Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Helemaal gelijk BigTwin, ik heb slecht gelezen... blush

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

• Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Het is toch nog veel abacadabra met die diskmanager.

Welk volume type moet ik kiezen: basis, jbbod of RAID0?

uitgangspunt is twee schijven in te bouwen (nu zit er nog 1 in, die tweede zit nog in de Dreambox) Die twee schijven moeten alle functies van de schijven in de Dreambox overnemen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus

Wat wil je precies met die NAS gaan doen?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Die NAS ga ik gebruiken voor het opnemen en afspelen van de Dreamboxen, alles staat nu versnipperd op drie verschillende lokaties. Dat moet dus 1 volume worden met TS bestanden, iso en dvd en MP3 bestanden.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

En wil je nog iets met RAID gaan doen?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Ik wil dat er uiteindelijk 1 volume wordt gezien en niet bijvoorbeeld een D en een F schijf. Mij is uit de diskmanager niet helemaal duidelijk wat te kiezen. Omdat er op dit moment nog 1 schijf in zit valt er nog niets te kiezen, default staat hij nu op basis

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Je maakt nu al (waarschijnlijk) 1 volume aan. Dat wordt niet anders als je later er een 2de schijf bijin plaatst en voor raid1 kiest. Het volume blijft dan dus hetzelfde.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

Het werkt allemaal perfect, wederom met de netwerk browser in Pli is het heel makkelijk te mounten! Wel even geklooi gehad met wat rechten enzo en ook moest ik poorten open zetten in de modem/router.

Ik moet nu alleen nog de EPG.DAT van de harddisk naar de CF zien te krijgen, ik kan nergens vinden waar ik dat kan instellen.

Iemand suggesties?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

ikzelf gebruik een Qnap gemount via NFS dit werkt prima........alleen opnemen en afspelen gaan perfect en spoelen van een opname in SD kwaliteit gaat perfect .........maar spoelen van HD content dus niet. Ik heb nu juist weer een TB schijf in mijn 8000 gehangen. overigens wel een bekabeld netwerk 100mbit. Wat zij jullie ervaringen hiermee ?

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

uitgangspunt is twee schijven in te bouwen (nu zit er nog 1 in, die tweede zit nog in de Dreambox) Die twee schijven moeten alle functies van de schijven in de Dreambox overnemen.

Mocht je er nog niet uit zijn intussen:
basis=de 2 schijven zijn volledig onafhankelijk van elkaar
(ik gebruik dit omdat ik bevreesd ben voor recuperatie van data als het misloopt en ook voor het makkelijker wisselen van schijven, bijvoorbeeld een schijf vervangen door een grotere)
jbbod= de 2 schijven worden als één opslaggeheel behandeld (één datapartitie), dit lijkt meer te beantwoorden aan uw wensen; ik vrees dat als er één schijf crasht je de data op beide schijven zult kwijt zijn
RAID0= aaneenschakelen; een methode die gebruikt wordt om meerdere schijven te combineren tot een enkele volume. In veel gevallen wordt dit gedaan met hardware controllers. Lijkt mij nog riskanter.

Geplaatst:
Origineel bericht van: freaky
ikzelf gebruik een Qnap gemount via NFS dit werkt prima........alleen opnemen en afspelen gaan perfect en spoelen van een opname in SD kwaliteit gaat perfect .........maar spoelen van HD content dus niet. Ik heb nu juist weer een TB schijf in mijn 8000 gehangen. overigens wel een bekabeld netwerk 100mbit. Wat zij jullie ervaringen hiermee ?

Ik heb zojuist even een HD opname weggeschreven en tegelijk een HD opname bekeken en ook nog een SD opname weggeschreven.

Ik kan de HD opname prima bekijken en doorspoelen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: riji

Mocht je er nog niet uit zijn intussen:
basis=de 2 schijven zijn volledig onafhankelijk van elkaar
(ik gebruik dit omdat ik bevreesd ben voor recuperatie van data als het misloopt en ook voor het makkelijker wisselen van schijven, bijvoorbeeld een schijf vervangen door een grotere)
jbbod= de 2 schijven worden als één opslaggeheel behandeld (één datapartitie), dit lijkt meer te beantwoorden aan uw wensen; ik vrees dat als er één schijf crasht je de data op beide schijven zult kwijt zijn
RAID0= aaneenschakelen; een methode die gebruikt wordt om meerdere schijven te combineren tot een enkele volume. In veel gevallen wordt dit gedaan met hardware controllers. Lijkt mij nog riskanter.

Ik ga morgen de tweede schijf erbij plaatsen, ik ben benieuwd hoe dat gaat. Ik ben maar in één ding geïnteresseerd en dat is dat er één gedeelde map door de dreamboxen wordt gezien en dat als de eerste disk vol is door wordt gegaan op de tweede.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Dat houdt dus in dat als 1 van de disks kapot gaat je dus alles kwijt bent. Een soort raid0 dus waar een opname wordt gestriped over 2 disks zonder redundancy.

Ik prefereer liever raid1. Wat jij wil ken ik niet.

Gert.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Catastrofus
Dat houdt dus in dat als 1 van de disks kapot gaat je dus alles kwijt bent. Een soort raid0 dus waar een opname wordt gestriped over 2 disks zonder redundancy.
Ik prefereer liever raid1. Wat jij wil ken ik niet.

Gert.

Maar heb jij dan jouw opnames op twee verschillende mounts staan?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen