Funfreak Geplaatst: 17 april 2010 Geplaatst: 17 april 2010 Mijn Philips FR910 heeft een vreemd probleem: 1. De tuner ontvangt niets, scannen blijft doorlopen. Het ruizen als je naast een FM zender staat, hoor je niet. 2. Als ik bijv. een CD-speler aansluit, maakt het niet uit hoe de selector staat, op elke stand (tuner-phono-tape-CD-aux) speelt hij de cd-input af. CD-speler is aangesloten op CD-ingang, maar elke andere ingang geeft hetzelfde probleem. 3. Als ik niet aansluit en de volumeknop opendraai, dan hoor ik een omhooggaande toon die zich steeds herhaalt. @ Steve, heb jij enig idee? Heb jij toevallig de servicemanual beschikbaar? Alvast hartelijk dank voor alle info van een ieder.
jeevanhoof Geplaatst: 17 april 2010 Geplaatst: 17 april 2010 hoi, wat de tuner betrefd, controleer of je signaal hebt op pen 1 van LA1266. controleer C107 en C108. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
columbo Geplaatst: 18 april 2010 Geplaatst: 18 april 2010 Ingang's selector IC kontroleren ,indien elektronisch geschakeld,dus niet mecanisch.
Funfreak Geplaatst: 18 april 2010 Auteur Geplaatst: 18 april 2010 Dank voor de tips, meer tips zijn welkom. Heeft iemand echter het schema of de servicemanual voor mij?
columbo Geplaatst: 18 april 2010 Geplaatst: 18 april 2010 op eservice info staat hij ook niet,wel bij div.betaal site's.Dus dan maar zonder,gebruik evt een signaal gever om het ingangs selector ic op te sporen.volgens google hebben meer mensen dit app.defect.Made in China?
Funfreak Geplaatst: 21 april 2010 Auteur Geplaatst: 21 april 2010 @Steve Dank voor het plaatsen op de server, maar ik krijg 's avonds helaas geen toegang tot de server. Heb jij een idee in welke hoek ik het probleem moet zoeken?
Funfreak Geplaatst: 22 april 2010 Auteur Geplaatst: 22 april 2010 Is de 70FR900 gelijk aan de 70FR910 (het receivergedeelte)?
Steve Geplaatst: 22 april 2010 Geplaatst: 22 april 2010 de 900 serie hebben dezelfde tunerprint. schema staat bij de 70FR900
Steve Geplaatst: 22 april 2010 Geplaatst: 22 april 2010 deze zijn toen nog in penang gemaakt.later zijn ze met china in zee gegaan
Funfreak Geplaatst: 28 april 2010 Auteur Geplaatst: 28 april 2010 Maar is de rest ook gelijk? Ik moet ook het "input" probleem nog oplossen. Of moet ik dan toch echt het schema van een FR910/FR911 hebben?
columbo Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 sommige app.van philips zijn het repareren/aankijken niet waard,je kunt van een slecht ontwerp nu een maal niks,of bijna niks maken. PS,als je een tuner wilt hebben ik heb hier nog een Sansui analoge tuner staan met een losse voor verst.100% in orde,mag hem zo opkomen halen.
Funfreak Geplaatst: 1 mei 2010 Auteur Geplaatst: 1 mei 2010 @columbo Dank voor het aanbod. Het gaaat mij echter om de uitdaging om mijn apparaat weer 100% in orde te krijgen.
columbo Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Als je op internet niks kunt vinden "Gratis",Dan moet je ervoor bij Phillips wezen.Maar daar hangt meestal een aardig prijs kaartje aan.En dat voor een slecht ontwerp,zie goole,dan weet ik niet of het de moeite loont om daar een hoop geld aan uit tegeven.Ik heb zelf al heel wat Philips app.ten grave gedragen,om dat sommige app.gewoon slecht tot zeer slecht zijn,"dus 100%?" het laatste was een DVD rec.deze was binnen 3maanden 3x defekt,heb mijn geld gelukkig terug gekregen.suc6 er mee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen