B17 Geplaatst: 22 april 2010 Geplaatst: 22 april 2010 Yep werkt weer als vanouds! B17 Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.
Kabeltje87 Geplaatst: 22 april 2010 Geplaatst: 22 april 2010 Origineel bericht van: Apple740 ESPN-HD krijg ik geen data meer van binnen. ESPN-HD toegevoegd. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
kistedu Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Heb sinds kort Gemini 5.0 op mijn DM8000. Deze plugin kan niet geinstaleerd worden wegens nieuwe kernel van Gemini ( 1.6 ) denk ik. Hopelijk een nieuw versie binnenkort.
Rytec Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Heeft het Gemini team nog geen deftige EPG plugin? Ik las op hun forum ook al meerdere vragen hiernaar maar blijkbaar hebben ze er geen oren naar en ik vrees dat het Pli-team ook niet zit te wachten om steeds het opknapwerk voor een ander te doen. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Gast MiLo Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Origineel bericht van: kistedu Deze plugin kan niet geinstaleerd worden wegens nieuwe kernel van Gemini ( 1.6 ) denk ik. Waarom "denk" je dat? Aangezien ik hem kan draaien op een Windows PC, zou een dreambox met alleen maar een andere kernel een fluitje van een cent moeten zijn...
kistedu Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: kistedu Deze plugin kan niet geinstaleerd worden wegens nieuwe kernel van Gemini ( 1.6 ) denk ik. Waarom "denk" je dat? Aangezien ik hem kan draaien op een Windows PC, zou een dreambox met alleen maar een andere kernel een fluitje van een cent moeten zijn... Ik denk, hehe, omdat zlib pytons kunnen niet geistaleerd worden en bij xmlimport installatie krijg ik fout, iets van " xmlttv epgimport kan niet gevonden worden bij extensions". Pls help Milo bedankt
Gast MiLo Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 python-compression, python-zlib enzo moeten door je image-bakker worden aangeleverd, daar kan ik niks aan doen nee. Want die zijn WEL binair.
Zatter Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 bron: Rytec.be How to install xmltv-import on Enigma2 NON-Pli-images : After the installation of another Enigma2 image (Gemini, Ozoon, Newnigma, LT) you have to install a few more files in this image. Download the file python_ipks.zip above and unzip it on your computer. Also download the latest file enigma2-plugin-extensions-xmltvimport_x.x-rxx_mipsel.ipk to your computer. Use for example DCC to connect to your dreambox. Then copy the following files to the folder /tmp on your dreambox : python-zlib_2.5.1-ml4_mipsel.ipk python-compression_2.5.1-ml4_mipsel.ipk python-shell_2.5.1-ml4_mipsel.ipk python-html_2.5.1-ml4_mipsel.ipk enigma2-plugin-extensions-xmltvimport_1.0-rxx_mipsel.ipk For Gemini users ; go to blue panel in Gemini and select filemanager, browse to the folder /tmp and select first the python-zlib file and press the green button to install this package. Next we select the python-compression for installation then python-html, then python-shell, then we select the xmltv-import plugin and install it too. After the installation download the latest rytec.sources.xml file from here, unzip and copy it to the folder /etc/epgimport on your box. Now restart Enigma2 and you should be able to activate the EPGimport through the applications panel. For other users who do not have a filemanager in their image, they can make a Telnet session to the box and install the ipk's by using the command "ipkg install /tmp/python-zlib_2.5.1-ml4_mipsel.ipk" Dit gold voor de 1.5. Dus als je juiste versie voor 1.6 vind dan kun proberen het alsnog te installeren. Marcel DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.
Zatter Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Ik ga eens uitzoeken hoe ik dit kan omzeilen: * ERROR: Cannot satisfy the following dependencies for enigma2-plugin-extensions-xmltvimport: * libpython2.5-1.0 (>= 2.5.1) * * Cannot find package enigma2-plugin-extensions-xmltvimport. Package: enigma2-plugin-extensions-xmltvimport Version: 1.0+git24+c524b6d0e0023a9c6c4b96a568ca17dc53a0a773-r20 Description: Imports xmltv files into the EPG cache of enigma2 Section: base Priority: optional Maintainer: MiLo, rytec @ pli-images.org Architecture: mipsel OE: enigma2-plugin-extensions-xmltvimport-1.0+git24+c524b6d0e0023a9c6c4b96a568ca17dc53a0a773 Homepage: unknown Depends: python-compression, python-shell, python-core, libpython2.5-1.0 (>= 2.5.1), libgcc1 (>= 4.1.1), libc6 (>= 2.3.5+cvs20051107) Recommends: enigma2-plugin-extensions-xmltvimport-rytec Source: git://openpli.git.sourceforge.net/gitroot/openpli/plugin-xmltvimport;protocol=git In 1.6 zit libpython2.6-1.0 dus effe studeren. Er is al rekening meer gehouden zie ik: lrwxrwxrwx 1 root root 19 Jan 1 1970 libpython2.5.so.1.0 -> libpython2.6.so.1.0 lrwxrwxrwx 1 root root 19 Jan 1 1970 libpython2.6.so -> libpython2.6.so.1.0 -r-xr-xr-x 1 root root 1575300 Jan 1 1970 libpython2.6.so.1.0 /usr/lib/opkg/info/libpython2.6-1.0.list /usr/lib/opkg/info/libpython2.6-1.0.control /usr/lib/opkg/info/libpython2.6-1.0.postinst /usr/lib/libpython2.6.so.1.0 /usr/lib/libpython2.5.so.1.0 /usr/lib/libpython2.6.so Nu nog de dep onschadelijk maken. De andere dependencies zijn al voldaan....denk ik tenminste. Marcel DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.
