theboyk Geplaatst: 15 april 2010 Delen Geplaatst: 15 april 2010 Zoals de meesten wel weten word er zometeen niet meer gevlogen in Europa ivm de aswolk van de uitbarsting in Ijsland. Heeft dit gevolgen voor de schotelontvangst? Ik kan me voorstellen dat de ontvangst minder word of wegvalt. Indien dit zo is kan ik namelijk mijn klanten geruststellen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerard 76 Geplaatst: 18 april 2010 Delen Geplaatst: 18 april 2010 Mensen,ik heb dit topic verplaatst van Nieuws naar Offtopic. Helaas zijn hierdoor onbedoeld alle reacties "weg" . Mijn verontschuldiging hiervoor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Kimble Geplaatst: 18 april 2010 Delen Geplaatst: 18 april 2010 Origineel bericht van: Gerard 76 Mensen,ik heb dit topic verplaatst van Nieuws naar Offtopic. Helaas zijn hierdoor onbedoeld alle reacties "weg" . Mijn verontschuldiging hiervoor Kan gebeuren. Vreemd vind ik wel dat een Google op "vulkaan site:sat4all.com" wel alle resultaten laat zien (verwijzing klopt dan wel niet, is logisch) maar Google cached merendeel niet. Zal eens kijken wat ik terug kan toveren, buiten mij te warm. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bramj Geplaatst: 18 april 2010 Delen Geplaatst: 18 april 2010 "Mensen,ik heb dit topic verplaatst van Nieuws naar Offtopic. Helaas zijn hierdoor onbedoeld alle reacties "weg" . Mijn verontschuldiging hiervoor " Voor de nerds de testvlucht van gisteravond radar.kmz.zip Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pukje Geplaatst: 18 april 2010 Delen Geplaatst: 18 april 2010 Om de discussie weer op te wakkeren ,ik heb mijn twijfels over die stofwolk. Lufthansa Airberlin KLM verkondigen dat ze kunnen vliegen niets aan de hand. Niemand van de meteriologen heeft een weer balon naar boven gestuurt om metingen te doen. De yetstream lopen zo dat in de bovenste luchtlagen een sterke oosten wind is en schone lucht uit noorwegen komt. De wolk over ijsland komt niet tot hier maar gaat naar het midden van de atlantische oceaan hier een plaatje van de luchtstromen op grote hoogte http://www.metcheck.com/DATA/FORECAST/JETSTREAM/EUROPE/day_0.JPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zuppelan Geplaatst: 18 april 2010 Delen Geplaatst: 18 april 2010 Dat er as boven Nederland hangt is zeker, zie bijv. de website van het KNMI die aan het meten is geslagen. Veel gegevens zijn er echter niet. Dát is de reden dat er niet gevlogen wordt, niet dat men verwachtte dat vliegtuigen direct naar beneden zouden komen. Als de onderbreking kort is, is stilleggen van het vliegverkeer de beste optie bij onzekerheid. Nu het echter aanhoudt is dat niet meer de beste optie, er moet weer gevlogen worden, en dat zal bij het in ogenschouw nemen van een aantal zaken best mogelijk zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast aart44 Geplaatst: 18 april 2010 Delen Geplaatst: 18 april 2010 Origineel bericht van: pukje De wolk over ijsland komt niet tot hier maar gaat naar het midden van de atlantische oceaan Ja maar alle vluchten van en naar Noord Amerika gaan toch eerst richting Ijsland boven Schotland buigen ze af en steken dan het stukje Atlantische Oceaan over en zakken in Canada weer naar beneden naar Amerika. Maar lijkt me ook dat de rest weer kan gaan vliegen naar Amerika misschien een andere route. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Kimble Geplaatst: 18 april 2010 Delen Geplaatst: 18 april 2010 Pagina 1 theboyk Citaat: Zoals de meesten wel weten word er zometeen niet meer gevlogen in Europa ivm de aswolk van de uitbarsting in Ijsland. Heeft dit gevolgen voor de schotelontvangst? Ik kan me voorstellen dat de ontvangst minder word of wegvalt. Indien dit zo is kan ik namelijk mijn klanten geruststellen. Amagar95 Citaat: NOS teletekst bericht dat vanmiddag om 14uur het luchtruim in Nederland dicht gaat van wege de aswolk uit de vulkaan op IJsland. Hoelang dit gaat duren is op dit moment nog niet bekend en hangt van de situatie van de vulkaan op IJsland. Ik vraag mij dan ook af of deze aswolk ook nog problemen op zal leveren voor de satellietontvangst. Ik kan mij er zo maar iets bij voorstellen dat dit wel zou kunnen gebeuren. Heeft iemand daar een