Ga naar inhoud


[TF7710PVR] TF7710 PVR HD Kanalen doen het niet meer


wiscel

Aanbevolen berichten

Sinds we de HD kanelen erbij hebben gekregen deze week, niets anders dan problemen met mijn Topfield TF7710PVR (what else is new).

 

Voorheen deden HD kanalen als bijv. HistoryHD en RTL4HD, het prima. Nu doet geen één v/d HD kanalen het meer. En ook sommige niet-HD kanalen (Ned2, SBS) doen het niet meer.

 

Ik heb al factory reset uitgevoerd.

Alle zenderlijsten opnieuw ingelezen.

Signaal is in orde (meer dan 90%)

Verschillende cam's gebruikt (Aston, Mediaguard, Diablo light)

Kaart al 3 x opnieuw geactiveerd

 

Iemand enig idee/hulp?

 

VU+ Ultimo 4K

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: wiscel

Alle zenderlijsten opnieuw ingelezen.

Hoe heb jij de zenderlijsten ingelezen?
Met FastScan optie HD?
Heb jij daarvoor alle TV zenders / kanalen volledig gewist?
Zo niet zou ik je willen adviseren om eerst alle TV kanalen te wissen want op veel van de zenders zijn wijzigingen aangebracht die niet overschreven worden als je de zenders niet eerst hebt gewist.
Hierna de zenders met CD FastScan en de optie HD opnieuw inlezen.
Waarschijnlijk is jouw probleem dan verholpen.
Je krijgt dan weliswaar de door CD bepaalde zendervolgorde maar daar zal jij wel raad mee weten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ook dat gedaan. Zojuist alles nog maar een keer gewist.

Het rare is ny het volgende:

 

Ik scan eerst Astra 1, alles ok. Vervolgens Astra 3, alles ok. Alle HD zenders doen het.

Ik scan vervolgens Astra 2 en Hotbird.

Vervolgens ga ik weer naar de HD zenders en de HD zenders zijn weer verdwenen van de Astra 3, ziet totaal geen signaal meer...

VU+ Ultimo 4K

Link naar reactie
Delen op andere sites

En heb je dit geprobeerd ? De betreffende transponder handmatig laten scannen. Het betreft de volgende gegevens: Astra 3 (23,5° Oost), 11739 (freq), V (polarisatie), 5/6 (FEC), 27500 (symbolrate), QPSK (modulatie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik kom er beetje bij beetje achter wat er aan de hand is. Als ik kies voor Automatisch scannen, dan leest de ontvanger de zenders in, maar hebben daarna geen signaal.

 

Ik ben nu 1 voor 1 de transponders in aan het lezen via de gegevens die hier staan http://www.lyngsat.com/packages/canaldigitaal23.html

 

Ik heb iig de HD zenders aan de praat (muv SBS6 HD, Ned2 HD en History HD). Ook de Themakanalen doen het niet als ik het via de gegevens van Lyngsat inlees.

 

Edit: op jouw manier ook ingescand, maar ook op die manier nog steeds geen SBS6HD, Ned2 HD en geen Themakanalen

VU+ Ultimo 4K

Link naar reactie
Delen op andere sites

btw als je fastscan gebruikt is dit de volgorde waar fastscan van uit gaat Astra1 op Disecq 1, Astra 3 op Diseqc 2, Astra 2 op Diseqc 3 en eventueel de Hotbird op 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...