Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Servicefout na HD zenderzoeken


richyk

Aanbevolen berichten

Nu bijna alle NL zenders in HD worden doorgegeven dacht ik dat het wel tijd werd alle HD zenders vooraan te zetten. Zogezegd zo gedaan, alleen heb ik op diverse zenders nu zeer regelmatig een servicefout, waarbij NL2 HD soms helemaal geen beeld geeft ook niet na heen en weer zappen.

 

Ik gebruik overigens nog de oude FW 97. Zou updaten het probleem verhelpen ? Verder draait de box in mijn geval zeer stabiel namelijk.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee ik heb hetzelfde probleem, probeer effe de box uit te zetten met schakelaar achterop (spanning er af) daarna weer aan.

 

Overigens ben ik benieuwd als u de HD fastscan heeft gedaan staan bij u 18 en 20 erin?????

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: richyk
Nu bijna alle NL zenders in HD worden doorgegeven dacht ik dat het wel tijd werd alle HD zenders vooraan te zetten....
Ik gebruik overigens nog de oude FW 97.


De enige juiste manier om de Nederlandse HD kanalen goed te kunnen ontvangen is om alle zenders opnieuw via een FastScan met de optie HD in te lezen waardoor alle zenders de juiste en meest actuele instellingen hebben.
De laatste tijd is namelijk door CD hieraan heel veel gewijzigd.
Ga wel eerst alle TV kanalen verwijderen voordat je opnieuw inleest.

Uiteraard krijg je de zenders dan in de door CD bepaalde volgorde maar dat kun je zelf vrij gemakkelijk wel weer aanpassen met o.a. PolarEditOctagon1018.

Ook zou ik je willen adviseren om de laatste FW te gebruiken want die functioneert in principe feilloos.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: richyk
Nu bijna alle NL zenders in HD worden doorgegeven dacht ik dat het wel tijd werd alle HD zenders vooraan te zetten....
Ik gebruik overigens nog de oude FW 97.


De enige juiste manier om de Nederlandse HD kanalen goed te kunnen ontvangen is om alle zenders opnieuw via een FastScan met de optie HD in te lezen waardoor alle zenders de juiste en meest actuele instellingen hebben.
De laatste tijd is namelijk door CD hieraan heel veel gewijzigd.
Ga wel eerst alle TV kanalen verwijderen voordat je opnieuw inleest.

Uiteraard krijg je de zenders dan in de door CD bepaalde volgorde maar dat kun je zelf vrij gemakkelijk wel weer aanpassen met o.a. PolarEditOctagon1018.

Ook zou ik je willen adviseren om de laatste FW te gebruiken want die functioneert in principe feilloos.


toch is de enige echte manier om de actuele situatie te krijgen niet werken met prefab zendertabellen waar de fastcan gebruik van maakt maar gewoon een echte, automatische of handmatige scan te doen.
er wordt dan een zendertabel opgebouwd uit data die via de antenne binnenkomen en recenter dan dat kan niet.
daarna dan zelf een favorietentabel opbouwen en die vervolgens saven, kun je in de toekomst dan hergebruiken door na een nieuwe scan te doen die tabel van favorieten terug te lezen.
zo was mijn rebox altijd up to date en is mijn vu+ dat nu.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien eerst de Handleiding lezen, bladzijde 33.

Menu - Zenderlijst Manager - Gele toets (Selecteer modus bewerken) - kies Zenders verwijderen en druk op OK.

Hierna druk je op de blauwe toets (Alles verwijderen - Alle zenders) en daarna op OK zijn alle TV zenders weg.

 

Hierna alles inlezen, of je nu Fastascan gebruikt of de optie die Stefan vermeld maakt in feite niets uit.

Het gaat erom dat de oude zenders eerst verwijderd moeten worden voordat je de nieuwe inleest.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Ook zou ik je willen adviseren om de laatste FW te gebruiken want die functioneert in principe feilloos.


Heb je perfecte handleiding gevolgd Jürgen, en ook de laatste firmware geflashed (1.08.01) Complete reset gedaan, zenders gewist, fastscan HD gedaan en nu behoorlijk wat last van "servicefout" "gecodeerde zender" en ook weer op diverse zenders geen geluid !

Kortom de nieuwe FW is geen verbetering bij mij wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan houdt het ook voor mij gewoon op.

Als de nieuwste FW een significante verslechtering is dan is het terugzetten van de vorige FW inderdaad de beste optie.

Ik heb overigens geen enkel probleem met de laatste FW 1.08.01.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb dus sinds een paar dagen ook de Rebox-8000, en heb ook wat ervaring met de mededeling "service-fout" opgedaan.

Tot nu toe gebruikte ik een Humax HDCI-2000. Een Wavefrontier T-90 en daarop aangesloten, via dual en quad LNB's, diverse diseqc schakelaars voor meerdere aansluitingen in huis.

 

Om de Rebox uit te proberen heb ik die eerst in mijn werkkamer geprobeerd, waar een 4-1 diseqc switch gebruikt werd, die op een Nokia ontvanger geen problemen gaf.

Echter op de Rebox gaf deze aansluiting op 23 oost alleen maar de mededeling service-fout.

De oorzaak bleek erin te liggen, dat de Rebox niet compatibel was met de gebruikte Diseqc switch.

Na het aansluiten van de Rebox op een aansluiting met Spaun Diseqc schakelaars waren alle problemen opgelost, en zie ik nog slechts sporadisch de mededeling service fout verschijnen.

 

Daarom zou ik je aanraden, om eens een andere diseqc schakelaar te proberen, en eventueel de uitrichting van je antenne te controleren. Misschien zijn dan je problemen opgelost.

 

Een verklaring, waarom de Rebox kieskeuriger is met Diseqc schakelaars heb ik niet. Ook kan ik slechts gissen naar de preciese betekenis van de mededeling "service fout".

 

Verder kan ik alleen maar zeggen dat de Rebox een wezenlijk beter beeld geeft in vergelijk met de Humax-2000, al is het alleen al de hoeveelheid bits van het helderheids signaal.

 

Ik ben tot nu toe zeer tevreden over de Rebox-8000.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

...Ook kan ik slechts gissen naar de preciese betekenis van de mededeling "service fout".


In dit kader maakt de software volledig oneigenlijk gebruik van de foutcode 'Service fout', wat deze foutcode uiteindelijk ook mag betekenen.
Als de melding 'Service fout' verschijnt dan zou er eigenlijk moeten staan 'Geen zender gevonden' want dat is in feite de fout die optreedt.
Of de betreffende zender nu niet gevonden wordt omdat de zenderlijst incorrecte gegevens bevat of door het hierboven geschetste probleem maakt in principe niet uit.



Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daarom denk ik ook, dat TS mogelijk zijn problemen oplost met bijvoorbeeld een Spaun diseqc switch of een betere uitrichting van de schotel of lnb.

 

Bij mij zat het probleem duidelijk in een no-name diseqc switch.

 

Waarom mijn Humax HDCI-2000 daar geen problemen mee had?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of lus anders met een koppelstukje je 23 oost LNB eens direct door naar de antenne ingang van je ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...