Con Geplaatst: 18 april 2010 Geplaatst: 18 april 2010 Omdat ik veel thuiswerk zit ik vaak met een token op de site van mijn werkgever. Omdat de verbinding nog wel eens wordt verbroken wil ik graag weten hoe dat komt. Ik heb de beleving dat het aan werkgeverskant zit. De reden is dat ik vaak streaming-radio aan heb die gewoon doorgaat (ik weet dat het signaal gebufferd wordt en dat dat de reden kan zijn dat de radio doorgaat terwijl de verbinding er even uit ligt) Daarom heb ik bijgaand programmaatje gedownload teneinde te kijken of mijn verbinding gestand blijft. Nu mijn vraag, hoe moet je de gegevens interpreteren? Moet ik me zorgen maken bij een "request timed out" en zoja bij hoeveel tijd is het desastreus? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
jopiesat Geplaatst: 18 april 2010 Geplaatst: 18 april 2010 Ping is niet betrouwbaar genoeg om hierover iets te zeggen. Soms wordt ping verkeer ook weggefilterd. Probeer eens traceroute om naar het gedrag van het hele pad te kijken. Daarnaast kan de telewerk applicatie of OS gewoon brak zijn. (je geeft verder geen details hierover, heb geen kristallen bol hier) Ook iets simpels als een firewall bij je werkgever kan de boosdoener zijn (bijvoorbeeld als deze jouw verkeer op een blacklist zet in het kader van intrusion prevention) Kortom: geef eens wat meer info.
Con Geplaatst: 18 april 2010 Auteur Geplaatst: 18 april 2010 Ik ben een complete nitwit, dacht al dat ik compleet was maar ik begon gelukkig met "ping beginners vraag". Probeer eens een vraag te stellen die ik snap, ik ben een echte gebruiker en heb vaak de klok gehoord . . . vandaar het geping waarbij ik dacht de verbinding te kunnen controleren. Traceroute? Ik ga er in ieder geval naar op zoek. Bedankt voor de info, wat mij betreft, wordt vervolgd. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beheerder Michel Geplaatst: 19 april 2010 Beheerder Geplaatst: 19 april 2010 Open een DOS box en tik: tracert [domein of ip werkgever] Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
jopiesat Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Misschien kun je vertellen met welke software/systeem je naar je werkgever de connectie maakt.
Con Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Geplaatst: 19 april 2010 Citrix, is dat het juiste antwoord? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
jopiesat Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Citrix is erop ingericht dat de netwerkverbinding onbetrouwbaar kan zijn. Als er een pakketje wegvalt, dan wordt dit opnieuw verzonden. Citrix is best robuust. Je beheerder op de zaak heeft ook diagnose gegevens over je sessies. (of kan deze monitoren) Misschien is het aantal Citrix licenties te beperkt aan de serverkant waardoor je eruit wordt gegooid. Kortom: ik zou het bij citrix niet in je verbinding zoeken, maar in de applicatie zelf. Je hebt zelf thuis geen slimme firewall draaien met intrusion detection/prevention of iets dergelijks? Die zou nl het Citrix verkeer abusievelijk als een 'indringer' kunnen beschouwen en dit verkeer tijdelijk kunnen blokkeren. Het IP adres van de Citrix toegang van je werkgever in een veilige lijst-'whitelist' zetten zou dan moeten helpen.
Con Geplaatst: 20 april 2010 Auteur Geplaatst: 20 april 2010 Ik heb mijn firewall uitgeschakeld in windows. De firewall van de router gebruik ik als definitieve beveiliging. HG CC PS goed antwoord? Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Kimble Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 Een traceroute is altijd veel betrouwbaarder dan een ping. Probeer eens http://tracert.com/trace_exe.html (bv Petersen in de USA) of http://www.visualroute.com en dan de live demo kiezen Wat meer testsoftware voor ip-verbindingen op http://www.find-ip-address.org/ip-tools.php Wat ik me afvraag is waarom je provider (de domeinnaam die in de afbeelding staat) van klasse C naar klasse A naar klasse C gaat. Meeste verbindingen hier in Nederland zijn van privé ADSL naar domeinnaam in de vorm van klasse A naar klasse C.
Beheerder Michel Geplaatst: 21 april 2010 Beheerder Geplaatst: 21 april 2010 Dat heeft niet zo gek veel zin. Hij kan de traceroute beter gewoon vanuit de probleem PC draaien. Start > uitvoeren > typ: cmd [enter] en dan in de dos box: tracert [ipadreswerkgever] [enter] Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Con Geplaatst: 21 april 2010 Auteur Geplaatst: 21 april 2010 Duidelijk dat ik weer huiswerk heb, dank. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen