we ook niet vergeten wat wij hollanders allemaal uitgevreten hebben. Maarja dat willen de meeste mensen het liefst vergeten, of weten het gewoon niet. Ja wat waren we toch goede handelaren in slaven, in amerika, ziet het er zwart van. En wat hebben we ons best gedaan in nederlands indié. En ook de belgen waren geen schatjes, toen in belgies kongo. Maarja zo kun je wel doorgaan. Want ook de noorder buren waren geen schatjes met hun afslachting van gehele dorpen die ze veroverde. Terwijl ABBA zo een leuke band was, en het volk nu zo gemoedelijk is. En ook die kleine italiaantjes hebben heel wat op hun kerfstok. En laten we dan maar zwijgen van de amerikanen, die bijna een geheel volk uitgemoord hebben, alleen voor een stukje grond, en nu nog steeds denken dat ze alles te vertellen hebben in de gehele wereld, en iedereen maar naar hun pijpen moet dansen. Dus laten we nu eens stoppen met het verleden, en doorgaan met de toekomst. En laten we voortaan inplaats van de middenvinger, de duim opsteken naar elkaar. Dat maakt het leven veel gemakkelijker, en gemoedelijker.
alx Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 En ik maar denken dat we de politiek er buiten zouden houden. Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Vette73 Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 Deze discussie doet mij herinneren aan wat mijn vader (oorlog bewust meegemaakt) ooit vertelde toen hij thuiskwam van zijn werk in Rotterdam (ruim 20 jaar geleden) Hij was tijdens de lunchpauze een stukje gaan wandelen in het centrum toen een Duitse tourist aan hem vroeg "Enschuldigung, wo ist hier die Aldstadt?" Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70 WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1 10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West
abrahamsat Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 Aan pearlpeter,ik ben er nog niet achter wat de mooiste stad in brabant is,is dat nu den bosch of tilburg?
pearlpeter Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 Origineel bericht van: abrahamsat Aan pearlpeter,ik ben er nog niet achter wat de mooiste stad in brabant is,is dat nu den bosch of tilburg? De stad die er tussen in ligt.
Outta space Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 Origineel bericht van: pukje Origineel bericht van: theparasol Als dat ding geen zwaailampen en sirenes opheeft mag die ook maar 120 km per uur. Geef je mij een bon, zelf ook een bon! Klopt niet helemaal als de politie(auto) melding maakt aan de meldkamer dat ze ontheffing willen mogen ze zonder zwaailicht harder rijden. Dat hebben ze altijd leuk bedacht, feit blijft dat in de wet(rvv) staat dat het alleen voorrangsvoertuigen zijn indien ze tegelijk licht en geluidssignalen voeren. Harder rijden is één maar voorrang hoeft dus niet verleend te worden. En ik heb het vaak genoeg mee gemaakt dat er een politieauto mij met een grote snelheid voorbij rijdt en even later kom ik ze bij het tankstation tegen om een balletje te eten. Nee dit is geen populaire verjaardagspraat maar keiharde realiteit.
RVP Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 Origineel bericht van: Outta space een politieauto mij met een grote snelheid voorbij rijdt en even later kom ik ze bij het tankstation tegen om een balletje te eten. Nee dit is geen populaire verjaardagspraat maar keiharde realiteit. Jaja.... Stel dat ze met te hard rijden 1 a 2 minuten op jou voor komen te liggen, want meer is snelheidswinst nooit. Dan moeten ze binnen 2 minuten, parkeren, naar binnen lopen bij de pompwinkel, balletje pakken, afrekenen, eten. Knap van de mannen. Borrelpraat dus, net als dat vingertje tegen een Duitser die je voor laat gaan.
Clarke Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 Moet je rond koffietijd/etenstijd eens in de omgeving van een politiebureau gaan staan. Dan hebben ze meer haast om op het bureau te komen dan wanneer je ze belt omdat iemand een pak slaag krijgt van een groepje tuig. Niet alles is af te doen als zijnde borrelpraat.
Outta space Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 Origineel bericht van: RVP Origineel bericht van: Outta space een politieauto mij met een grote snelheid voorbij rijdt en even later kom ik ze bij het tankstation tegen om een balletje te eten. Nee dit is geen populaire verjaardagspraat maar keiharde realiteit. Jaja.... Stel dat ze met te hard rijden 1 a 2 minuten op jou voor komen te liggen, want meer is snelheidswinst nooit. Dan moeten ze binnen 2 minuten, parkeren, naar binnen lopen bij de pompwinkel, balletje pakken, afrekenen, eten. Knap van de mannen. Borrelpraat dus, net als dat vingertje tegen een Duitser die je voor laat gaan. Nee geen borrelpraat ik zie het toch zelf. Dus ik kom laat het wellicht 2 minuten later zijn. Ik heb dezelfde tijd(nee eigenlijk nog langer, want ik parkeer wel op een parkeerplaats en niet voor een pomp) ook nodig. En ik weet nog genoeg tankstations waar je eerst een snack kan pakken en opeten en dan afrekenen. Of je haalt het gewoon uit de muur. Ik heb ook nergens beweerd dat de mannen het balletje ophebben voordat ik er ben. Maar (en nee ik ben niet heilig) wanneer ik met zo'n 130 over de snelweg rij en ik wordt ingehaald en de mannen rijden dan nog redelijk snel van me weg, dan is het mij wel duidelijk. Maar goed jij noemt het borrelpraat. Ik weet zo twee voorbeelden zelfs van misbruik van zwaailicht en sirene, waarvan één zelfs in de krant heeft gestaan. Nee de "mannen" doen prima werk maar de vraag blijft altijd wie controleert de controleur? Maar behoor je wellicht zelf tot de mannen? Of ben je zelf zo braaf of geloof je zelf nog steeds 100% in de controlerende macht. Na alle kilometers die ik inmiddels heb gemaakt, is dat mij absoluut geen 100%
bigtwin Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 Volgens mij gaat dit nu wel erg offtopic. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen