Karoshi Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Ik heb een 90cm draaibare schotel en hiernaast een 55 cm schotel die vast is opgesteld . De vaste schotel maakt gebruik van een monoblock (twin) voor 19.2 en 23,5 oost . Wat ik zou willen is beide schotels gebruiken waarbij ik op de 90cm een multifeed met 2 twin lnb's wil zetten en de motor laten vervallen en deze voor 28,2 en 13 graden oost gebruiken . Dus : 1x 55cm schotel met monoblock (twin) 19,2 en 23,5 graden. 1x 90cm schotel met multifeed 2x twin lnb 28,2 en 13 graden. Door 2 ontvangers te gebruiken. Ben ik er dan met de aanschaf van 2 x 4/1 diseqc switches of zie ik nu iets over het hoofd ? En is dat idee om 2 lnb's op die 90cm te gebruiken zonder meer mogelijk ? Alvast bedankt voor het meedenken. Gr. Karoshi
lujo Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Ik denk dat je op die 88 cm alle 4 lnb's kan aansluiten. Dan kan die 55cm schotel komen te vervallen.
Tonskidutch Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Origineel bericht van: Karoshi Ik heb een 90cm draaibare schotel en hiernaast een 55 cm schotel die vast is opgesteld . De vaste schotel maakt gebruik van een DUOblock (twin) voor 19.2 en 23,5 oost . Wat ik zou willen is beide schotels gebruiken waarbij ik op de 90cm een multifeed met 2 twin lnb's wil zetten en de motor laten vervallen en deze voor 28,2 en 13 graden oost gebruiken . Dus : 1x 55cm schotel met DUOblock (twin) 19,2 en 23,5 graden. 1x 90cm schotel met multifeed 2x twin lnb 28,2 en 13 graden. Door 2 ontvangers te gebruiken. Ben ik er dan met de aanschaf van 2 x 4/1 diseqc switches of zie ik nu iets over het hoofd ? En is dat idee om 2 lnb's op die 90cm te gebruiken zonder meer mogelijk ? Alvast bedankt voor het meedenken. Gr. Karoshi even voor de goede orde de monoblock is 13+19,2 Oost de Duoblock is 19,2+23,5 Oost verder gewoon doen. Pabadam Yonderboi
satencom Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Tonskidutch ik heb hier een duo lnb van cd daar staat op universele monoblock twin lnb het is verwarend ...................................................................................................................... koroshi Triax Multiblock LNB houder voor ontvangst van 4 satellieten en 2 x 4/1 diseqc switches en 4x een twin lnb zo hoef je maar een schotel Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Karoshi Geplaatst: 20 april 2010 Auteur Geplaatst: 20 april 2010 Een duoblock (of monoblock) is dus nooit in combinatie met losse lnb's te gebruiken vanwege het feit dat deze niet gericht kan worden aangesproken door een diseqc switch ? Dus de configuratie, die ik in eerste instantie in gedachten had, kan dus nooit werken ?
Tonskidutch Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 nou, er zijn committed switches en uncommitted switches en afhankelijk van mono of duoblock, waar ook een switch in zit kun je dus weldegelijk die in combinatie met andere gebruiken. ciao Pabadam Yonderboi
satencom Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 Als je tuner zowel DiSEqC 1.0 als 1.1 heeft zou het moeten kunnen door gebruik te maken van een 1.1 DiSEqC Switch. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen