Beobuddy Geplaatst: 17 april 2010 Geplaatst: 17 april 2010 Graag jullie hulp van de experts. Ik heb een volledige map van bestanden gekregen die op een bootable USB stick staan. Dus die map is dus de totale inhoud van een stick geweest. Nu heb ik geprobeerd om die bestanden naar een eigen stick te kopieëren. Maar de pc wil niet opstarten van die stick. Hij kijkt er wel naar, maar wil niet booten. Ik heb wat gerommeld met het HP formattool die ook hier wordt vermeld voor het maken van een windows XP USB installatie stick : http://www.pc-active.nl/besturingssystem...-usb-stick.html Maar zelfs als ik de stick bootable krijg, loopt ie toch vast op het missen van een NTDLR bestand. (dan is ie geformatteerd als USB-HDD) Nu ben ik bang dat ik eigenlijk niet meer weet wat ik doe. Juist omdat de volgende bestanden er ook op staan: Direct op de eerste laag staat het bestand "bootmgr" en twee mappen namelijk "sources" & "boot". In map "sources" staan het bestand "boot.wim" In map "boot" staan de bestanden "bcd" & "boot.sdi" & "bootfix.bin" En juist dat bovenste schijnt met Vista te maken te hebben. Maar op de pc staat een XP variant (draaiend) geïnstalleerd. Heeft iemand enig idee welke bestanden ik mis? Heeft een USB stick bijvoorbeeld ook een bootsector? Kan ik gewoon bepaalde bestanden nog toevoegen om hem alsnog bootable te maken? Graag jullie hulp en alvast bedankt voor deze. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Gast Kimble Geplaatst: 17 april 2010 Geplaatst: 17 april 2010 Als je een beetje Engels kent, volgende link lezen en het werkt. Suc6. http://blogs.oreilly.com/digitalmedia/2004/10/utility-to-make-usb-flash-driv.html Kimble
leo1949 Geplaatst: 17 april 2010 Geplaatst: 17 april 2010 Ja de bestanden die je mist zijn io.sys msdos.sys en command.com De eerste 2 bestanden zijn systeembestanden, maar als je deze bestanden naar de stick kopieerd dan zal het nog niet werken want ze moeten op op de bootsector komen op track 0. Het progje wat Kimble bedoeld zet deze bestanden voor je op de goede track en maakt hem daarmee opstartbaar Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Beobuddy Geplaatst: 17 april 2010 Auteur Geplaatst: 17 april 2010 Ik ben alweer wat lezen en goochelen verder voordat ik de vraag stelde. Er daar kwam ondermeer uit: @Kimble: die HPtool heb ik gebruikt. Als je die gebruikt, dan krijg je te maken met de bootmanager NTDLR die in windows XP wordt gebruikt. Juist bij die bestanden kom ik "bootmgr" tegen, wat een weer andere bootmanager is. @Leo1949: die command en config.sys ken ik nog wel uit het DOS tijdperk, die je als eerste op een floppie had staan. Ook win98/Me gebruikt dat. Maar de beperking daarvan is dat het een Fat of Fat16 bestandssysteem gebruikt. Ik heb een stick, gelijk aan de originele (waar ik niet bij kan, gezien de vakantie van betreffende kennis die mij dit gaf) die 4GB groot is. En Fat 16 kan daar zoals je ws wel weet niet mee overweg. Op dit moment ben ik aan het vogelen met de USB opstart/installatie wijze die bij diezelfde link wordt gegeven voor windows 7. En daar lijken dezelfde bestanden voor te komen.. Dus ik puzzel even verder. Nogmaals bedankt voor de input. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Beobuddy Geplaatst: 18 april 2010 Auteur Geplaatst: 18 april 2010 Nou ik ben eruit! Ik heb de installatieprocedure gevolgd die hier staat: http://www.pc-active.nl/special-windows-...-usb-stick.html Hier wordt met behulp van een windows7 DVD een bootable USB stick gemaakt met daarop dus de windows7 installatiebestanden. Na het volgen van de aanwijzingen kwam ik er dus achter dat de windows7 DVD ook dezelfde bestanden in de root en dezelfde mappen had als ik. Dus een grote gelijkenis. Dus de de laatste stap om de alle bestanden klakkeloos van de W7 DVD naar de stick te kopieeren, heb ik veranderd in het kopieren van de bestanden die ikzelf had gekregen. En inderdaad de stick wordt prima herkent (als USB-HDD) en de pc boot daarna perfect verder. Super. Een voordeel van deze procedure vond ik is dat er geen speciale downloadtools nodig zijn, maar dat er alleen gebruik gemaakt wordt van de aanwezige bestanden op de DVD en de command (CMD) line. Bedankt alsnog voor het meedenken van een ieder!! DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen