JPiet Geplaatst: 30 april 2010 Auteur Geplaatst: 30 april 2010 Origineel bericht van: Satdorus Heeft de topic starter de box gekocht via internet of echt in een shop? Als je koopt in een shop mag je er toch vanuit gaan dat het een origineel betreft. Ik heb hem via internet maar wel op een eigen site als je begrijpt wat ik bedoel. Dus geen marktplaats of zo. Ik denk dat je dat bedoelt met "een shop"
D_liver Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 Req @ moderators en admins Dit soort shops dienen aan de kaak gesteld te worden en gebruikers dienen beschermd te worden ertegen. Kijk als iemand clones verkoopt tegen clone prijzen dan kan de consument weten dat het een clone betrefd, maar als een shop gewoon de reguliere prijzen hanteerd wordt het weer moeilijk. Tegenwoordig is er een wildgroei in dit soort zaakjes, en eerlijk gezegd de Duane cq DMM doet er nix mee. Boxen worden gewoon doorgelaten en mijn 3 meldingen aan DMM is ook nix aangedaan. Begint er steeds meer op te lijken dat DMM er gewin bij heeft aan de verkoop van clones 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
Kowalski Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 Origineel bericht van: D_liver Begint er steeds meer op te lijken dat DMM er gewin bij heeft aan de verkoop van clones Verklaar je a.u.b. nader? Ik denk zelf dat het "dweilen met de kraan open" is. Bovendien is het zeer moeilijk juridisch te strijden tegen firma's die opereren in een land waar de (communistische) regering dit soort praktijken ook nog eens steunt. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Littlesat Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 De economie in dat land groeit dan ook nog wel het snelste van de wereld. Terwijl het bij ons inkrimpt..... rara Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Sjattuh Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: Sterker nog ook Dream zelf lijkt er vrijwel niets mee te doen! DMM doet er juist wel veel aan... Namelijk met de genuine plugin. Elke box is te testen als je er een orgineel image op zet en hem even test met deze plugin... Dat is dus momenteel aan te raden voordat je een box mee neemt...!!! Holostickers worden nagemaakt... En op uiterlijk en veisjes nakijken werkt ook niet. De clones zijn namelijk telens iets anders (beter). Daar heb je wat aan als je hem al betaald hebt, thuis hebt staan en de verkoper niet meer kan bereiken... totaal nutteloos als je het niet ter plekke, voor aankoop, kan testen. En dit probleem heb je dus altijd wanneer je via webshops koopt. Het is treurig dat het gebeurt en we kunnen allemaal 1000 dingen vertellen over wat we wel of niet zouden doen en hebben gedaan, maar feit blijft dat er weer iemand in is getrapt en de enige mensen die er echt wat aan kunnen doen dit totaal geen prioriteit geven. Buiten even of dit slachtoffer nu wel of geen aangifte heeft gedaan, dit soort praktijken bestaan nu eenmaal doordat men weet dat je er mee weg komt. Denk dat meer daar de kern ligt dan waar dan ook. Voor het slachtoffer, ik denk dat je al je geloofwaardigheid inmiddels kwijt bent bij deze verkoper. Je had adequater moeten reageren toen je hier achter kwam. 15 keer mailen en uiteindelijk niets doen maken dit soort gasten dagelijks mee. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Beheerder Michel Geplaatst: 1 mei 2010 Beheerder Geplaatst: 1 mei 2010 Voor zover ik kan zien heeft hij hem gekocht voor 379,00 dat duidelijk ver onder de gangbare prijs is. De adviesprijs is 449,00 en hier en daar kan je een echte kopen vanaf 400 euro, maar meestal zijn ze 419,00 429,00 of 439,00 379,00 moet er minimaal voor zorgen dat er alarmbellen gaan rinkelen. Volgens mij is de benadeelde ook nog steeds niet naar de politie geweest. Opmerkingen als de politie doet er niets aan, zijn onzin. Als je geen aangifte doet, doen ze er zeker niets aan. Als iedereen zo'n waardeloze houding aanneemt gebeurt er dus zeker niets! Tot slot moet je alleen kopen bij een online shop die bij een thuiswinkel waarborg organisatie is aangesloten. Dat is geen enkele garantie voor fatsoenlijke service of zelfs geen garantie tegen het kopen van een clone, maar die dienst kan de winkelier er op aanspreken en dat helpt 99 van de 100 keer wel. Dream Multimedia deed inderdaad zelf bitter weinig aan de bestrijding van illegale kopieën en liet liever de distributeurs de hete kolen uit het vuur halen. Dat is ook één van de vele redenen geweest, dat wij begin 2009 met de distributie van dreamboxen gestopt zijn. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gast Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Origineel bericht van: Michel Voor zover ik kan zien heeft hij hem gekocht voor 379,00 dat duidelijk ver onder de gangbare prijs is. De adviesprijs is 449,00 en hier en daar kan je een echte kopen vanaf 400 euro, maar meestal zijn ze 419,00 429,00 of 439,00 Ik weet het niet Michel, maar aan een prijs van 379 euro zou ik niet kunnen zien of het een clone is of niet. Er zijn nou eenmaal webshops die hele scherpe verkoopprijzen hanteren en door hoge omzetten toch genoeg inkomsten genereren. Als de prijs een heel eind lager was geweest, zou ik wel gaan twijfelen, denk aan een prijs van 300 euro of zelfs nog veel lager.
Beheerder Michel Geplaatst: 1 mei 2010 Beheerder Geplaatst: 1 mei 2010 Wij hebben 6,5 jaar lang dreamboxen verkocht aan een 410 winkeliers in Nederland en ik kan je verzekeren dat er geen enkele online winkel is die met Dreamboxen een hoge omzet, of zelfs een hoge winst maakt. Die lage prijs kan dus alleen als je met 5 euro marge of minder een originele Dreambox wilt verkopen en je kunt dan wel op je vingers natellen dat er dan een of meerdere dingen niet zullen kloppen. Voor 5 euro kan je onmogelijk service verlenen en kan je eigenlijk niet winstgevend een dreambox verkopen. Dan moet je dus wel dingen gaan doen die het daglicht niet kunnen verdragen. BTW betalen doe je dan in ieder geval al niet en originele dreamboxen verkopen waarschijnlijk ook niet. Even voor de duidelijkheid: Deze winkel verkoopt illegale kopieen onder een domeinnaam die eerst ons toebehoorde. Dat domein hebben wij 6-7 maanden geleden verkocht en dit bedrijf heeft dus niets met ons te maken. Ik ken ze verder ook niet, ik weet alleen de gegevens van de domeineigenaar en de persoon die de rekening betaalde. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gast Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Origineel bericht van: JPiet Ik heb hem via internet maar wel op een eigen site als je begrijpt wat ik bedoel. Dus geen marktplaats of zo. Ik denk dat je dat bedoelt met "een shop" Een paar weken geleden adverteerde dat bedrijfje wel degelijk op marktplaats, wellicht nu nog steeds. Met een beetje googelen kom je zelfs op zijn site terecht en daar staat ook het verkoopadres. Een brakke site met nogal wat futuristische kleuren en nogal amateuristisch opgezet, daar had je misschien al aan kunnen zien dat het wellicht geen zuivere koffie was.
Gast Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Origineel bericht van: Michel Wij hebben 6,5 jaar lang dreamboxen verkocht aan een 410 winkeliers in Nederland en ik kan je verzekeren dat er geen enkele online winkel is die met Dreamboxen een hoge omzet, of zelfs een hoge winst maakt. Ik geloof je direkt Michel, zeker als jezelf in die handel hebt gezeten. Probleem is dat de gemiddelde koper daar geen zicht op heeft en redeneert zoals ik dat doe en vervolgens gaat denken aan grotere inkopen, waardoor de inkoopsprijs daalt en vervolgens de verkoopprijs scherp kan zijn. Als ik een DM800HD zou zien voor rond de 200 euro zouden er bij mij pas wat belletjes gaan rinkelen. Deze verkoper heeft daar heel handig op ingespeeld, zeker door ook geen image en andere instellingen aan te brengen.
Beheerder Michel Geplaatst: 1 mei 2010 Beheerder Geplaatst: 1 mei 2010 Hoe dan ook, een dreambox kopen waarvan: 1. algemeen bekend is dat er illegale kopieen rondzwerven 2. Tegen een lagere prijs dan normaal 3. Bij een winkel zonder enige waarborg en met verdachte algemene voorwaarden en alleen een postbus adres op de site. ...is gewoon niet slim. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
arie kanarie Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Citaat: Probleem is dat de gemiddelde koper daar geen zicht op heeft en redeneert zoals ik dat doe en vervolgens gaat denken aan grotere inkopen, waardoor de inkoopsprijs daalt en vervolgens de verkoopprijs scherp kan zijn. In feite heeft een klant hier ook niets mee te maken. Wat je wel kan vragen is; of ie de herkomst "als origineel" kan garanderen en dit op de factuur wilt vermelden. Doet ie dit niet, dan zou de koop voor mij al dubieus gaan worden. Daarnaast zou je alsnog de "Genuine plugin" kunnen verlangen voordat je de koop aangaat. Bijna 100% wordt dit niet gedaan/toegestaan. Wordt je dan gedupeerd? Of wordt je uiteindelijk toch die gedupeerde als je toch die box koopt zonder vermelding of vóór de Genuine test. Moet dit vervolgens op een board zoals dit aan de kaak gesteld worden? zoals ik al eerder stelde, ik blijf zeggen "Eigen schuld, dikke bult" en vindt dit topic eigenlijk en zeker met alle bijkomende reacties van verdedigers nogal naïef. Ik vind, de koper is degene die ook een koop kan weigeren. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
drz Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Origineel bericht van: ron1872 Een paar weken geleden adverteerde dat bedrijfje wel degelijk op marktplaats, wellicht nu nog steeds. Met een beetje googelen kom je zelfs op zijn site terecht en daar staat ook het verkoopadres. Een brakke site met nogal wat futuristische kleuren en nogal amateuristisch opgezet, daar had je misschien al aan kunnen zien dat het wellicht geen zuivere koffie was. Wie haalt het nu in zijn simpele hoofd om te denken dat nieuwe spullen die op marktplaats worden aangeboden zuivere koffie is?? Elk normaal denkend mens weet dat dit niet kan en iedereen weet dat marktplaats een handelsplek is waar je de kwaliteit of afkomst in twijfel moet trekken. Geef liever een paar tientjes meer uit aan eerlijke ondernemers en ga voor zekerheid en service.. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Gast Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Origineel bericht van: drz Geef liever een paar tientjes meer uit aan eerlijke ondernemers en ga voor zekerheid en service.. Ik betaal voor duurzame artikelen inderdaad heel graag de ´normale´ prijs. Gaat een andere ondernemer daar al een tientje onder zitten, dan weet je haast wel zeker dat zijn service minder is. Gaan er meerdere tientjes af dan daalt de service tot het nulpunt. Bij verdere daling heb je een ´vreemd produkt´ in handen gekregen, in welke vorm dan ook.
druup Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Origineel bericht van: drz Wie haalt het nu in zijn simpele hoofd om te denken dat nieuwe spullen die op marktplaats worden aangeboden zuivere koffie is?? Elk normaal denkend mens weet dat dit niet kan en iedereen weet dat marktplaats een handelsplek is waar je de kwaliteit of afkomst in twijfel moet trekken. Wat een onzin zo zwart/wit is het heus niet, er zijn ook ondernemers die tegen lage prijzen eerlijke handel bedrijven via Marktplaats! Je moet alleen wel op blijven passen maar dat geld ook voor elke webshop die je op internet tegenkomt! Origineel bericht van: drz Geef liever een paar tientjes meer uit aan eerlijke ondernemers en ga voor zekerheid en service.. Omdat een winkel een gangbare hanteert kan je daar niet vanuit gaan ook dan moet je net als bij webshops en MP verder onderzoeken of het zuivere koffie is. VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Aanbevolen berichten