Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: tisten
Origineel bericht van: Kabeltje87
Citaat:
ipkg install enigma2-plugin-extensions-xmltvimport_1.0-r16_mipsel.ipk --nodeps

De meest recente versie is enigma2-plugin-extensions-xmltvimport_1.0-r20_mipsel.ipk te vinden op www.rytec.be

Willy

Bij mij, in gemini2 - 5 , maakt laatste versie van rytec geen bestand: /etc/epgimport aan, vandaar gebruik ik een oudere versie.
Johan

Als je die directory handmatig aanmaakt en de Rytec source file erin plaatst, werkt het prima met de nieuwste versie, althans bij mij wel.

B17 cool

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

• Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: tisten
EPG met Gemini2 versie 5.
Vandaag het volgende gedaan om de EPG van rytec te activeren:
met de softwaremanager,inbegrepen bij Gemini2 versie 5, onderstaande python software geïnstaleerd.
python-zlib
python-compression
python-shell
python-html

Dan met tenet de xmltvimport geforceerd installeren:
ipkg install enigma2-plugin-extensions-xmltvimport_1.0-r16_mipsel.ipk --nodeps
En de EPG in Gemini afgesteld zoals Rytec voorziet.

Blauwe knop->instellingen->EPG
uit
uit
uit

15 min (speeltgeen rol)
uit

aan
epg.dat
/media/hdd
uit
Herstarten en proberen
Salut!

Ik zou niet vorige versie van python software gaan proberen te gaan installeren. Zoals ik als zei en B17 zegt de /etc/epgimport directory handmatig aanmaken de twee XML bestanden van Rytec er in plaatsen.

Marcel

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Geplaatst:

Posting van Chaoz: link naar het topic en het staat onderaan

Known Issue’s :

There are incompatibility problems if you use Gemini 4.5 or higher, keep this in mind !! Reason : Gemini is implementing epg.dat functions.

It can also happen that automatic EPG Import will not function properly after installation, although manual EPG Import works fine,the workaround is to open a telnet session to the dreambox.

Then after login with root, type behind # init 4 this will stop enigma2.

Now change in xmltv.dat the time to import 5 minutes later and change the value random to 0 (you can do this with DCC for example).

In the telnet window type # enigma2.sh

Wait untill import starts and after this is completed and change back the importtime to 4:45 and the random value to 1.

After this you choose restart enigma via menu.

Now wait untill prompt is coming back in telnet session and type behind # init 3

This will start enigma again. (now you have to wait another day to see if the automatic import works)

Geplaatst:

Ik weet niet op welke import die tekst slaat, maar het gaat zeker niet over de XMLTV importer plugin.

Geplaatst:

Bestaat er trouwens ook een mogelijkheid de epg data veilig te stellen....?

Elke keer na een crash ben ik alle epg weer kwijt en moet ik de data opnieuw downloaden..

B17 confused

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Geplaatst:
Origineel bericht van: B17
Bestaat er trouwens ook een mogelijkheid de epg data veilig te stellen....?
Elke keer na een crash ben ik alle epg weer kwijt en moet ik de data opnieuw downloaden..

B17 confused

Gebruik OpenPli. Geen epg verlies na een crash.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Button: blue - settings - epg

off

off

off

15 min (maakt verder niet uit)

off

on

epg.dat

/media/hdd

2 Hour

Button: green

Is wel erg lang zeg dat de EPG om de twee uur wordt opgeslagen maar hoe krijg je het voor elkaar om een DM8000 te crashen? Dat lukt mij alleen maar door veel te zappen met een experimentele drivers update die pas na een hele lange tijd werd gecorrigeerd.

Marcel

Gast Jeroensky
Geplaatst:

Afhankelijk van gebruikte skin & plugins kan je een DM8000 ook crashen met stabiele image/drivers.

Skin zit diep in systeem verweven, dream multimedia heeft dreambox zo gebouwd dat bij enige skin fout de dm meteen crash geeft(en dus herstart met nette crash log) zodat gebruiker snel weet dat er een fout zit in skin).

Geld ook voor plugins, gaar gebouwd = gare werking.

Geplaatst:

Tsja en ik heb geen idee want ik heb geen 8000...

B17 smile

Gast Jeroensky
Geplaatst:

Vorige posting heeft berekking op elke Dreambox / enigma2 tuner.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jeroensky
... dream multimedia heeft dreambox zo gebouwd dat bij enige skin fout de dm meteen crash geeft(en dus herstart met nette crash log) zodat gebruiker snel weet dat er een fout zit in skin).

Skin ontwikkelaars vinden dit handig, "Gebruikers" raken hier alleen maar gehoorlijk geirriteerd door.

Ze hadden ook kunnen maken dat hij bij een skinfout op een default scherm terugvalt. Ietsiepietsie minder irritant wanneer je toevallig net dat ene schermpje opent waar een stom tikfoutje in zit. Daaag, opnames.
Geplaatst:

Dat is inderdaad waar en ik vond in het begin ook erg interessant om wat recht-te-breien in skins want die gekleurde crash-screens zijn vreselijk irritant.

Ik gebruik nu alleen nog de standaard skin en daar zijn na een paar uur de bugs al ontdekt en de update staat dan de download lijst.

Plug-ins dat is heel erg irritant want je kunt weken geen probleem ondervinden en je komt in een verre uithoek van het programma en dan heb je een crash. Ik gebruik niet zoveel plug-ins en alleen die voor het lezen van e-mail, het inlezen van de EPG.

Ik zou graag zien dat een webbrowser goed ging werken maar dat is nog niet het geval.

Marcel

Geplaatst:

Ik zojuist Open-pli geprobeerd en dat is wel wat spartaans vergeleken met Gemini en ik moest heel lang zoeken voordat ik plug-ins en add-ons terug had gevonden en CCcam kreeg ik maaar niet aan de praat terwijl de CCcam.cfg in orde was.

De EPG gaat sneller met en geen herstart van de Enigma nodig en dat was een plus-punt.

Waarschijnlijk ben ik te verwend met Gemini om weer op zo'n een harde stoel te gaan zitten. wink

Ik heb mijn backup maar terug gezet en meteen weer beeld..... laughlaughlaughlaughlaugh

Marcel

Geplaatst:

Dat is wel normaal dat je niet alles direct terug kunt vinden, zo is de dream elite image ook heel anders dan Gemini en Pli, daarin kun je ook verdwalen.

Je moet zoiets ook een kans geven uiteraad.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:
Origineel bericht van: Zatter
Ik zojuist Open-pli geprobeerd en dat is wel wat spartaans vergeleken met Gemini en ik moest heel lang zoeken voordat ik plug-ins en add-ons terug had gevonden en CCcam kreeg ik maaar niet aan de praat terwijl de CCcam.cfg in orde was.

De EPG gaat sneller met en geen herstart van de Enigma nodig en dat was een plus-punt.

Waarschijnlijk ben ik te verwend met Gemini om weer op zo'n een harde stoel te gaan zitten. wink

Ik heb mijn backup maar terug gezet en meteen weer beeld..... laughlaughlaughlaughlaugh

Marcel

Gezien de brakke epg functie ben je niet verwend met Gemini,je bent er in vastgeroest

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen