Karlosax Geplaatst: 17 april 2010 Geplaatst: 17 april 2010 De beeldbuis gaat vrijwel direct, nog voordat het elektronisch gordijn geheel geopend is, op zwart. Andere functies , geluid zijn wel voorhanden. Iemand bekend met deze klacht?
columbo Geplaatst: 18 april 2010 Geplaatst: 18 april 2010 Elektronisch gordijn?wat is dat voor onzin,.Eerst meten is weten.Luminantie of Gloeispanning Of G2 Spanning niet aan wezig.
Steve Geplaatst: 18 april 2010 Geplaatst: 18 april 2010 controleer de beeldbuisprint op slechte solderingen.en als je een beeldbuis tester hebt ,test dan eerst de buis even.
Steve Geplaatst: 18 april 2010 Geplaatst: 18 april 2010 deze modellen hebben wel degelijk een electronisch gordijn.
iemand Geplaatst: 18 april 2010 Geplaatst: 18 april 2010 Tja dat moet je "gezien" hebben; soort theater waar gordijn open gaat bij de voorstelling en aan het einde weer dicht ;-)) gr. Erik
Karlosax Geplaatst: 21 april 2010 Auteur Geplaatst: 21 april 2010 De beeldbuisprint ziet er goed uit Helaas geen beeldbuis tester in bezit, maar er komt wel gloed uit de hals. De sticker van het typenr. is niet aanwezig evenzo ontbreekt een schema in de kast. Wat opvalt is een zwarte strook (papier ?) met tape op de achterkant van de buis geplakt... Dit toestel is een second life die nu inmiddels 16 jaar oud is. Mijn eerste Avant was op de zelfde leeftijd defect geraakt, toeval?
Steve Geplaatst: 22 april 2010 Geplaatst: 22 april 2010 het schema staat op de server,(wat heb je eigenlijk al gemeten ?)
Karlosax Geplaatst: 22 april 2010 Auteur Geplaatst: 22 april 2010 Ik heb het schema van je server opgehaald, helaas kan ik het niet openen. Acrobat geeft steeds foutcode -36
Karlosax Geplaatst: 22 april 2010 Auteur Geplaatst: 22 april 2010 Met Firefox lukte het binnenhalen zonder probleem.
Karlosax Geplaatst: 24 april 2010 Auteur Geplaatst: 24 april 2010 Nou breekt m'n klomp, Kom ik eindelijk aan meten toe, geeft het apparaat geen kik meer. Hij is een paar dagen van spanning af geweest, nu de stekker er weer in en er gebeurd helemaal niets... Geen standby, geen rood lampje, zie ik een beveiliging over het hoofd?
Karlosax Geplaatst: 26 april 2010 Auteur Geplaatst: 26 april 2010 Met het schema en de meetpunten op de beeldbuisprint de volgende waarden gevonden. 3D102 =179,9 V 3D202 =179,9 V 3D302 - 180,3 V Bij toeval de aan/uit knop onder het beeldscherm gevonden. Was bij de vorige Avant al mooi weggewerkt aan de achterkant... Maar deze is waarschijnlijk ongemerkt op uit- gegaan tijdens verplaatsen.
Gast satidiot Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Citaat: Wat opvalt is een zwarte strook (papier ?) met tape op de achterkant van de buis geplakt... Die strook papier heeft B&O erin geplakt zodat je van buitenaf niet kan zien dat er een Philips beeldbuis in zit. Wat je kan doen is even de G2 potmeter wat opdraaien. Dingen als een elektronisch gordijn enz. hebben dan geen invloed en je zal dan een scherm moeten krijgen met wat terugslaglijnen. krijg je dat niet dan is er waarschijnlijk een (hoog)spanning weg... Beeldbuizen zijn overigens ERG vaak stuk.... Meestal overheerst er dan één kleur en/of gaat de TV zomaar uit.
Karlosax Geplaatst: 27 april 2010 Auteur Geplaatst: 27 april 2010 Inderdaad bij opdraaien van G2 (screen) komt een Magenta kleur op het scherm met terugslaglijnen. Wat is de volgende stap?
columbo Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 RGB signaal op de kleur eind trappen kontroleren met een scoop.
Karlosax Geplaatst: 27 april 2010 Auteur Geplaatst: 27 april 2010 Kan het ook zonder scoop? En zo ja op welke manier?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen