Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Verplaatsen zenders op zenderlijst


lennie

Aanbevolen berichten

Als ik de instructies volg op pagina 34 van de handleiding v.w.b. verplaatsen van zenders, lukt dat inderdaad op de in het linkervak aangegeven lijst. Maar als ik uit het menu ga en de zenderlijst bekijk die je tijdens normaal gebruik oproept met de pijl-omhoog/omlaag-toetsen, is er niks veranderd.

De tekst in de handleiding munt niet uit door duidelijkheid; een goed technicus is nog geen goed redacteur.

Hoe krijg ik de veranderingen in de lijst doorgevoerd?

Firmware is 1.08.01, met en SECA3 kaart in de onderste gleuf.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou het niet veel handiger zijn om de zenderlijst op een USB stick te kopiëren, daarna naar eigen idee bewerken met o.a. PolarEditOctagon1018 en dan weer terugzetten.

Gaat gegarandeerd sneller en je hebt een beter overzicht van je wijzigingen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lennie
Als ik de instructies volg op pagina 34 van de handleiding v.w.b. verplaatsen van zenders, lukt dat inderdaad op de in het linkervak aangegeven lijst. Maar als ik uit het menu ga en de zenderlijst bekijk die je tijdens normaal gebruik oproept met de pijl-omhoog/omlaag-toetsen, is er niks veranderd.
De tekst in de handleiding munt niet uit door duidelijkheid; een goed technicus is nog geen goed redacteur.
Hoe krijg ik de veranderingen in de lijst doorgevoerd?
Firmware is 1.08.01, met en SECA3 kaart in de onderste gleuf.


de handleiding is inderdaad ppkke, toch werkt het wel.
wat jurgen zegt werkt best handig, maar je moet wel een pc-koppeling hebben.
toch is het mij prima gelukt een zenderlijst samen te stellen via de menu-opties, dat werkt wel,
je moet eerst rechts in het veld kiezen welke handeling je wilt verrichtren, bv favorieten instellen of veranderen, en voordat je überhaupt het menu opent eest alle zenders kiezen of de lijst favorieten die je wilt bewerken.

daarna niet vergeten welke handeling je wilde verrichten, dat doen en dan met exit afsluiten.

het is ff wennen en vooral eerst uitzoeken hoe het werkt, maar weet dat het kan, want ik kon het ook.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen

 

Ik ben met Polar bezig geweest alleen als ik mijn zenderlijst op mijn box op usb zet (gaat prima).

Alleen als ik hem dan uit lees op mijn pc met polar staan alle zenders kriskras door elkaar, hoe moet ik daar mee omgaan want ik zie dan even de logica niet meer.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je na het inlezen via FastScan (optie HD) de daarvan verkregen zenderlijst op je USB stick zet en daarna in je PC opent heeft de weergave inderdaad geen enkele logica, althans is dat onze mening.

Je moet de zenderlijst nu eerst naar eigen wensen opbouwen, dus de zenders die je vooraan wilt hebben op nummer 1, 2, 3, ... zetten en dan de zenderlijst onder een passende naam opslaan.

Nu ben je er nog niet want als je de door jouw aangepaste zenderlijst weer in de ontvanger inleest zal je ook weer een volledig andere volgorde zien.

Immers is de ontvanger standaard op de zenderlijst van CD geprogrammeerd.

Dit euvel los je overigens heel eenvoudig als volgt op:

 

OK toets op de AB drukken en als dan de zenderlijst in beeld komt op de blauwe toets drukken.

Zet de optie 'Locaal zendernummer' op UIT.

Hierna zal de door jouw bepaalde zendervolgorde verschijnen.

 

Het nadeel van deze procedure is dat je na de volgende FastScan weer opnieuw kunt beginnen.

Het enige voordeel is dat het inlezen met FastScan vele malen sneller gaat.

Ik heb deze optie de laatste tijd veelvuldig gebruikt omdat de zenderlijst om de haverklap door CD werd aangepast.

Nadat ik de zenderlijst met FastScan had ingelezen laat ik het aantal zenders die ik niet wil zien overslaan. Het instellen hiervan gaat vrij snel.

 

Toch ga ik binnenkort, nadat CD zijn zenderlijst gestabiliseerd heeft, over naar de door Stefan aangedragen procedure.

Het inlezen duurt wel wat langer maar je kunt daarna jouw eigen zenderlijst weer overheen schrijven en als dusdanig weer gebruiken.

 

Ik hoop dat e.e.a. een beetje helder overkomt.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Zenders veranderen in de zenderlijst is inderdaad voor de eerste keer een rotkarwei.

Staat alles goed, zet de lijst dan op een usb stick.

Let wel op, laat de usb stick een flinke tijd in de Rebox zitten.

De eerste keer heb ik de stick er te snel uitgehaald, en kon toen van voor af aan beginnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat het mij tot op heden niet lukt om zenders te verplaatsen vanuit de manager op de Rebox? Dit is me eerlijk gezegd nog nooit gelukt smile

Ik gebruik ook altijd editor op de PC, maar ik moet zeggen dat het soms wat omslachtig vind als je maar 1 enkele zender wilt aanpassen.. Soms wil ik het dus gewoon vanuit het Rebox menu doen, maargoed ik zal hem wel niet begrijpen... ...

 

Ik gebruik geen favorieten, dus is het nu mogeijk om bijvoorbeeld Net5 van plaats 8 naar plaats 5 te zetten, in de algemene kanalenlijst?? Ik selecteer nu gewoon een zender, komt in het rechtscherm te staan... Ik selecteer in het linkerscherm de nieuwe plaats en druk op "Zender verplaatsen", maar dit doet niet veel...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verplaatsen van zenders binnen de ontvanger functioneert wel maar ik begrijp niet waarom je deze omslachtige manier van verplaatsen wilt gebruiken.

Als ik ook maar één zender wil verplaatsen dan doe ik dat via PolarEditOcagon1018 en de USB stick.

 

Waarschijnlijk gebruik je de FastScan optie om de kanalen in te lezen.

Zo ja dan moet eerst via de Zenderlijst -> Zenderlijst optie de optie 'Locale zendernummers' op UIT zetten.

Nu krijg de zenderlijst in de volgorde zoals je die ook in PolarEdit ziet en niet de door CD bepaalde volgorde.

Na de wijziging zet deze optie weer op AAN.

 

Ik heb het verplaatsen zo even nog als volgt getest:

 

Menu -> Zenderlijst Manager -> Selecteer Modus bewerken (gele toets) -> kies 'Zenders verplaatsen'.

 

Je kunt nu op de linker kolom met de Up of Down cursor de zenders die je wilt verplaatsen opzoeken.

Als je de zender gevonden hebt die je wilt verplaatsen druk je op OK.

Je ziet de geselecteerde zender nu in de middelste kolom verschijnen.

Doe dit voor alle zenders die je wilt verplaatsen.

Als je met het selecteren klaar bent staan alle geselecteerde zenders in de middelste kolom.

Ga nu met de cursor in der linker kolom boven de zender staan waarna je de geselecteerde zender(s) wilt verplaatsen.

Druk nu op de groene toets (Zenders verplaatsen) en de geselecteerde zenders staan op de nieuwe plaats.

 

Nu de optie 'Locale zendernummers' weer op AAN zetten.

 

Ik denk alleen dat als je dit leest toch maar de wijzigingen via de PolarEdit en de USB stick gaat uitvoeren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum

bespaart me de moeite de trap op te lopen, de pc aan te zetten, etc etc...

Ahaaaa... een beetje luie 'Fransman' laughlaugh

Voor mij is dit wat gemakkelijker want mijn laptop staat beneden in de woonkamer vlak bij de ontvanger.


Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Het verplaatsen van zenders binnen de ontvanger functioneert wel maar ik begrijp niet waarom je deze omslachtige manier van verplaatsen wilt gebruiken.
Als ik ook maar één zender wil verplaatsen dan doe ik dat via PolarEditOcagon1018 en de USB stick.

Waarschijnlijk gebruik je de FastScan optie om de kanalen in te lezen.
Zo ja dan moet eerst via de Zenderlijst -> Zenderlijst optie de optie 'Locale zendernummers' op UIT zetten.
Nu krijg de zenderlijst in de volgorde zoals je die ook in PolarEdit ziet en niet de door CD bepaalde volgorde.
Na de wijziging zet deze optie weer op AAN.

Ik heb het verplaatsen zo even nog als volgt getest:

Menu -> Zenderlijst Manager -> Selecteer Modus bewerken (gele toets) -> kies 'Zenders verplaatsen'.

Je kunt nu op de linker kolom met de Up of Down cursor de zenders die je wilt verplaatsen opzoeken.
Als je de zender gevonden hebt die je wilt verplaatsen druk je op OK.
Je ziet de geselecteerde zender nu in de middelste kolom verschijnen.
Doe dit voor alle zenders die je wilt verplaatsen.
Als je met het selecteren klaar bent staan alle geselecteerde zenders in de middelste kolom.
Ga nu met de cursor in der linker kolom boven de zender staan waarna je de geselecteerde zender(s) wilt verplaatsen.
Druk nu op de groene toets (Zenders verplaatsen) en de geselecteerde zenders staan op de nieuwe plaats.

Nu de optie 'Locale zendernummers' weer op AAN zetten.

Ik denk alleen dat als je dit leest toch maar de wijzigingen via de PolarEdit en de USB stick gaat uitvoeren.

Ik denk dat ik echt blond ben, maar mij lukt het nog niet smile Als ik een zender verplaats via de groene knop, dan komt die wel weer in het lijstje links te staan op zijn nieuwe plaats, maar hij behoud het originele kanaalnummer? Als ik dan terug ga zappen, dan staat die ook weer op zijn oude plaats omdat hij zijn oude nummer heeft behouden? Wat doe ik verkeerd, het is toch de bedoeling dat hij ook een nieuwe geheugenplaats krijgt anders zie ik er niet veel nu in dat je zenders kan "verplaatsen"? smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu begrijp ik het helemaal niet meer.. Ik had NGC Wild die ik even naar een andere zenderplaats wou verplaatsen.

Via het menu kreeg ik het niet voor elkaar om deze op een nieuwe plaats te zetten, dus vervolgens er maar voor gekozen om de zenderlijst te exporteren en te bewerken via de PC..

 

Toen ik vervolgens de zenderlijst inlaadde in mijn PC, stond NGC Wild wel op de juiste plaats?? Ik heb toen de decoder meerdere malen uitgezet en aangezet, de zendermanagerlijst bekeken, maar hier stond NGC Wild nog steeds op zijn oude zenderplaats...

Vervolgens de zenderlijst terug geimporteerd (na nog wat kleine wijzigingen gemaakt te hebben) en NGC Wild stond toen wel goed?? Iemand enig idee hoe dit precies zit?? Want ik begrijp hem niet meer smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik kan begrijpen dat jij het niet meer begrijpt. cry

 

Hoe heb jij de betreffende zenderlist ingelezen, via FastScan?

 

Zo ja, staan de zenderlijst opties dan wel juist ingesteld.

Experimenteer even met de instellingen.

Zet de 'Locale zendernummers' op UIT waardoor de optie 'Sorteren op zendernummer' op AAN komt te staan.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb van rebox destijds begrepen dat fastgescande zenders niet verplaatst kunnen worden, dat mag niet van canaldigitaal.

of dat zo is, weet ik niet, omdat die fasscan alleen maar bagger oplevert als je niet in NL woont maar in F, de prioriteiten liggen hier anders.

Maar als dat zo is, kan dat iets verklaren van bovenstaande.

 

Ik begrijp, al lezende, totaal niet hoezo het verplaatsen met het menu niet werkt, zoals hierboven toch herhaaldelijk gemeld, ik kon dat prima en ben daar echt niet universitair voor geschoold. zo moeilijk is dat niet. Maar ik scande altijd automastisch

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...