Ga naar inhoud


[NanoXX 9800 HD] NanoXX 9800HD & toevoegen transponder


D-box

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

 

Vandaag wilde ik MezzoHD toevoegen in mijn NanoXX (9E, 11881V, dvbs2, 27500, 2/3).

 

Deze transponder was niet standaard in mijn ontvanger geprogrammeerd, dus heb ik m toegevoegd; dit lukte uitstekend, ik had meteen beeld.

 

Wat echter niet zo leuk was, is dat een heleboel andere zenders (van diverse satellieten) in mijn lijst opeens een andere sat positie hadden gekregen.

 

(een voorbeeld: de zenders op 5w, France2, France3, Arte, LCP staan in mijn zaplijst op Intelsat 10-02, die op 1,0W zit)

 

Dan zouden jullie denk ik zeggen "nou, dan kijk je daar gewoon niet meer naar"

 

Maar dit is slechts 1 voorbeeld, bijna de hele zaplijst is ontregeld; sommige zenders staan ook op "Cable" en op "Terrestial".

 

Dit zelfde probleem kwam ik ook tegen toen de transponder 11739 op 23,5E switchte naar dvbs2 en ik die transponder had aangepast.

 

Het enige wat ik toen kon doen, is om alle zenders te wissen en opnieuw zowel de satellieten als de zenders opnieuw in te lezen. (ik kon niet eerst naar fabrieksinstellingen gaan omdat ik dan die transponders weer opnieuw moet aanpassen).

 

(Ik heb van Hunen -waar ik m gekocht heb- diverse keren gemaild en nooit antwoord terug gekregen; ik heb ook via het contactformulier van www.nano.nl gemailed op 5 april, maar ook niets meer van gehoord)

 

Nu staat er op die site www.nano.nl een Channel Editor; ik dacht slim te zijn en heb dus vorige week mijn zenders op een usb-stick opgeslagen (vanaf mijn NanoXX 9800HD) Dit ging goed! dat zag ik toen ik de stick op mijn PC aansloot.

 

Ik dacht nog, dat is een mooie redding voor als zoiets weer gebeurd.

 

Ik heb die goede zaplijst nog op mijn stick staan, maar of ik er wat aan heb...Ik weet niet hoe die Channel Editor werkt.

 

Eerst heb ik die usb-stick direct in mijn ontvanger geplugd, toen ging ik naar Software Manager en probeerde de goede lijst er in te krijgen; dit lukt dus niet op die manier.

 

Toen dacht ik, ik koppel mijn ontvanger los en sluit m via mijn ethernetkabel direct aan mijn PC.

Ik heb de ethernetkabel uit mijn router gehaald en direct op de ontvanger aangesloten, vervolgens de goede zaplijst tevoorschijn gehaald (had ik gekopieerd vanaf mijn usb-stick naar mijn harde schijf), daarna in de Channel Editor gekozen voor: "Load database from PC to STB".

 

Vervolgens krijg ik een schermpje met daarop Packet, Frame repeat, Last error

in dat schermpje staat ook "Waiting for answer from Settopbox".

 

Ik dacht: "Aha!, nu gaat het lukken".

 

Niks hoor, ik krijg de melding "Communication Time out".

 

Hoe ik nieuwe software moet inladen via die site (www.nano.nl) weet ik ook niet, ik zie iedere keer nieuwe software-versies.

 

Wie-o-wie kan mij helpen?

 

Voor de techneuten onder ons, hier de gegevens:

Lader versie 00010003

Basis software versie 02.54.02T-A

Database versie 03020104

Basis software datum Oct 6 2009 19:04:48

 

Nou, dat was het dan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

In ieder geval dank aan iedereen die de moeite heeft genomen om dit bericht te lezen, want het is zoooo lang dat je er dorst van krijgt.

Ik ga dus maar even een biertje drinken.

 

Groetjes,

D-box

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo D-Box,

 

Als ik het goed begrepen heb dan is de firmwareversie 2.49.01. de laatst bekende correct werkende. Dat heb ik tenminste van mijn leverancier gehoord en het is ook de enige versie die je op de nederlandse website van NanoXX kan downloaden. Ik zou eerst deze firmware laden, dan de zenderlijst van CD laden en dan nog eens kijken naar MezzoHD.

 

Groet,

 

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Franksat, bedankt voor je antwoord.

 

Ik heb vandaag de ontvanger terug gestuurd naar de zaak waar ik m had gekocht.

 

Ik kreeg sinds gisteren namelijk ook trillend beeld op de SD-zenders; met mijn andere ontvangers heb ik dit niet. (zie mijn handtekening).

 

Ik kreeg dit trillend beeld vooral op Nederland 1,2 en 3 als ze uitzonden met breedbeeld.

 

Ik snap er niks van.

 

Maar goed, ik heb m terug gestuurd omdat ie nog onder de garantie-periode valt.

 

Groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 3 weken later...

Hoi vinkje.

 

Sorry voor de late reply.

 

De sat winkel heeft van mijn NanoXX9800HD een Vantage HD 8000s gemaakt.

 

Ik draai nu met 02.55.02T-0

 

Ik heb nu geen last meer vwb beeld-flikkering; een txp toevoegen lukt nog niet als ik het doe wat in de manual staat maar daar heb ik een "truuk" opgevonden: als er een nieuwe zender is, ga ik in het menu, vervolgens naar blindscan, dan voer ik de juiste sat en frequentie in -zodat ik niet die hele satelliet hoef te scannen- dan ga ik de freq scannen; heb ik m, dan stop ik de scan en dan staat die zender gewoon in mijn zap-list.

 

Groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...