tipje Geplaatst: 17 april 2010 Geplaatst: 17 april 2010 Ik heb fedora 12 iso binnengehaald en gebrand als image Nu heb ik hem in mijn pc gedaan waar nu nog fedora 10 op staat. Hij leest de dvd wel en begint met welcome enz kan gewoon taal en toetsenbord instelling kiezen. Geeft dan weer aan welkom bij i386 maar dan geeft hij op een gegeven moment aan EXCEPTION OCCURED en gaat dan niet verder met installeren. Wie weet hier een oplossing voor.???
Gast schotelkop Geplaatst: 17 april 2010 Geplaatst: 17 april 2010 heb je wel de goede .bestemd voor jou cp
Rigolo Geplaatst: 17 april 2010 Geplaatst: 17 april 2010 kan je niet beter "gewoon" een upgrade doen van 10 naar 11 naar 12? http://docs.fedoraproject.org/install-guide/f11/en-US/html/ch-upgrade-x86.html de upgrade van 10 naar 11 http://docs.fedoraproject.org/install-guide/f12/en-US/html/ch-upgrade-x86.html en de stappen van de documentatie over de installatie van fedora12
tipje Geplaatst: 18 april 2010 Auteur Geplaatst: 18 april 2010 dat werd mij afgeraden (upgraden), hoe kan ik zien of ik de juiste fedora voor mijn pc heb
dogeatdog Geplaatst: 18 april 2010 Geplaatst: 18 april 2010 hmm je hebt gewoon de goede 32 bit kan op alle pc's. heb je hem wel op de laagste stand gebrand?
tipje Geplaatst: 18 april 2010 Auteur Geplaatst: 18 april 2010 ja op de laagste stand gebrand maar geeft op een moment dit weer EXCEPTION OCCURED op een of andere manier te groot?? Kan je ook de bestaande eerst formateren en hoe.??
Puch Geplaatst: 18 april 2010 Geplaatst: 18 april 2010 Ja, je kan eerst de hdd wissen voor je installeert. Hoe in gnome de juiste benaming is weet ik niet precies. Ergens in het controle panel In kde zit dat onder Systeem => partitionering Daar ga je alle partities gaan verwijderen. Normaal moet je 2 Linux native en 1 linux swap partitie hebben. Tenzij je hdd in meerder partities is verdeeld. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Lucky_Luke Geplaatst: 18 april 2010 Geplaatst: 18 april 2010 @ tipje Bij het installeren, kun je aangeven of de partition moet worden gewist. Als je voor fresh new install (o.i.d.) kiest ipv upgrade gebeurt dat vanzelf. Maar heb je wel een checksum vd ISO getest (mediacheck)?
dogeatdog Geplaatst: 18 april 2010 Geplaatst: 18 april 2010 ja dat is duidelijk aangegeven bij Mint en Ubuntu, maar bij openSuse was het minder duidelijk. En bij Fedora durf ik daar geen uitspraak over te doen.
Gast schotelkop Geplaatst: 18 april 2010 Geplaatst: 18 april 2010 Fedora ook.tijdens inst.wordt dat gezegd.
Puch Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Tijdens de installatie kom je dit scherm tegen. Kies selecteer de schijf waarop je wil installeren (je bestaande schijf dus) en zet onderaan een vinkje bij "De partitieopmaak herzien en aanpassen. Daarna kom je op dit scherm. Verwijder eerste alle bestaande partitie. Daarna maak je nieuwe partities aan. swat partitie Dit is afhankelijk van het geheugen die je in je pc hebt zitten. Heb je 2 gig ram, dan wordt de swap het dubbel van je geheugen. Heb je meer dan 2 gig dan wordt de swap partitie het geheugen + 2. vb: 512mb geheugen wordt een swap partitie van 1024mb 3 gig geheugen wordt een swap van 5 gig Root partitie Met ongeveer 25 gig heb je ruim voldoende hebben Home partitie De rest van je hdd iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
dogeatdog Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 dat is bij ubuntu en mint veel duidelijker. ik kan me voorstellen als je dit mist.
tipje Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Geplaatst: 19 april 2010 Ik heb dus een anders scherm als bovenstaande laat zien. Ik heb als hoofdtekst. Welcome to Fedora12 dan 4 keuzes. Install or upgrade install system with basic video driver rescue installed system boot from local drive. Hoe kan dat het hier anders is.??
Puch Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Nu snap ik het, Je hebt geen live cd gedownload, maar een install dvd!!! Je moet de live cd downloaden. deze als image branden op een cd en opstarten vanaf die live cd. (bios aanpassen om te boten van cd) Je laat de cd opstarten en op het bureaublad staat een install koppeling. Daar klik je op en volg de instructies. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen