Tonskidutch Geplaatst: 23 april 2010 Geplaatst: 23 april 2010 toch mag de een of de ander die reactie nemen voor wat het is. ik heb zelf overigens een linux PC ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
Neptunus Geplaatst: 23 april 2010 Auteur Geplaatst: 23 april 2010 Ongeveer 1tb overgebracht, dat ging goed maar ik heb wel een probleem. De NAS is even uit geweest en dan valt de mount dus weg. Daardoor is een opname niet gemaakt. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de verbinding automatisch weer wordt hersteld als de NAS even uit is geweest? Image is openpli Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
riji Geplaatst: 23 april 2010 Geplaatst: 23 april 2010 Origineel bericht van: Neptunus Ongeveer 1tb overgebracht, dat ging goed maar ik heb wel een probleem. De NAS is even uit geweest en dan valt de mount dus weg. Daardoor is een opname niet gemaakt. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de verbinding automatisch weer wordt hersteld als de NAS even uit is geweest? Image is openpli Als je de mount gedaan hebt door een extra regel in het fstab bestand, volstaat het, mits de reeds NAS operationeel is, de dreambox daarna te herstarten.
klinkie Geplaatst: 23 april 2010 Geplaatst: 23 april 2010 ik heb zelf een qnap ts210 mijn 8000 en 7025 gemount op de qnap.(cifs) hd opnemen/afspelen via de 8000 heb ik geen problemen mee. dat zeg ik ..............linux
M€®LïÑ Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 Waarom gebruik je eigelijk cifs ? een windows netwerk protocol terwijl de rest op linux draait ? nfs lijkt mij meer voor de hand liggend. Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!
Neptunus Geplaatst: 24 april 2010 Auteur Geplaatst: 24 april 2010 Origineel bericht van: M€®LïÑ Waarom gebruik je eigelijk cifs ? een windows netwerk protocol terwijl de rest op linux draait ? nfs lijkt mij meer voor de hand liggend. Is het bovendien niet zo dat CIFS langzamer is dan NFS? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Tonskidutch Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 het ligt een beetje aan de NAS en firmware bij de ts209pro met de laatste firmware is er een kleine snelheids winst met nfs maar ook cifs werkt al naar genoegen als je op de grens van throughput zit met een specifiek model en merk NAS inzake het mount fstype dan kies je altijd die iets snellere NFS als het niet erg veel verschil uitmaakt dan is het toch aan de gebruiker zelf? m.a.w. als je NAS snel genoeg is, maakt het niets uit ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
klinkie Geplaatst: 24 april 2010 Geplaatst: 24 april 2010 m.a.w. als je NAS snel genoeg is, maakt het niets uit inderdaad,voorheen met mijn ts109 kreeg ik nfs niet aan de praat. na vervanging van de ts109 naar de ts 210 hebik het argelaten dat zeg ik ..............linux
Scheermes Geplaatst: 9 mei 2010 Geplaatst: 9 mei 2010 Zijn er al mensen die de Synology DS110j NAS gebruiken? Ik zit er over te denken om hem te kopen en te gebruiken icm mijn 500HD. Ben benieuwd naar de ervaringen. Deambox 500HD - Dreambox 7020S - [uit de collectie: Nokia Mediamaster 9500 Allsas cam]
riji Geplaatst: 9 mei 2010 Geplaatst: 9 mei 2010 Origineel bericht van: Scheermes Zijn er al mensen die de Synology DS110j NAS gebruiken? Ik zit er over te denken om hem te kopen en te gebruiken icm mijn 500HD. Ben benieuwd naar de ervaringen. Als het enigszins kan, neem een model geschikt voor 2 harde schijven.
Scheermes Geplaatst: 10 mei 2010 Geplaatst: 10 mei 2010 Origineel bericht van: riji Origineel bericht van: Scheermes Zijn er al mensen die de Synology DS110j NAS gebruiken? Ik zit er over te denken om hem te kopen en te gebruiken icm mijn 500HD. Ben benieuwd naar de ervaringen. Als het enigszins kan, neem een model geschikt voor 2 harde schijven. Aan zitten denken maar ik hecht relatief weinig waarde aan opgenomen spul. Dus een eventuele HD failure overleef ik wel. Data die ik echt waardevol vind staat ook bij Google. Deambox 500HD - Dreambox 7020S - [uit de collectie: Nokia Mediamaster 9500 Allsas cam]
Neptunus Geplaatst: 10 mei 2010 Auteur Geplaatst: 10 mei 2010 Origineel bericht van: Scheermes Zijn er al mensen die de Synology DS110j NAS gebruiken? Ik zit er over te denken om hem te kopen en te gebruiken icm mijn 500HD. Ben benieuwd naar de ervaringen. Ik heb het grotere broertje, de DS201 sinds twee weken en het bevalt uitstekend, makkelijk via een web user interface in te stellen. Wel moest ik de NFS verbindingen omzetten naar CIFS maar dat is een OpenPli issue, en ook weer makkelijk uit te voeren. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Scheermes Geplaatst: 10 mei 2010 Geplaatst: 10 mei 2010 Origineel bericht van: Neptunus Origineel bericht van: Scheermes Zijn er al mensen die de Synology DS110j NAS gebruiken? Ik zit er over te denken om hem te kopen en te gebruiken icm mijn 500HD. Ben benieuwd naar de ervaringen. Ik heb het grotere broertje, de DS201 sinds twee weken en het bevalt uitstekend, makkelijk via een web user interface in te stellen. Wel moest ik de NFS verbindingen omzetten naar CIFS maar dat is een OpenPli issue, en ook weer makkelijk uit te voeren. Bedoel je niet de DS210? Ik zie dat die ook een cpu heeft van 800mhz en 128mb ram. De wat duurdere nassen van qnap en synology zitten op 1,2Ghz. Zou dit voor de opnames nog wat uitmaken of is 800Mhz genoeg? Deambox 500HD - Dreambox 7020S - [uit de collectie: Nokia Mediamaster 9500 Allsas cam]
Catastrofus Geplaatst: 10 mei 2010 Geplaatst: 10 mei 2010 Ik vermoed dat het wel voldoende zal zijn. Heb zelf een Synology ds209+II en die zit ook maar op 1 GHz en de performance is uitstekend. Gert. Origineel bericht van: Scheermes Origineel bericht van: Neptunus Origineel bericht van: Scheermes Zijn er al mensen die de Synology DS110j NAS gebruiken? Ik zit er over te denken om hem te kopen en te gebruiken icm mijn 500HD. Ben benieuwd naar de ervaringen. Ik heb het grotere broertje, de DS201 sinds twee weken en het bevalt uitstekend, makkelijk via een web user interface in te stellen. Wel moest ik de NFS verbindingen omzetten naar CIFS maar dat is een OpenPli issue, en ook weer makkelijk uit te voeren. Bedoel je niet de DS210? Ik zie dat die ook een cpu heeft van 800mhz en 128mb ram. De wat duurdere nassen van qnap en synology zitten op 1,2Ghz. Zou dit voor de opnames nog wat uitmaken of is 800Mhz genoeg? 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
bigtwin Geplaatst: 10 mei 2010 Geplaatst: 10 mei 2010 Ik volg dit draadje al even, maar de beste optie is volgens mij nog niet genoemd: Zelfbouw, 1,6 Ghz dual core, 2 Gb memory minimaal 4 disks rechtstreeks op het bord aangesloten etc. etc. Voor de helft of een derde van de prijs van 4 disk qnaps of vergelijkbaar en dat alles draaiend onder de 40 Watt. Ben je daarnaast niet gebonden aan de apps die de leverancier biedt, maar doe je met het ding wat je wilt... ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen