Ga naar inhoud


groen scherm


j.f.otten

Aanbevolen berichten

Goedenavond allemaal,

 

Ik heb sinds vorige week een Vu+ Duo en ik heb sinds vanavond een raar probleem. Als ik hem aanzet, dan krijg ik na een minuut of 3 een groen scherm, dan moet ik even 30 sec. wachten en dan zie ik weer beeld, maar meeteen krijg ik weer een groen scherm en dat blijft zo doorgaan.

 

Ik heb de nieuwste Pli gedownload en die erin gezet, maar het probleem blijft. Ook met de knop achterop uit zetten en weer aan zetten help niet. Wat kan er mis zijn?

 

groet,

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: ppaap
Hai,

Nieuwe skin er in gezet ?

gr ppaap


Nee. Nadat ik dit voor het eerst had, opnieuw Pli geinstalleerd en voor de rest er niets in gezet. Maar nog blijf ik het probleem houden. Gisteren avond helemaal uitgezet, met de knop en vanmorgen weer aangezet. Nu kon ik twee keer zappen en nu zit hij vast. Ik zie een stilstaand beeld met twee radertjes. Dus nu moet ik hem weer uit en aan zetten. Er gaat iets niet goed.

Kan het zijn dat er een nieuwe update is gekomen waardoor er problemen zijn? want dan zou ik toch een image van een paar dagen terug kunnen nemen en die installeren?


groet,
Jeroen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: j.f.otten
Origineel bericht van: ppaap
Hai,

Nieuwe skin er in gezet ?

gr ppaap


Nee. Nadat ik dit voor het eerst had, opnieuw Pli geinstalleerd en voor de rest er niets in gezet. Maar nog blijf ik het probleem houden. Gisteren avond helemaal uitgezet, met de knop en vanmorgen weer aangezet. Nu kon ik twee keer zappen en nu zit hij vast. Ik zie een stilstaand beeld met twee radertjes. Dus nu moet ik hem weer uit en aan zetten. Er gaat iets niet goed.

Kan het zijn dat er een nieuwe update is gekomen waardoor er problemen zijn? want dan zou ik toch een image van een paar dagen terug kunnen nemen en die installeren?


groet,
Jeroen



Toevallig er een harddisk al in zitten ??? of iets in de USB poorten ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
herken ik als hdmi-probleem.
dat protocol is niet helemaal eenduidig, en sterk afhankelijk bovendien van je kabel.
klinkt raar, maar waar, ik heb er een andere kabel tussen gezet en probleem was over.


Stefan, dit klinkt inderdaad raar. maar ik heb hier nog ergens een andere HDMI kabel liggen, dus die zal ik eens proberen!! Eerlijk gezegd dacht ik dus aan de software of aan de tuners, maar als dit de oplossing is, hoor je mij niet klagen.

@iedereen,
is er een manier om het gehele geheugen leeg te maken en zo weer opnieuw te beginnen, want ik heb het idee dat er dingen in blijven zitten als ik de image erop nieuw in zet via usb stick. Of lijkt dit maar zo en is dat niet zo?

groet,
Jeroen
Link naar reactie
Delen op andere sites

j.f.otten,

ik heb meermaals met usb geflashed en geen enkele aanwijzing kunnen vinden dat er residu's in blijven staan.

 

je kunt natuurlijk wel ook eens met de nulmodemkabel en het VUplus flashtool proberen... maar ik denk dat er geen verschil is.

 

als je overigens via telnet erin gaat kun je zien hoeveel geheugen momenteel gebruikt wordt

telnet ip.van.de.vu

root

passwd

df

 

ciao

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een andere hdmi kabel er in gezet en ik heb een image van een paar dagen geleden erin gezet. Maar nog steeds mag het niet helpen. ik kan alles normaal erin zetten totdat ik de zenders gescant heb en ga zappen. Laatste keer heb ik de image erop gezet zonder dat ik iets anders erbij geinstalleerd heb. Dus wie heeft nog tips? Anders ga ik hem volgende week omruilen voor een nieuwe.

 

groet,

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ppaap
Probeer eens de fabrieks software er op te zetten en dan installeren en daarna de pli van 2of 3 dagen geleden er op zetten , nog een tip Harddisk eens loskoppelen en dan kijken wat die doet

ppaap


Ppaap,

ik heb inderdaad fabrieks software erop gezet. Dit werkte nog niet goed. Toen nog een keer gedaan en dat liep goed. Toen de Pli van 10 april erop gezet en nu werkt het weer. Ik heb nog wel een ander probleem nu, maar dat zal ik in een nieuw topic vragen.

Jeroen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...