zinnig woord over te zeggen? Bigfoot Citaat: Ik kan me voorstellen dat het signaal er wel zwakker van kan worden.... we merken het vanzelf wel! Maar ik ben blij dat ik er nu niet doorheen vlieg, een dagje geen sat-tv overleven we allemaal wel. 1664 Citaat: De aswolk is te dun om zichtbaar te zijn met het blote oog en is onzichtbaar voor radar. Ze gebruiken satellietbeelden om überhaupt te weten waar ie zich bevindt. Het lijkt me daarom erg onwaarschijnlijk dat je ook maar iets merkt. theboyk Citaat: No offence intended: Maar als de wolk te dun is om te zien en onzichtbaar op radar waarom mag er dan niet meer gevlogen worden in Europa? Vanwege communicatie die niet meer mogelijk is met de vliegtuigen of iets anders? Als communicatiesignalen niet meer doorkomen hebben schotelbezitters daar toch ook last van? wapper Citaat: Wat ik mijn nu afvraag wat gebeurt er met het signaal van de sat, komt dit er nog doorheen? hoe zit dit eigenlijk. Sverige Citaat: Sinds gisteravond 22 uur zijn de Noord Zweedse luchthavens dicht... net hoorde ik dat Arlanda en andere zuid Zweedse luchthavens ook gesloten waren... En dan te bedenken dat ik afgelopen week zat te plannen om vandaag naar Luleå te vliegen, maar ik heb het maar zo gelaten omdat ik geen goedkoop genoeg vliegtuikticket kon vinden. Tango Bravo Citaat: Citaat: Origineel bericht van: theboykNo offence intended: Maar als de wolk te dun is om te zien en onzichtbaar op radar waarom mag er dan niet meer gevlogen worden in Europa? Vanwege communicatie die niet meer mogelijk is met de vliegtuigen of iets anders? Als communicatiesignalen niet meer doorkomen hebben schotelbezitters daar toch ook last van? Er is enig verschil tussen het "zien" van een wolk asdeeltjes, en het er met 900 km/h doorheen vliegen, en daarbij asdeeltjes die hard als glas kunnen zijn in het fijne mechanisme van een op toptoeren draaiende jet te zuigen... Sjattuh Citaat: Duim even allemaal voor mij please... Mijn vrouw zit momenteel in Noorwegen en zou morgen middag naar Turkije vliegen... Ze is al 2 weken weg en ik sjouw inmiddels 12L meer mee Ou-Tannu Citaat: die asdeeltjes kunnen in de hitte van de motor samen klonteren tot glaskorrels.. en heet glas plakt nogal :x Pagina 2 Dennis DaMenaCe Citaat: Citaat: Origineel bericht van: theboykNo offence intended: Maar als de wolk te dun is om te zien en onzichtbaar op radar waarom mag er dan niet meer gevlogen worden in Europa? Vanwege communicatie die niet meer mogelijk is met de vliegtuigen of iets anders? Als communicatiesignalen niet meer doorkomen hebben schotelbezitters daar toch ook last van? Dat kan ik je vertellen. De asdeeltjes gaan door de motoren heen. Er is een (grote) kans dat deze motoren stuk gaan. Is al eens eerder gebeurd. Vliegtuig is toen neergestort. Drs. IJzerbout Citaat: Ik ben om 15h15 lokale tijd in Riga op het vliegtuig gestapt om naar Praag te vliegen. Daar zit ik nu 16h30 om door te vliegen op mijn connecting flight naar Frankfurt. Niets aan de hand. Mij viel wel op dat in Riga, de vlucht met Ryanair naar Luton voor een hoop opschudding zorgde. Die was "cancelled". De televisiekamera´s van alle netwerken kwamen er zelfs aan te pas. Ik wist niet waarover er zo´n opschudding was. Zal wel met die vulkaanuitbarsting te maken hebben gehad. Ik zit nu aan de gate en alles is "business as usual". mereltje Citaat: Volgens NU.nl gaat Schiphol om 19.00 dicht Edwin Citaat: Zoals iemand opmerkte hebben die asdeeltje de eigenschap om samen te klonteren in de straalmotoren. Alhoewel er dus een zeer lage concentratie is van asdeeltjes, kan dit door de heel grote hoeveelheden lucht die door zo een motor passeerd na verloop van tijd de motor beschadigen. Voor de satelliet ontvangst zou dit normaal geen probleem mogen zijn. De concentratie is te laag, en de as is niet elektrisch geleidend. Edwin meijelsat Citaat: Ik vraag of aswolk gevaarlijk voor alle soorten satelliet???? Of niet? Con Citaat: Citaat: Origineel bericht van: SjattuhZe is al 2 weken weg en ik sjouw inmiddels 12L meer mee Even uit z'n verband "getrokken", een slordig 1 liter per dag, vind je dat zelf niet wat veel? Sjattuh Citaat: Citaat: Origineel bericht van: Citaat: ConOrigineel bericht van: SjattuhZe is al 2 weken weg en ik sjouw inmiddels 12L meer mee Even uit z'n verband "getrokken", een slordig 1 liter per dag, vind je dat zelf niet wat veel? HG CC Ik overdrijf graag om door middel van dramatiek mijn schreeuw om medelijden kracht bij te zetten... Het is inmiddels een feit dat ze niet zal komen morgen (ik dus ook niet... sorry). In Noorwegen spreken ze over mogelijk weken... ik snap niet hoe ze dat kunnen verzinnen... De vulcano rookt nog steeds b.t.w. - volgens Noorwegen. We zijn nu naar alternatieven aan het kijken, eventueel met boot/trein naar Munich en vandaar vliegen ofzo. Sjattuh Citaat: Citaat: Origineel bericht van: meijelsatIk vraag of aswolk gevaarlijk voor alle soorten satelliet???? Of niet? Het zal wel gaan storen denk ik, maar de sats hangen zo hoog dat de wolk de atmosfeer zou moeten verlaten en dat zal wel niet gebeuren denk ik? JosFop4Sat Citaat: Dat zou wat zijn zeg, als de rotzooi de atmosfeer zou verlaten. Dan zou de aarde een stuk lichter worden en schoner zijn. Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Con Citaat: Citaat: Origineel bericht van: JosFop4SatDat zou wat zijn zeg, als de rotzooi de atmosfeer zou verlaten. Dan zou de aarde een stuk lichter worden en schoner zijn. Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Toch kies ik voor de aarde te vervuilen, da's al erg genoeg. En laten we dan alsjeblieft het universum, de hemel, schoonhouden. Dat we met z'n allen de aarde vervuilen is al erg genoeg, toch? Pagina 3 ceesv Citaat: In Zweden was vanmiddag alles boven Göteburg dicht. LH had een gecombineerde vlucht vanaf Frankfurt naar GOT, en vandaar konden de passagiers voor Oslo nog 4 uur in de bus. Ikzelf heb voor morgenavond een vlucht van Göteburg naar Duitsland. Even afwachten hoe morgen de wind waait. Fatfreddy Citaat: Citaat: Origineel bericht van: Con Toch kies ik voor de aarde te vervuilen, da's al erg genoeg. En laten we dan alsjeblieft het universum, de hemel, schoonhouden. Dat we met z'n allen de aarde vervuilen is al erg genoeg, toch? HG CC Ja want het universum is zo ontzettend klein dat het daar snel vervuild is. bavo27 Citaat: Citaat: Origineel bericht van: ceesvIn Zweden was vanmiddag alles boven Göteburg dicht. LH had een gecombineerde vlucht vanaf Frankfurt naar GOT, en vandaar konden de passagiers voor Oslo nog 4 uur in de bus. Ikzelf heb voor morgenavond een vlucht van Göteburg naar Duitsland. Even afwachten hoe morgen de wind waait. ja,alle luchtverkeer in UK.. NL.. Belgie.. alles leeg! http://www.radar-virtuel.com/ Ou-Tannu Citaat: hier ben ik op t moment alle signalen kwijt op 23,5E Tisnix Citaat: waarschijnlijk as in je motor... Sjattuh Citaat: Vrouwlief vertelde mij dat in Noorwegen er een hele grijze waas in de lucht hangt en dat men iets 'metaalachtigs' in de regen 'proeft/voelt'. Ziet NL er ook grijs uit?.. nu niet, maar eerder vandaag toen er nog zonlicht was. Sjattuh Citaat: KLM vliegt niet tot 14:00 vandaag zeker. bron: nu.nl Ou-Tannu Citaat: geen idee :') nu doettie t weer ! wel apart Tippy Citaat: Dat er niets meer vliegt is overigens niet juist. Al de gehele dag zijn een paar heli's (Cougars) boven Schoorl bezig met het bestrijden van een bosbrand. Ook een traumaheli (PH-EMS) heb ik al diverse keren op mijn Radarbox zien verschijnen. Maar het zijn wel uitzonderingen. Tippy alex76 Citaat: Reistijd London-New York: 1910: 4 dagen. Met de boot. 1976: 3 uur. Eerste commerciële vlucht met de Concorde en tevens mijn geboortejaar! 2003: 6 uur. Concorde gestopt. 2010: 4 dagen. Opnieuw met de boot? Telegraaf: NASA vreest voor uitbraak van de Ketla. Een veel grotere vulkaan dan deze, die met deze vulkaan verbonden is. Ik heb zojuist even de website van de NASA doorgespit maar dat is helemaal niet waar! Er staat wel dat dit in het verleden meestal wel gebeurd is, maar dat daar vooralsnog geen aanleiding is dat dit nu ook automatisch gebeurd. Er had moeten staan: Telegraaf vreest voor uitbraak van de Ketla. De NASA is nooit bang, die kijken gewoon naar getallen en grafieken. Pagina 4 AEO Citaat: Op het station is heel goed te merken dat er geen luchtverkeer is! Alle internationale treinen zijn in no time volgeboekt. Gisteravond vertrok de laatste Thalys van 19:16 naar Parijs met een extra treinstel, er vertrok een extra ICE naar Frankfurt om 21:04 en een extra trein naar Brussel om 21:54. Hoe de situatie vandaag zal zijn weet ik nog niet, want mijn dienst begint om 15:00 uur, maar waarschijnlijk gaan er ook vandaag extra treinen. Misschien kunnen er eens wat meer reizigers ontdekken dat je beter met de trein kan gaan dan met het vliegtuig. En dan heb ik het specifiek over bestemmingen als Frankfurt, Brussel en Parijs. Sjattuh Citaat: Vrouwlief heeft een ticket kunnen boeken voor morgen einde van de dag. *duimt* AEO Citaat: Vandaag ben ik vrij, maar gisteren was het extreem druk op het Centraal station in Amsterdam. Nog nooit heb ik daar zoveel reizigers gezien die met de trein naar het buitenland wilden. Zo ongeveer alle treinen naar het buitenland zaten vol. En dat, terwijl er nog een aantal extra treinen werden ingezet. Vanuit Brussel is er een extra Eurostar om 12:59 naar Londen, morgen ook. Vanuit Parijs zijn er twee extra Eurostar treinen naar Londen. Vanuit Duivendrecht en Amsterdam Zuid vertrekken de Thalys treinen vandaag en morgen naar Parijs, dus niet vanaf Amsterdam Centraal, vanwege werkzaamheden. Een aantal treinen is in capaciteit verdubbeld. Toch zal het problematisch zijn om tickets naar Parijs te bemachtigen, omdat de extra treinstellen niet in het boekingssysteem zitten, dus dit betekent dat je de ticket aan boord moet kopen. Vooral voor Thalys is de aswolk een zegen, alles vol, en zeker talloze reizigers, die normaal nog steeds zouden vliegen, maar nu de veel kortere reistijd naar Parijs gaan ontdekken. Daar kan je niet meer tegen vliegen, want de reistijd is 3:18 uur, en daar gaan medio volgend jaar nog eens 6 minuten af! En veel beter voor het milieu! En toen hield het op met Google Citaat: Google Sorry... Sorry... ... maar het lijkt erop dat uw computer of netwerk momenteel automatische zoekopdrachten verzendt. Omdat we onze gebruikers willen beschermen, kunnen we uw verzoek niet verwerken. Ga naar Google Help voor meer informatie. © 2009 Google - Google Startpagina Liep tot in pagina 7 in ieder geval. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pukje Geplaatst: 18 april 2010 Delen Geplaatst: 18 april 2010 Origineel bericht van: aart44 Ja maar alle vluchten van en naar Noord Amerika gaan toch eerst richting Ijsland boven Schotland buigen ze af en steken dan het stukje Atlantische Oceaan over Ze kunnen meerdere routes nemen en liefste via een yeststream dan kunnen ze brandstof en tijd sparen. Ze kunnen ook de noordroute nemen via noordpool maar ook de zuidroute over de azoren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pukje Geplaatst: 18 april 2010 Delen Geplaatst: 18 april 2010 vlieg verbod noord duitsland opgeheven duitsland twijfelt over de meetdata die ze tot nu toe uit england gekregen hebben. de DWD gaat nu eigen metingen uitvoeren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sverige Geplaatst: 18 april 2010 Delen Geplaatst: 18 april 2010 Het eerste vliegtuig vanuit Amerika is vanochtend al weer op de luchthaven Kiruna (Zweden) geland las ik in de krant Norrbottens Kuriren. http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=5346015 - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pukje Geplaatst: 18 april 2010 Delen Geplaatst: 18 april 2010 Lufhansa denkt er over na schadevergoeding van de staat te vragen omdat de staat VERKEERDE/VALSE berichten uit england als waar zonder controle als juist aanneemt. Krijg de indruk dat veel fake bestaat Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pukje Geplaatst: 18 april 2010 Delen Geplaatst: 18 april 2010 Duitsland komt met een belachelijk verweer "we konden niet controleren omdat de dwd niet mag vliegen". Ben benieuwd wat dat voor een staartje geeft Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bramj Geplaatst: 18 april 2010 Delen Geplaatst: 18 april 2010 KLM 747 cargo's onderweg Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ferrarisat Geplaatst: 18 april 2010 Delen Geplaatst: 18 april 2010 net op het nieuws dat het weer mag alleen geen passagiers DM 800HD open pli T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West Amiko Alien Samsung LE40A856 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten