Gast satidiot Geplaatst: 22 juni 2010 Geplaatst: 22 juni 2010 Ik heb gekeken naar de beeldbuis die ik nog heb. En helaas het verkeerde type... Ik heb een W66ESF012X44 en dat is één voor een oude versie 50Hz Avant... Misschien wel pas te maken, ik heb er ook een complete "defelction unit" bij die bij dit type beeldbuis hoort. Echter lijkt het me geen verstandige actie geziend e leeftijd en waarde van het toestel... Het gloeidraadje wat onderbroken is lijkt me sterk. Dat heb ik zelden meegemaakt in mijn cariere als TV reperateur. Wat wel vaak gebeurt is dat één kleur geen emmisie meer heeft en dus niks meer doet op de tester. Soms helpt regeneren. 90% van deze type's beeldbuis zijn echter heopeloos verloren....
Karlosax Geplaatst: 22 juni 2010 Auteur Geplaatst: 22 juni 2010 Goed dat je even gekeken hebt, helaas voor mij niet het goede type. Over de gloeidraad heb ik me misschien ,als leek, verkeerd uitgedrukt, ik stond erbij toen Steve de beeldbuistester inschakelde, met als resultaat geen uitlezing op het groene kanon... Als het niet te begrotelijk wordt ga ik nu langs andere kanalen op zoek naar de juiste BB.
Steve Geplaatst: 23 juni 2010 Geplaatst: 23 juni 2010 in deze buis is wel degelijk een gloeidraad stuk.
Gast satidiot Geplaatst: 24 juni 2010 Geplaatst: 24 juni 2010 Ok, dat zie je niet vaak. Maar het is niet onmogelijk.
Lemming Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 Heb het vroeger wel vaker gehad. Met name de blaupunkt tv's(fm 120 chassis). Philips eigenlijk nooit (k7 tot k40) Die k7 en k8 die ik heb hebben nog een zeer mooi beeld. Jammer eigenlijk dat philips zo'n slechte beeldbuizen heeft gemaakt. Vooral de laatste 10 jaar, met name de esf buizen.
Gast satidiot Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Die Blaupunkt buizen hadden dat vaker ja... De wat nieuwere Blaupunkts en Grundigs ook.. De Videocolor buizen waren dat geloof ik, en dan hoofdzakelijk de buizen met een dunne hals. De laatste generaties Philips buizen zijn idd behoorlijk bagger. Toen ik nog TV's repareerde werd er bij een Pihilips buis meteen argwanend gekeken...
Karlosax Geplaatst: 4 juli 2010 Auteur Geplaatst: 4 juli 2010 Allemaal leuk en aardig maar ik zoek een ERF en dan meer specifiek de : W66ERF041x044 De webwinkels die ze tot voor kort nog in het assortiment hadden voor rond de 120 euro hebben die niet meer of anders wordt er de dure versie van 700 euro aangeboden... Iemand nog ideeën voor een goed adres?
columbo Geplaatst: 4 juli 2010 Geplaatst: 4 juli 2010 Het is mogelijk dat er een ruil BB beschikbaar is, ik zal een kennis in Emerich DE morgen eens bellen,of mailen,meschien dat hij er nog aan kan komen,heeft vroeger in BB gehandeld,alleen is het BB tijdperk eigenlijk voor bij.ik heb mijn BB tv al 1 1/2 jaar verkocht,heb nu een 3e hands LG 42"plasma.ik mis mijn toen 4a5 jaar oude Telefunken echt niet.dit wat ik nu heb heeft veel scherper beeld ,en net zoveel licht,en mooie kleuren en geen arte fakten.en bijna geen moiré.
Gast satidiot Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Er is ook een optie om er een andere buis in te hangen, in combinatie met een andere deflectie unit. Bij welke type's dit wel en niet kan weet ik niet.... De buis die ik heb liggen is ook in de aanbieding gekocht, omdat het een artikel was waar de vraag minder naar zal worden. Heb je al eens bij B&O in Naarden geinformeerd?
Drs. IJzerbout Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Ik zou die TV nu eindelijk z´n dodenrust gunnen. Die buis is naar het buizenwalhalla. Geen geld en moeite meer insteken..het geld dat je aan die TV zou gaan besteden is beter besteed aan een nieuw HD scherm. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
columbo Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Het eide is reeds genaderd,de beeld buizen zijn op.ook in Duitsland niets meer verkrijgbaar.Dus einde verhaal.
Karlosax Geplaatst: 6 juli 2010 Auteur Geplaatst: 6 juli 2010 Origineel bericht van: Karlosax Inmiddels een LG 42" LE8500 LedTV aangeschaft en kijken nu een week digitaal en HD ,doordat het scherm nu een sprong groter is dan voorheen (28") hebben we de kamer toch anders moeten inrichten. Hiermee gaat het idee om de Avant als TV stand te gebruiken ook in de prullenbak. Het is geen plasma geworden omdat die bij foto weergave geen stilstaand plaatje kan tonen. Het beeld flikkert net als een TLbuis... Zoals eerder gepost kijk ik al HD Wat ik met deze Avant voor heb is om met niet al te veel investering een kamer bewoner nog wat third live B&O genot te gunnen.
cornea Geplaatst: 15 juli 2010 Geplaatst: 15 juli 2010 De W66esf012X44 past in de avant en is gewoon leverbaar soms wel juk overzetten en veel geometrie afstellingen. Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.
Karlosax Geplaatst: 15 juli 2010 Auteur Geplaatst: 15 juli 2010 Ja dat is dezelfde die Satidiot nog had liggen , geschikt voor de oude avant die met 50 herz techniek. Ik denk niet dat dat erg handig is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen