Ga naar inhoud


KPN Funke buiten antenne, met twee ontvangers


Gast Roger Vdheijden

Aanbevolen berichten


Gast Roger Vdheijden
Origineel bericht van: EdjeKroketje
Gewoon een splitter er tussen zetten die van beide kanten de 5 volt doorlaat. Niet moeilijk doen, dit werkt altijd. De VFC 0421 SF van Hirschmann is zo'n ding die ik wel eens heb gebruikt.


Zo'n Triax-Hirschmann VFC 0421 SF laat dus altijd maar 5 volt door richting antenne? Dus stel beide ontvangers geven tegelijk 5v af, dan gaat er toch maar 5v naar de antenne? Ik heb eens wat zitten zoeken naar de specs van die splitter, maar kan weinig vinden over de voltages. In dat geval is zo'n KPN Funke antenne een mogelijk alternatief.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Roger Vdheijden

Die Wittenberg SN 20 DVB-T is inderdaad ook best een goed alternatief. Ik wil een relatief kleine antenne op de schoorsteen hebben (zonder mast). Daarom vind ik die KPN Funke antenne zo handig. Aan de schoorsteen valt ie eigenlijk nauwelijks op. M'n vader heeft die KPN Funke en ontvangt er zonder problemen 59 zenders mee, waarvan de verste van 63 km afstand komen (Düsseldorf). Nadeel is die 5v voeding (maar dat is blijkbaar op te lossen met een splitter die altijd max. 5v door laat richting antenne).

 

Kortom, wat is technisch beter? KPN Funke of Wittenberg SN 20 DVB-T antenne? Digitenne zendmast staat op slechts 5 kilometer (dat komt dus altijd wel maximaal binnen), het gaat zich met name om de goede ontvangst van Düsseldorf dat op 63 kilometer afstand ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...