Zatter Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Hij doet het. Wel op eigen risico want heel wat regeltjes genegeerd. De twee ontbrekende python*** dependencies installeren Ik en symbolic link aan gemaakt voor de python26 dir maar ik denk dat niet echt hoefde. lrwxrwxrwx 1 root root 9 May 3 21:57 python2.5 -> python2.6 drwxr-xr-x 8 root root 0 May 3 22:10 python2.6 daarna geïnstalleerd met --nodeps Ik heb de /etc/epgimport/ dir aangemaakt xml bestanden erin gekopieerd Button: blue - epg naam veranderen van gemini.epg.dat in epg.dat Button: green Marcel o ja, wel opnieuw booten DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.
Zatter Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Verder instelling voor GP 5.0 Button: blue - settings - epg off off off 15 min (maakt verder niet uit) off on epg.dat /media/hdd off Button: green Marcel DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.
kistedu Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Origineel bericht van: Zatter ..... Ik stel op prijs jouw inzet om deze "probleem" op te lossen maar ik heb weinig of zegmaar nihil verstand van linux. Enige wat mij helpt zijn kantenklaar files. Kan je mischien hier deze pythons uploaden ??? mvgr
Gast MiLo Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Als je python-compression hebt, kun je hem waarschijnlijk wel geforceerd installeren (-force-depends ofzo). De rest heeft hij niet echt nodig (de compiler heeft die erin gepropt), maar als die ontbreken kan hij de C code niet gebruiken, valt terug op "puur" Python, en dan duurt de import veel langer op images zonder "Oudeis" patch.
Zatter Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Meer info van Milo over de "Oudeis" patch: Patches: - Geen patch: De box moet (enigma2) opnieuw opstarten om de EPG te laden. Tijdens het lopen hapert de UI wel eens een beetje. - CrossEPG: Net als bij geen patch wordt de EPG data in epg.dat geschreven. Aan het einde wordt het "load" commando gegeven om deze in te lezen. - Oudeis: De EPG data wordt direct ingelezen en is meteen toegankelijk, ook terwijl de plugin nog loopt. Meestal is er niets te merken van het inladen. - PLi: Als oudeis, maar de plugin loopt ook nog in een aparte 'thread' zodat er geen merkbare invloed op de GUI en andere componenten is. Het duurt bij een kwartier voordat ik 8 MB aan EPG binnen heb en de Enigma start dan vanzelf opnieuw en de EPG data wordt ingelezen in zo'n 3 tot 4 seconden waarna je weer kunt genieten van het werk van Milo en Rytec. Marcel DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.
Zatter Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Je voelt hem zeker al aankomen....een Dreambox is een hobby-box!! OK hier een stukje handleiding: FPT het programma Milo naar de directory /tmp Open een dos-box (start - uitvoeren - cmd[enter] (in typen)) Je ziet nu een DOS prompt typ: telnet jouw_IP-nummer_dreambox typ: cd /tmp[enter] typ: ipkg install python-compression[enter] typ: ipkg install enigm typ: [TAB] typ: --nodeps[enter] toelichting: de tekst binnen [ ] is de gelijk aan de tekst op de betreffende toets op jouw toetsenbord...afgezien van de schrijfwijze met of zonder hoofdletter(s) toelichting 2: een alternatief voor telnet is Putty en dat is een programma welke je eenvoudig kunt zoeken door bij Google op Putty te zoeken. Ga nu weer naar je FTP programma en maak de directory /etc/epgimport aan Kopieer nu ook de twee XML bestanden van Rytec in die /etc/epgimport directory Nu nog je GP 5.0 aanpassen zodat de EPG bestanden ook worden ingelezen en dat gaat met je afstandbediening: Button: blue - settings - epg off off off 15 min (maakt verder niet uit) off on epg.dat /media/hdd off Button: green Herstart de Enigma en kijk nu of met Button: green - OK - blue of je nu de Rytec lijsten hebt staan en selecteer de lijsten die je wilt hebben. Ik hoop dat ik je wat verder geholpen heb. Marcel DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen